Ontstoken vulva ??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lilli

Ontstoken vulva ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 21:38

Hallo!
Lady is vandaag 337 dagen drachtig en het begint nu wel spannend te worden! maar vanmiddag schrok ik toch wel even
om 15:00 ging ik met mijn ander paard rijden en zag ik dat ze haar staart hoger hield en een beetje knipperde (leet net of ze hengstig was). Verder niets speciaals, we dachten dat het veulen mss bijna zou komen.
Na het rijden om ongeveer 17:00 ging ze helemaal methaar benen open staan en schuurde ze. Normaal schuurt ze nooit. Ik gekeken maar kon verder niks abnormaals ontdekken. 's avonds om 20:00 toen ik haar ging voeren keek ik weer en zag ik dat haar vulva helemaal opgezwollen was!

Ik in paniek de DA gebeld. Hij is intussen al geweest en zij dat het waarschijnlijk opgezwollen was door het schuren en ze schuurde waarschijnlijk omdat het jeukte. We hebben een zalfje gekregen (Cetavlex) voor de zwelling, maar ik ben nog niet helemaal gerust gesteld. Stel dat er toch misschien een infectie is en dat er iets misgaat met het veulen!Ik denk niet dat het veulen direct voor de komende dagen is. Haar uier moet nog wat voller.

Hebben jullie ook al eens zoiets gezien? Ging alles verder wel goed?
Graag jullie ervaringen
Hier nog wat foto's van de opgezwollen vulva

Afbeelding

haar uier vandaag! hoe lang zou het nog duren?
Afbeelding

en lady zelf op 336 dagen dracht
Afbeelding

Amandake

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 22:11

Oei dat is inderdaad wel effe schrikken , maar denk dat het veulen geen gevaar loopt hoor anders had de DA het wel gezegt.
Uier kan volgens mij nog voller

olafj

Re: Ontstoken vulva ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 22:18

al zou het een ontstoken vulva zijn, dan kan dat ook alleen met een zalfje verholpen worden, maar het ziet er alleen maar gezwollen en geirriteerd uit, maar niet echt ontstoken, dan zou het pusserig en gelig zijn.
Als de vulva ontstoken is kan dat geen kwaad voor jouw ongeboren veulen, zolang de baarmoeder hals en vagina maar niet ontstoken is.
Dan komt er ondoorzichtig gelige vieze vocht uit en is de binnenkant en vagina ingang vuurrood

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 01:53

Arme merrie heeft jeuk, gelukkig heb je nou een zalfje voor haar

lilli

Re: Ontstoken vulva ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-06 20:07

Bedankt voor de reacties!
Vanmorgen was de zwelling bijna helemaal weg. Zalfje helpt dus goed. Ze heeft er geen last van en schuurt ook niet meer. Nu maar hopen dat het veullie niet te lang meer op zich laat wachten.
lilli