Het waren een hengstje en een merrietje die samen een klein:groot wonder vervolmaakten door niet alleen levend en beide evengroot geboren te worden, maar ook samen gelijkmatig op te groeien. Als "Stella" en "Artois" haalden ze de krant (is er soms iemand die het betreffende artikel nog heeft: ik ben zoekende

Eind juni werden ze te koop aangeboden en door middel van onderstaande foto's werd ik verliefd

We gingen een kijkje nemen en na wat wikken en wegen besloten we tot de koop over te gaan. Op 17 augustus kwamen ze hier aan...
Nog gauw ingeschreven voor de keuring zodat ze op 28 augustus in het stamboek konden worden opgenomen!
Op 19 september zijn ze naar hun nieuwe eigenaar vertrokken. Ik kon ze helaas niet zelf houden en deze mensen kende ik al als betrouwbare, paardvriendelijke handelaars uit Frankrijk. De tweeling aan hen verkopen leek mij de beste oplossingen omdat ze dan meer kans maakten gezamenlijk een nieuwe plek te vinden. ikzelf zou naar de winter toe verplicht geweest zijn hen desnoods afzonderlijk te verkopen...
Sindsdien had ik niks meer van hen gehoord. Door wat rond te neuzen op het internet viel mij op dat ze plotseling aan bodemprijsjes te koop stonde, net als andere paarden van dezelfde mensen... Ik maakte me dus behoorlijk zorgen, vooral ook omdat ik die mensen niet kon bereiken... Uiteindelijk lukte het toch om contact op te nemen...maar nog steeds gene foto's of meer nieuws: ik kreeg alleen te horen dat de tweeling samen naar de Pyreneeën was verkocht...
Op vraag naar een e-mailadres van de huidige eigenaars kreeg ik tot nog toe nog steeds geen antwoord.
Vanmorgen vond ik een berichtje op mijn site...met de vraag of ik die paarden herkende...
Eerst dacht ik dat het iemand was die dacht dat ik zomaar alle tinkers kende, dus ik ging nogal versuft kijken. En m'n eerste reactie op de foto was: "goh alsof ik die paardjes ken..."
Maar m'n ogen werden plots groot als schoteltjes..;want OF ik die paardjes kende!!! Ik ben spontaan beginnen huilen en janken van geluk

Op de tweede foto zijn ze een stuk duidelijker te herkennen! Wat ben ik blij dat ze het goed maken, samen zijn, buiten lopen met nog een maatje,... en dat ze die leuke open uitstraling in hun oogjes nog niet verloren zijn!
Als ik het goed begrepen heb heten ze nu anders...hun echte stamboeknaam blijft natuurlijk behouden, maar hun roepnamen zijn nu: Roar & Rilya Dae. ik ben er wel nog niet uit wie wie is

Ik ben echt zoooooooo mégahappy!!! Heb natuurlijk meteen meer info gevraagd en meer foto's

Wat ik wel al weet is dat de nieuwe eigenaars het internet hebben omgespit op zoek naar de voorgeschiedenis van hun tweeling en via de stamboeknaam zijn ze op mijn website terecht gekomen!!!