Wat te doen als je paard zo dik wordt...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

flettie

Wat te doen als je paard zo dik wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-05 10:43

dat het zadel niet meer (goed) past?

Dan moet je je als berijder zijnde maar vermannen (of in mijn geval vervrouwen) en er zonder zadel op klimmen. En die spierpijn naderhand ook maar voor lief nemen

Fayette was gisteren welgeteld 185 dagen drachtig en sinds een week geeft ze aan dat ze het opzadelen en aansingelen niet meer zo kan waarderen. Dus dan kan ik of stoppen met rijden en haar gaan longeren of mijn moed bij elkaar rapen en er zonder zadel op klimmen. Ik heb dus maar het laatste gedaan onder het mom dat het ook nog eens verdomd goed voor mijn zit is

Hierbij gewoon een paar foto's van gisteren.

Ter vergelijking:
Afbeelding 140 dagen
Afbeelding 185 dagen
Het buikje begint langzaamaan wat te hangen

En dan, na wat lenigheidsoefeningen en mijn trouwe vriendje de olifantenpoot:
Afbeelding

zat ik dan toch op Fayette en zijn we in de bak aan het werk gegaan:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Niet zoveel actiefoto's want de baas was interessanter dan de wensen van het vrouwtje
Afbeelding

En wat die spierpijn betreft: Pijn is fijn. Pijn is fijn. Pijn is... niet fijn

Koetje4

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 11:05

Wat een leuke foto's en knap hoor zonder zadel.
Ik zou dat niet kunnen volhouden tot april.
Wij reden wel altijd door met zadel soms wel tot de laatste dag.
Ik heb ook wel eens een merrie gehad die lastig deed met het zadel als ze hengstig was, maar als je er op zat was het over.

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 11:21

leuke foto's zeg, verschil is echt goed te zien
lekker hoor zo zonder zadel rijden, en de spierpijn, ja die heb je ff in het begin, nu doorrijden zo hihi!

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 14:24

Hoi vervrouwde pijnleidster,
Ziet er leuk uit! Iig succes met het verder rijden zonder zadel en de daarbij horende spierpijntjes

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 15:40

Hihi, mietje met je spierpijn! Ik ben zonder zadel rijden wel gewend, dus nu Lisje dikker word heb ik daar eigenlijk weinig last van...

flettie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-05 15:57

WenK schreef:
Hihi, mietje met je spierpijn! Ik ben zonder zadel rijden wel gewend, dus nu Lisje dikker word heb ik daar eigenlijk weinig last van...

Hehe, maar jij komt een stuk makkelijker op Lisje dan ik op Fayette Afbeelding
Ik wil jou wel eens met een lengte van 1.57 op een paard van 1.54 zonder zadel zien klauteren. Dan is zo'n zadel toch een stuk makkelijker

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 16:02

Hmm, ik heb ook een hek nodig hoor... En dan heb ik zo'n lief paard wat af en toe dan heel schijnheilig een pasje opzij doet... Bij voorkeur net op het moment dat je je been er overheen wil leggen...

Tinne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 16:22

Ik vond het bij Ivanka ook wel fijn om gewoon met een shabrak met een dekensingeltje erom te rijden. Dan hoefde ik er niet zo op te letten dat ik wegschoof door dat gladde velletje van dr .
Maar goed... dan blijf je (of iig, ik ) even goed last van spierpijn houden, alleen zit je dan wel wat comfortabeler vind ik en Fayette heeft dan ook nog weinig last van de singel. Zo heb ik iig doorgehobbeld tot half juni (en 20 juli is ze bevallen ).

flettie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-05 16:29

WenK schreef:
Hmm, ik heb ook een hek nodig hoor... En dan heb ik zo'n lief paard wat af en toe dan heel schijnheilig een pasje opzij doet... Bij voorkeur net op het moment dat je je been er overheen wil leggen...

Fayette vertikt het tegenwoordig om uberhaupt netjes langs het weidehek te parkeren. Laat staan dat ik er dan op kan komen

@ Tinne: het aansingelen vindt Fayette dus niet meer fijn. Normaal gesproken geeft ze geen kik tijdens het aansingelen maar de laatste tijd gaan toch haar oren vaker in d'r nek en trekt ze een vrij zuur bekkie. Dus met een longeersingel+dekje rijden heeft dan ook geen zin. Ach, ik krijg er zo wel een lekkere warme kont van Moet alleen wat vaker mijn rijbroeken gaan wassen

Tinne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 16:32

Dan heb jij Ivanka niet meegemaakt . Die was precies hetzelfde en liep al voorbij de poetsplaats als ze het zadel zag liggen met dr oren in de nek .
Maar als ik de dekensingel gewoon los deed, dan was ze eigenlijk gewoon braaf. Legde ze wel even de oren in de nek, maar bij een dekensingel zit er ook niet zoveel druk op die buik. En ik weet niet wat voor dekensingel jij hebt, maar ik bedoel dus niet die ene met kussens op de schoft oid .
Ivanka stond normaal gesproken altijd los met opzadelen toen, maar dat probeerde ik de laatste keren dat ik met zadel ging rijden toch ook niet meer.. want dan naaide ze er gewoon tussenuit .

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 17:47

hoe kom ik dan op 1.63 m? haha neem een muurtje van 50 cm en dan spring ik er op. ben zelf 1.64 dus jah, dan moest ik wel heel lenig zijn wil ik van de grond op mijn paard komen. als ik naast haar sta, en ik spring een heel klein beetje, dan krijgt ze heel boos naar mij... haha

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 20:01

Nou, een oudstalgenoot van mij sprong met haar ong 1m70 met gemak op haar tuiger van 1m70/1m75. Het kan hoor, maar ik ben er niet lenig genoeg voor...

Tinne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 20:16

Mijn oom (alias 50+) sprong met zijn 1.65m zo op een paard van 1.70m als hij die uit de wei ging halen .
Ik doe het hem niet na .
Ik zet mijn poetskist erna en dan klouter ik er nog met moeite op

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 20:48

wij zijn stijve harken

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 20:49

Wat is Fayette wit! en wat is zij groot vergeleken met jou erop Maar wel hele leuke foto's hoor!

En als het je mag troosten, ik stap ook altijd via het hek op mijn pony van 1.38

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 14:04

aaaah goed zo Pien!!! je bent er heel dapper opgeklommen. er is niets beters dan zwangerschaps gymnastiek
en ik blijf erbij, dat vuikje staat Flet echt goed

Orchid

Re: Wat te doen als je paard zo dik wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 19:32

Haha, met Orchid nog geen last gehad van een drachtigheidsbuikje, maar wel gewoon een laagje vet waardoor ik nu een singelverlenger heb moeten kopen...
Ben ook van plan op het eind lekker zonder zadel te gaan rijden, dat doen we nu ook al wel vaak
Blijf alleen voor geen kant zitten in draf met die grote passen van dr

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 20:11

als je het doet tot aan de geboorte is het je vast wel gelukt om te blijven zitten tegen die tijd haha

Oamaru

Re: Wat te doen als je paard zo dik wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 21:07

heey,

ik rijd altijd zonder zadel op mijn IJslander (ook galop etc) en na een poosje gaat t vanzelf over hoor!

Een hele mooi paard trouwens!

Groetjes

p.s het word vast een heel mooi veulen