persoonlijk vind ik beter dat je met papier fokt...zulke veulens hebben over het algemeen toch wat meer kansen...
anderzijds vind ik het geen probleem hoor, zeker als je het veulen zelf wilt houden of familie of vrienden het willen overhouden. Maar zomaar een veulen te fokken om een veulen te fokken (en dan niet weten wat ermee gedaan als het enkele maanden oud is), zou ik persoonlijk niet doen...
Daar ga ik in mee (bovenstaande) Het is toch vrij moeilijk om een veulen/jaarling zonder papieren te verkopen, maar voor eigen gebruik is er natuurlijk niets aan de hand!
Een shet zonder papieren fokken is niet commercieel dat is Manege stegeman werk.
Ik zou een merrie zonder papieren niet laten dekken, tenzij ze goed in de sport heeft gelopen (en dan geen B, maar hoger dan of gelijk aan Z2) én als ik bij het veulen wel een papier kan krijgen. Anders niet doen Er is geen vraag naar en de paarden zonder papier die een goed tehuis krijgen zijn vele malen kleiner dan de paarden zonder papier die (via een achterdeur) op transport gaan richting Italië.
Als je haar door een hengst van het nrps laat dekken krijg je er gewoon een papier bij. Wij hebben dit jaar ook een veulen met een moeder zonder papier. Zij is echt prachtig en krijgt een nrps papier erbij. Ik heb haar al vaak kunnen verkopen. Dus ik zou je merrie gewoon laten dekken. Zeker als je het veulen zelf wil houden. Is toch hardstikke leuk. Op de site van het nrps staan vele hengsten in alle kleuren en maten.
als helemaal-leek aan een veulen beginnen is idd niet zo simpel Je koopt idd best wat boeken omtrent het thema (of leent ze uit) zo is er bv van Paul de Vries: paardenfokkerij en van weet niet welke auteur: van veulen tot volwassen paard. Die boeken zijn ook in België te verkrijgen.
Wat betreft hengsten van nrps die in belgie dekken kan ik je niet helpen...geen verstand van...
En als je dan toch een veulen wil fokken zéééééker hulp zoeken bij iemand die er al wat ervaring mee heeft