Gistermiddag had ze ook de eerste druppels melk aan haar uiers hangen (die later straaltjes melk worden) dus als ze alles volgens het boekje zou doen zouden we een veulen hebben de volgende dag! Toen ze om iets voor 1 ging liggen, kon het haast niet anders meer als dat ze bezig was. Ze zat de hele tijd naar haar buik te kijken en ik kon zelfs op de camera zien hoe snel ze aan het ademen was. Ik vond het nog wat vroeg, maar besloot toch maar mn moeder alvast wakker te maken. Kon die ook even rustig wakker worden voor de bevalling echt begon
Maar een minuut later meende ik te horen dat de vliesen braken! Ik kon het niet zien, want ze lag, maar ik hoorde heel zachtjes het geluid van stromend water via de camera. Toen Missy opstond en ging verliggen (met haar kont nét buiten beeld natuurlijk
) en het echt al een beetje leek alsof ze ging persen ben ik naar buiten gegaan om even te kijken hoe alles bij haar ging. De pootjes blaas hing er al uit!! Ik rende snel naar binnen om mijn moeder (En zus die inmiddels ook wakker was) met camera te gaan halen. Vanaf dat moment ging het allemaal heel snel. Binnen de kortste keren was het hoofdje er al voor een gedeelte uit, maar Missy had erg veel moeite met de schouders. Ik heb even voorzichtig met de weeen meegetroken. En het veulen was er toen ook heel snel uit. Het is een zwartbont hengstveulen met net als zn moeder 1 blauw oog
Hij zal door het leven gaan met de naam:Muckey Maddox
Hij is om 1.15 vannacht geboren. Maddox stond snel, hij poepte en dronk. Na een uurtje of 2 was de nageboorte ook van Missy afgekomen, dus alles zag er goed uit
!!En hij is groot
Hij heeft er echt hele lange benen onder zitten
Ik denk dat hij nu al 1.05m is! 
Zo, nou heb ik wel weer genoeg gepraat. Tijd voor foto's!
Neusje vrijgemaakt.
Vanaf hier ging het eigenlijk niet echt meer verder. Dus ben ik maar even zachtjes mee gaan trekken.
Kennismaking tussen moeder en kind. Die zachte hinnikgeluidjes die Missy maakte
Jammer dat je die niet op de foto kunt zetten!Hier kun je ook zijn blauwe oog zien.
Prince, nu 6 dagen oud, zat gefacineerd toe te kijken

Pogingen tot opstaan met die lange benen.
Dat been
Echt heeel lang!Bijna staan

En eindelijk is het gelukt

Missy was nog bezig met de nageboorte, en Maddox ging er lekker bij liggen

Maar hij is wel lief! Gelukkig maar dat alles goed ging, je hoort af en toe van die verhalen, maar ik ben blij voor je, veel geluk er mee! 
Heb geslapen van 5 tot 7
En zelfs dat ging met moeite, was veelste blij met dit kleine wonder