Een bles die eigenlijk te groot is om mooi op het hoofd te passen (is op de groei gekocht

Heeft er een prachtige zwart-bruine (dun?) kleur?

Das het nog naamloze veulentje dat hier vannacht is geboren!

Tis echt typisch! Ik vertelde jullie gisterenmiddag dat ze zo onrustig was. Nou dat was het eerste en tevens ook meteen het laatste teken van een naderende geboorte.... ik heb tot half 1 non-stop zitten volgen maar ze was zo kalm en rustig als wat, echt níets wees erop buiten die enorme kegels tussen haar benen. Goed, om kwart na 1 de wekker gezet en kwartiertje gevold maar nee hoor... nog steeds zo kalm als iets. Wordt ik weer wakker om 20 na 2 LIGT ER EEN VEULEN ACHTER! Hij was al bekanst droog gelikt door zorgzame mams. Navel ontsmet, nageboorte zo goed en zo kwaad als het ging opgebonden, geslacht gecheckt (oliebol een hengst maar hij is gezond!!!!) en daarna nog even mee in de benen geholpen. Hij poepte sneller dan dat ie dronk maar uiteindelijk vond ie de melkbar dan toch ook (en nu weet ik weer waar honger als een paard vandaan komt)
Hij is helemaal geweldig! Lijkt de hals van papa meegekregen te hebben.

Net geboren

Voor het eerst op eigen benen

Tadaaaaa!

Mams had zich net te goed gedaan aan een bakkie slobber

En ze likt hem steeds af

Goed, nou nog een naam verzinnen... heb al wat in gedachte maar moet eerst zien of dat wel past.