Langdurige hengstigheid met dominantie...regumate?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

frenia

Langdurige hengstigheid met dominantie...regumate?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 20:10

Pffff zoek hier maar eens een titel voor Rolleyes

Het zit dus zo: sinds een tijdje hebben we onze nieuwe ruin (3,5 jaar oud) bij een merrie gezet.
Eerst ging alles goed: ze waren meteen beste maatjes!

Nu is Urka (de merrie) echter al zo'n dikke maand hengstig. In het begin niks ernstigs: gewoon hengstig en uiteraard geïnteresseerd in het mannelijke (geruinde Nagelbijten / Gniffelen ) wezen in haar weide.
Nu duurt het echter al zo lang en niet alleen dat, maar ze wordt nu ook héél erg dominant en agressief. Ze valt Orlando aan omdat hij haar niet wil/kan dekken Rolleyes
Onze lieve vent staat nu telkens heel erg opgejaagd in de wei, dampend van het zweet en de stress...

Dus hebben we het advies van enkele da ingewonnen.

De ene zei dat er maar één oplossing was: uit elkaar!
Dat zien we dus niet zitten Tong uitsteken

Dus second opinion opgebeld (en een derde, maar die was niet bereikbaar en misschien bel ik morgen nog een vierde)
en die zei dat dat vroeger met Regumate werd behandeld, maar dat Regumate inmiddels in België verboden is (zoals alle goede producten overigens, compleet getikt zijn ze hier Hamer )

Nu ken ik regumate alleen van hier op bokt, waar het gebruikt wordt om de dracht ok te houden (dus dat er geen veulen te vroeg geboren wordt).

Dus is het in Nederland wél nog verkrijgbaar? Schijnheilig

Heeft iemand hier ervaring mee???

Nicole288

Re: Langdurige hengstigheid met dominantie...regumate?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 23:00

Regumate is in Nederland gewoon te krijgen Ja
Een merrie van mijn buurman heeft het een maand gekregen nadat er 1 vruchtje was weggeknepen (tweeling), om te helpen het goede vruchtje vast te houden. Of het helpt tegen dominantie weet ik niet, die merrie bleef nog altijd gewoon de baas in de wei.
Vraag het eens aan Nathalie02 hier op bokt, haar merrie had hetzelfde probleem en zij gaf haar daar ook hormonen voor. Of het regumate was weet ik niet, dus vraag het even!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 23:02

olé ik ga even dr naam hier opzoeken OK dan!

ponymens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 10:02

Ik heb een merrie 2 jaar op de regumate gehad ivm een agressieve hengstigheid. Werkt super, elke dag wat over het voer en ze worden niet meer hengstig. Sinds een jaar krijgt ze het niet meer en wordt nu redelijk normaal hengstig. Soms gebeurd het na een tijdje regumate dat de hormonen rustiger worden en ze zonder ook normaal functioneren.

Vroeger werd er Regumate Pig gegeven (dit is in Belgie waarschijnlijk verboden) maar er is nu Regumate voor paarden en ik denk dat die ook in Belgie gegeven mag worden. De Pig versie stond ook op de doping lijst en de nieuwe Regumate niet.

Coliena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 13:04

Regumate is in Belgiëook nog gewoon te verkrijgen. Bestaat nu zelfs geregistreerd voor het paard. Weet niet waar je dierenarts het haalt, maar denk niet dat hij correct is.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-06 14:22

Pling

ik had 'em verkeerd begrepen!
Regumate mag idd ook nog in België, maar ik had hem daarop aangesproken over een product (hormonen) wat wij eens 2x aan onze merrie moesten inspuiten jaaaaren geleden.
en het zijn dus die spuithormonen die niet meer toegestaan zijn Pling