De aanloop naar de bevalling toe ging als uit een boekje:
10 dagen geleden:
6 dagen geleden:
De dag van de geboorte (kegels!):
Ik hoopte dat ze iig zou wachten tot ik terug was, had namelijk het hele weekend en de maandag plannen en was dus niet op stal. Nou, ze heeft zich keurig aan de afspraak gehouden!

Tegen een uur of 21.00 ben ik naar stal gegaan omdat ze al wat onrustiger werd. Om 22.10 begonnen de voorweeen: ze ging gestrekt staan en je zag "achter" geknipper. 20 minuten later hoorden we het water lopen (geen voetenblaasje gezien, ze stond precies verkeerd voor de camera). Uiteindelijk ging ze na een minuut of 7 liggen en persen.
Voetjes hingen eruit en na goed persen zagen we het neusje. Daarna ging het even wat moeizaam dus ben ik haar gaan helpen (tot nog toe bij alle bevallingen van haar gedaan). Uiteindelijk kwamen de knietjes eruit, toen ging ze staan.
Daarna weer liggen maar het ging niet zo lekker, toen ging ze weer staan en op haar linkerzij liggen. Toen gaf ze een paar oerpersen waarbij ik rustig hielp met trekken en eenmaal het hoofdje eruit ging alles als vanzelf. Om 23.00 is ze geboren!

Het is wel een flink veulen met lange stelten! Ze kon maar net onder mams door toen ze eenmaal stond. Dat was bij haar zus wel anders! Ze is nog wel wat doorgezakt in haar achterbeentjes, dus kun je nagaan wat een flinkerd!
Net geboren:
Mams was natuurlijk ontzettend trots en stond haar zoals altijd tot vervelens toe af te likken en natuurlijk moet haar neus ook helemaal gedaan worden maar uiteindelijk zijn we het zat en proberen we onder aanmoediging van mama te staan (laden van filmpjes duurt even

Na 2 uur met behulp van het baasje eindelijk de speen gevonden, gepoept, en daarna heerlijk geslapen onder een plak hooi waaraan mams zich tegoed deed

Droogfoto's komen eraan