Alleen hengstig tonen bij eisprong?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pauk

Alleen hengstig tonen bij eisprong?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-07 23:00

M'n merrie zit nu in de veulenhengstigheid en was opgevoeld, nog niet gescand.
Ze liet niets zien maar was duidelijk hengstig zei de DA.. Eergister dus gedekt.
Vanochtend wel gescand en we zaten toen dicht bij de eisprong met een mooi groot ei.
Ik heb dus snel een "kwakkie" gehaald..
In deze periode heeft ze helemaal GEEN hengstigheid getoond..
Nu is ze vanmiddag geinsemineerd en nu toont ze ineens hengstig.. Kan dat zijn doordat er nu een eisprong is? Kan het uberhaupt dat een merrie dit ineens toont als er een eisprong is?

Nicole288

Re: Alleen hengstig tonen bij eisprong?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 23:25

Vanochtend gescand en een mooi groot ei, dan kan het toch zijn dat ze morgen gaat ovuleren en nu gewoon op het toppunt van hengstigheid zit? Ik vraag me eerder af waarom ze in de aanloop niet hengstig heeft getoond, terwijl er toch een mooi ei aan zat te komen, dat ze het nu is lijkt me normaal Lachen Meeste merries ovuleren in de vroege ochtend volgens onze DA. Het zou me niet verbazen als het ei er morgen af is als je controleert (laat je nog scannen om te zien of het weg is?)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 23:42

Onze laatste hackney-fokmerrie toonde lichtelijk hengstig voor de eisprong (alleen te zien door kenners) maar liet zich enkel op de eisprong dekken. Ja dus, het kan. En zeker bij natuurlijke dekkingen is het erg fijn, deze merrie was altijd in 1 keer drachtig geworden, en geen onnodige vervuiling.

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-07 08:42

@ Nicole.. We laten zaterdagochtend inderdaad weer scannen of het weg is maar de kans is groot..

Stomme is dat de merrie helemaal niets heeft getoond maar al m'n andere merries doen dat ook niet.. Opzich is er elke keer wel wat na een dekking.. Ze was 2 dagen ervoor al gedekt zonder de scan.. Toen raakte het veulen onder de diarree en toen ik het in de ochtend eraf gewassen heb had ze geen diarree meer terwijl merrie wel hengstig is..

Maar ze toont niet lichtelijk hengstig. Ze gooit elke keer heel dr staart de lucht in.. En toch heeft ze die binnen een paar uur onder gepiest net als dr benen..

salliona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 15:58

In de veulenhengstigheid treedt er toch altijd een eisprong op??

Verder sluit ik me bij nicole aan en denk ik ook dat het mogelijk is dat ze deze hengstigheid nu toont rond de eisprong