Tinkertweeling alive & kicking!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

frenia

Tinkertweeling alive & kicking!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-06 14:28

Op 22 april 2005 werd in het Limburgse Lommel als totale verrassing een tinkertweeling geboren...

Afbeelding

Het waren een hengstje en een merrietje die samen een klein:groot wonder vervolmaakten door niet alleen levend en beide evengroot geboren te worden, maar ook samen gelijkmatig op te groeien. Als "Stella" en "Artois" haalden ze de krant (is er soms iemand die het betreffende artikel nog heeft: ik ben zoekende ).
Eind juni werden ze te koop aangeboden en door middel van onderstaande foto's werd ik verliefd

Afbeelding

Afbeelding

We gingen een kijkje nemen en na wat wikken en wegen besloten we tot de koop over te gaan. Op 17 augustus kwamen ze hier aan...

Afbeelding

Nog gauw ingeschreven voor de keuring zodat ze op 28 augustus in het stamboek konden worden opgenomen!

Op 19 september zijn ze naar hun nieuwe eigenaar vertrokken. Ik kon ze helaas niet zelf houden en deze mensen kende ik al als betrouwbare, paardvriendelijke handelaars uit Frankrijk. De tweeling aan hen verkopen leek mij de beste oplossingen omdat ze dan meer kans maakten gezamenlijk een nieuwe plek te vinden. ikzelf zou naar de winter toe verplicht geweest zijn hen desnoods afzonderlijk te verkopen...

Afbeelding

Sindsdien had ik niks meer van hen gehoord. Door wat rond te neuzen op het internet viel mij op dat ze plotseling aan bodemprijsjes te koop stonde, net als andere paarden van dezelfde mensen... Ik maakte me dus behoorlijk zorgen, vooral ook omdat ik die mensen niet kon bereiken... Uiteindelijk lukte het toch om contact op te nemen...maar nog steeds gene foto's of meer nieuws: ik kreeg alleen te horen dat de tweeling samen naar de Pyreneeën was verkocht...
Op vraag naar een e-mailadres van de huidige eigenaars kreeg ik tot nog toe nog steeds geen antwoord.
Vanmorgen vond ik een berichtje op mijn site...met de vraag of ik die paarden herkende...
Eerst dacht ik dat het iemand was die dacht dat ik zomaar alle tinkers kende, dus ik ging nogal versuft kijken. En m'n eerste reactie op de foto was: "goh alsof ik die paardjes ken..."
Maar m'n ogen werden plots groot als schoteltjes..;want OF ik die paardjes kende!!! Ik ben spontaan beginnen huilen en janken van geluk
Op de tweede foto zijn ze een stuk duidelijker te herkennen! Wat ben ik blij dat ze het goed maken, samen zijn, buiten lopen met nog een maatje,... en dat ze die leuke open uitstraling in hun oogjes nog niet verloren zijn!
Als ik het goed begrepen heb heten ze nu anders...hun echte stamboeknaam blijft natuurlijk behouden, maar hun roepnamen zijn nu: Roar & Rilya Dae. ik ben er wel nog niet uit wie wie is
Ik ben echt zoooooooo mégahappy!!! Heb natuurlijk meteen meer info gevraagd en meer foto's
Wat ik wel al weet is dat de nieuwe eigenaars het internet hebben omgespit op zoek naar de voorgeschiedenis van hun tweeling en via de stamboeknaam zijn ze op mijn website terecht gekomen!!!

Afbeelding

Afbeelding

Smoske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 14:30

Wat een apart verhaal! Gelukkig zijn ze nog steeds samen want dat is toch wel erg bijzonder! Fijn voor je dat je bent te weten gekomen hoe het met ze is!

Marlou89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 14:44

Wat een mooi verhaal zeg, en echt super dat je ze hebt terug gevonden en nu weet dat het goed met ze gaat!

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 14:54

frenia

wat een geweldig nieus
kan me voorstellen dat je ff een brok in je keel krijgt
ze zien er goed uit

peetje82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 14:56

super voor je dat ze je ze weer gevonden hebt!

JellieJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 15:00

Wat gaaf dat ze weer 'boven water' zijn!!! En heerlijk dat ze nog samen zijn

Mayflower_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 15:03

Wat een super verhaal!
En wat mooi dat ze nog steeds bij elkaar zijn. Ze zien er goed uit!

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 15:04

super man!!
wat ik even niet snap. je heb hun in juni gekocht en in september weer verkocht.. waarom zo kort op elkaar is dat gebeurt dan? of wilde je hun moeder hebebn?

maar echt super voor je hoor!@!

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 15:50

Echt super dat je de tweeling nu eindelijk gevonden hebt en weet hoe ze er nu uit zien!
Ze zien er ook goed uit! Ik hoop dat je snel weer nieuwe foto's krijgt Zou wel erg leuk zijn als je ze zo op kunt zien groeien.

frenia

Re: Tinkertweeling alive & kicking!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-06 16:07

@ cayusejuhh: ik wilde idd graag hun moeder hebben en jammer genoeg kon ik de tweeling zelf er niet bijhouden, anders had ik dat wel gedaan maarja: paarden kosten tijd, plaats en centjes he

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 16:24

Aah, eindelijk contact en foto's!! Heerlijk dat ze nog bij elkaar zijn, mooiste wat er is voor ze, zo samen opgroeien! (de veulenfoto's zijn ook enorm schattig, word je idd zo verliefd op

Noeni

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 16:25

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 17:10

Ah die 2 ling is echt gaaf! Leuk dat je ze weer hebt terug gevonden!
Ze zien er goed uit!

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 17:17

dat is nog eens geluk hebben kan me voorstellen dat je superblij bent dat je weet dat ze het goedmaken top hoor .
Houden ze nu ook contact met je zodat je het verder kan blijven volgen zou wel fijn zijn ??

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 17:18

Super dat je ze weer terug gevonden hebt!!

lil_kim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 17:36

leuk dat je ze weer gevonden hebt , ik heb ze toen op de keuring in Westdorpe gezien zo schattig die 2, hopelijk krijg je nog meer foto's
van hun

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 18:55

wat ontzettend gaaf dat je ze weer teruggevonden hebt, ze zien er goed uit

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 19:03

Wat moet dat een opluchting zijn zeg, dat je weet waar ze zijn,
én dat ze het zo goed maken. Het is een prachtig stel!!

knapmannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 19:06

Wat super leuk dat je ze weer op het spoor bent gekomen. Echt leuk.

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 19:14

heej daar is de bekende tweeling weer! pff wat een crime dat je ze uit het oog was verloren dan he? en wat leuk dat de eigenaren nu zelf contact met je opnemen! weet je al min of meer waar ze staan?

RZDLover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 19:18

wat leuk dat je ze gevonden hebt!

Keeva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 20:39

Super Frenia, dat je nu weer weet waar ze zijn, en dat je foto's hebt. De nieuwe eigenaars zullen je vast nog wel meer foto's willen sturen, als ze al zoveel moeite gedaan hebben om informatie over de tweeling op het Internet te vinden.
Wat een lummels zijn het al hé !!

maroes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 20:43

Wat een prachtig verhaal.En wat leuk om ze zo te zien.Helemaal happy en samen. Hopelijk krijg je nog veel meer foto`s!

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-06 21:07

Ja ik ben mégahappy
heb inmiddels wat meer info
Artois heet nu dus Roar. Stella heet Rilya Dae. Ze blijven lekker samen. Nu wordt er natuurlijk nog niet met ze gewerkt, maar tis de bedoeling een beetje vanaales met ze te doen: voor de kar, buitenrijden, beetje dressuren,...
Artois/Roar heeft naar tschijnt behoorlijk wat hengstenallures gekregen. Ben ik blij om, want dat had ie hier nog niet zo... Ze wachten nog effe met ruinen, maaar het moet wel egbeuren natuurlijk,als de tweeling samen wil kunnen blijven
Stella/Rilya Dae is de grootste knuffelkont.

Leo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 21:27

Wat een heerlijk 'sprookjes'verhaal dat nog goed is afgelopen ook!!

Super dat het zo goed met ze gaat! Wat een leukerds zijn het, echt twee wondertjes