Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Mieperdepiep schreef:Dat ik geen kosten maak is niet helemaal waar, ik moet haar nu op flinke hoeveelheden merriebrok houden, terwijl ze normaal (het is een haflinger) erg sober te eten krijgt.
En tuurlijk hoef ik er ook geen winst op te maken, maar er bij in schieten zit ik ook niet op te wachten.
We wachten af, over een uurtje is het veulen er, en dan duimen we dat ze het accepteerd!
Falona schreef:Die week ga je denk ik wel nodig hebben om ze aan elkaar te laten wennen.
Afgelopen jaar hadden we bij ons op de manege een veulen zonder ogen, die merrie hebben ze ook opgegeven bij de veulencentrale en het veulen er voorlopig langs laten staan. Een paar weken later heeft een van de merries het leven gelaten tijdens de bevalling dus uiteindelijk was er geen veulencentrale nodig. Maar om de moeder van het blinde veulen en het moederloos veulen bij elkaar te krijgen heeft nog heel wat kruim gekost.
Nicole288 schreef:Wat zonde van je veulen! Sterkte
Ik denk niet dat ik er zelf een vergoeding voor zou vragen, zou wel willen dat de eigenaar zelf ook bij het veulen betrokken bleef (regelmatig komen) en natuurlijk de bijkomende kosten vergoed (DA/ontwormen/tzt veulenbrok)