Hoi Allemaal,
Hier ben ik weer heel even. Ik ben het wachten op internet zoooooo verschrikkelijk zat!!!
Ik wilde zo graag alle toestanden rondom Honey met jullie delen...
grrrrr.....
Maar goed Bietje doet het tot nog toe prima gelukkig. Hij is ienieminie.
Ik heb helaas nog niet echt fatsoenlijke foto's....Mijn vader gaat vanavond proberen om de foto's op een disc te zetten die ik dan weer hier bij saskia zou kunnen aflezen...Echt alles gaat anders dan dat ik graag wil.
Maar goed een kort verslagje, moet het eten maar even wachten......
Vrijdag hebben we heel grappig gevierd dat Hon 320 dagen drachtig was. Daarvoor was ze telkens een beetje ziekig... Slecht eten, diarree enz enz. Maar de DA vond niks en dacht dat alles toch wel goed was. pff geruststelling (toen miste ik jullie al zo erg). Maar ze heeft me wel verteld dat het veulen leefde. Gelukkig. Hon was nog allesbehalve dik. En vrijdag avond heb ik haar nog helemaal gecontroleerd. De kling stond niet open, banden waren niet verschrikkelijk slap, zat geen hars op de tepels, en lekte dus absoluut niet.......
Paul ging zaterdag ochtend naar stal om te voeren. Komt ie geheel in paniek terug rennen al schreeuwend. Schrik me een hoedje. Schreeuwt ie: Peet er ligt een zwarte hengst in de stal.
Dus ik dacht ojee wat is er met ons Tinkertje aan de hand???? Tja die is hengst en helemaal zwart.....
Bleek dus onze Be Honest er al te zijn.
(Eliene nogmaals bedankt voor de Supernaam!!)
Hij is behoorlijk klein, haalt de meter bij lange na niet volgens mij.
Tot nu toe helemaal zwart, speur minitieus naar Witte haartjes maar tot nog toe geen gevonden (pff)
. Maar het zou maar zo ook een schimmel kunnen zijn...Want dat heb ik al die tijd lopen gillen, ik krijg een schimmel hengst.
Hij heeft een kolletje van ongeveer 4 cm doorsnee. En een witte sneb.
Die is echt leuk, in de vorm van een driehoek. smal boven en dan breed uitlopend naar onderen, net nog de onderlip meepakkend.
Verder geen witte benen.
Ik vind m errug mooi zoals hij nu is. Totaal anders dan Ardino.
Wel heeft Honey weer haar lieve koppie doorgegeven. YEUH. Zo'n aansprekend hoofd is altijd leuk.
Het veulen was dus al helemaal opgedroogd en stond. De nageboorte was er al af. Kort daarna heeft ie gedronken en kwam er mest. Dus alles ok. Toch maar de DA erbij geroepen. Die gaf sein groen vond alles prima de luxe. Veulen prik toch maar gedaan en een extra vitamine stootje voor ons gratenpakhuisje.
Aan Hon zie je eigenlijk niks, ze is nog even dik als voor de bevalling.
Maar ze voelt zich weer toppie. Echt zot.
Ze eet, heeft voor het eerst sinds Ardino's afspenen weer goede mest, en ze straalt helemaal.
Onzin zul je denken maar echt het is een wereld van verschil.
Ze is in een keer weer vrolijk en zorgzaam. Prachtig.
Ik zal al mijn best doen Foto's te plaatsen hoor!!
Groetjes en een dikke knuffel.
Petra.