Lady is vandaag 337 dagen drachtig en het begint nu wel spannend te worden! maar vanmiddag schrok ik toch wel even
om 15:00 ging ik met mijn ander paard rijden en zag ik dat ze haar staart hoger hield en een beetje knipperde (leet net of ze hengstig was). Verder niets speciaals, we dachten dat het veulen mss bijna zou komen.
Na het rijden om ongeveer 17:00 ging ze helemaal methaar benen open staan en schuurde ze. Normaal schuurt ze nooit. Ik gekeken maar kon verder niks abnormaals ontdekken. 's avonds om 20:00 toen ik haar ging voeren keek ik weer en zag ik dat haar vulva helemaal opgezwollen was!
Ik in paniek de DA gebeld. Hij is intussen al geweest en zij dat het waarschijnlijk opgezwollen was door het schuren en ze schuurde waarschijnlijk omdat het jeukte. We hebben een zalfje gekregen (Cetavlex) voor de zwelling, maar ik ben nog niet helemaal gerust gesteld. Stel dat er toch misschien een infectie is en dat er iets misgaat met het veulen!Ik denk niet dat het veulen direct voor de komende dagen is. Haar uier moet nog wat voller.
Hebben jullie ook al eens zoiets gezien? Ging alles verder wel goed?
Graag jullie ervaringen
Hier nog wat foto's van de opgezwollen vulva
haar uier vandaag! hoe lang zou het nog duren?
en lady zelf op 336 dagen dracht