het kan voorkomen dat je, naast je moeder, nog meer "familie" in de wei hebt staan. Zo scheen ik een oom te hebben met de naam Hercules. Toen ik hem nog niet gezien had, dacht ik: "Nou met zo'n naam zal dat wel een enorme ome wezen!" Maar schijn bedriegt want ik ben al groter dan hem... Maar goed, je moet natuurlijk nog wel even kennis maken.
Ten eerste, beste veulentjes, is het natuurlijk van groot belang dat je beleefd blijft. We worden tenslotte netjes opgevoed door onze mama en onze vrouwtjes/baasjes. Dus even neusje-neusje is hier toepasselijk.
Als je daarna al op een wat intiemere hoef staat met elkaar, kun je elkaar eventueel ook op andere plekken besnuffelen. Ik had mijn moeder namelijk horen vertellen over oom Hercje's operatie..

Als je het goed met elkaar kunt vinden, nodig je elkaar eens uit om te spelen. "Hee ome! Kijk eens wat ik kan!"
Je oom is de beroerdste niet en wil wel even meedoen
Blijkt alleen dat je moeder niet zo enthousiast is over je net gemaakte vriend....
Ze drijft je zo weer de andere kant op, snauwt naar je vriend en laat hem alleen achter...
Nah...dan ga ik maar weer alleen spelen...Stomme moeders...