Hai hai ben ik weer. Had geen internet tot mijn beschikking gister, sorry!
Maar, bedankt voor al jullie leuke berichten!
Zal dan gelijk maar het verlossende woord geven waar jullie op wachten?
Nou hier komt ie.....
Trommelgeroffel, hahaha
Avenue is NIET door naar de echte veiling in september.
De jury vond haar niet luxe genoeg en haar gangen, voor zover ze haar draf liet zien, vonden ze niet "snel" genoeg. Haar beenactie hadden sneller moeten zijn, voor zover ik dat kan uitleggen, maar ik begrijp het ongeveer.
Ja aan de ene kant is het erg jammer, want het is toch een beetje "speciaal" als jouw veulen doormag naar de echte veiling, omdat ie dan toch wel bij de "betere" veulens hoort.
Aan de andere kant ben ik heel blij dat ze blijft. Ze gaat in eigen opfok straks, in een wei wat verderop in de straat en dan kan ik haar nog eens lekker knuffelen en poetsen in de wei. We hebben ook al een vriendje voor haar gevonden.
Moet zeggen dat het allemaal best hectisch was. Het plenste bij ons , dus ik ben 's morgens nog gauw langs huis gereden voor een deken voor Lio, welke ik achteraf niet heb gebruikt omdat het zo klam was. Toen was ik om 08:10 op stal en de staleigenaar had Lio en Avenue gelukkig al op stal gezet. Erg vies waren ze niet, maar Avenue had bij Lio 3 knotjes uit elkaar gehaald, maar de vlechtjes waren nog goed. Toen de witte tape er omheen en ze gedroegen zich voorbeeldig. Om 08:45 ingeladen. Lio loopt als een zonnetje de trailer op, maar Avenue vond het wel spannend. Die trok zich nog een keer los en ging achteruit de trailer af. Weer erop gezet en vertrokken richting IJsselstein, 20 minuten over de snelweg ongeveer... FILE grrrrrr maar duurde gelukkig niet lang.
Aangekomen bij Lauw van Vliet was het eerste veulen net in de ring geweest. Het was in de buitenbak en het stortregende. De bak was blubber, jak. Wij waren nr 9. Er waren 10 van de 16 veulens op komen dagen. We hebben eerst nog wat rondgekeken bij de andere veulens en een beetje de gang van zaken bekeken. Zweep geregeld en toen ben ik de trailer in gegaan. De dames stonden zo braaf daarbinnen! Lio was gefatsoeneerd, want ze had uiteraard gepoept en erin gestaan. Avenue nog wat gladgestreken en toen de trailer uit met z'n drietjes.... Lio achteruit en Avenue konden we in de trailer omdraaien om er vooruit uit te gaan.
Wat een makkelijke meiden zijn het toch!
Avenue nam nog even een teug melk en toen opstellen in de bak.
Spannend! De juryleden bekeken haar papier en lazen de vaders op en de predikatenlijn bij de moeders. Lio is helaas geen ster en dat werd ook vermeld (moet dat nou!???haha)
Twee rondjes door de bak gerend met Lio. Avenue's eigenaar ging achter Avenue aan. Lio drukte mij bijna fijn tegen de bakrand (van staal!) en Avenue galoppeerde eigenlijk alleen maar. Maar ze vond de bak zo vies, dat ze echt een trutje was met haar voetjes: IEIE het is nat en het spetterd! Dus ze liet zichzelf niet goed zien.
Dat ze niet luxe genoeg werd gevonden door de jury, had als oorzaak nr 1 dat Lio geen ster is. Vervolgens is ze springgefokt, maar kijken ze toch met dressuurogen ernaar vind ik. Ze verwachten toch beenstrekkers enzo, of naja daar leek het op.
Van de 10 veulens is er 1 door naar de veiling. En je raadt het nooit... Een GRIBALDI
Nog even bij de hengsten gekeken die op stal stonden, Unaniem over zijn neus geaaid, net als Undercover. Ze zijn zo anders als ze op stal staan... bijna een stel mietjes... hahaha. Echt een wereld van verschil met een show of onder het zadel met een wedstrijd.
Toch wat teleurgesteld naar huis en weer even op stal gezet. Het regende nog zo. Nu hebben ze, vooral Lio, oma krullen in hun manen 
Wel was het een goede ervaring voor Avenue; op de trailer, op een vreemd terrein, vreemde mensen, veel mensen, andere merries en veulens... Ze stonden samen lekker te hinniken in de trailer 
Zelfs nog bekenden tegen gekomen. Iemand die ook bij de keuring van het andere paard van de staleigenaar was en Lio mooi bloed vind hebben, kwam kijken en de staileigenaar van een stal in De Meern waar Merilyn staat met Rojantha en Forsitio was er ook met een veulen, een vosje. Verder nog een paar wedstrijdgezichten uit de omgeving.
Heb helaas geen foto's kunnen maken van Avenue in de ring. Dat ging wat lastig terwijl ik naast Lio rende en de staleigenaar met Avenue bezig was. Zijn vrouw was helaas niet mee en ik denk dat mijn camera ook wel een paraplu had kunnen gebruiken dan. Had m wel bij me...
Wel nog foto's van weer thuis...
Daarna zijn we nog (zonder Avenue natuurlijk) naar van Uytert gereden in Heerewaarde. Daar was de selectie om 12u. Ook daar de hengsten bekeken. Democraat, Tango, United en volgens mij Balourado stonden op stal. Kan zijn dat ik er een mis hoor
oeps.
Veel mooie veulens. Met name een 3 weken oude Gribaldi en een al vrij grote Tuschinski spraken mij aan. Hiervan wel veel foto's op mijn computer thuis. Er zijn er daar geloof ik 2 definitief door en nog een heel stel voor voorlopig geselecteerd op de foto gezet voor de catalogus. En wat een complex heeft van Uytert zeg. Pff alleen die binnenbak al. Dat is geen binnenbak, dat is een rijhal. Zo licht en ruim. En de stal ook goed licht, schoon! en goed verzorgd... echt super gewoon. De hengsten staan rustig in zeer ruime en lichte stallen. Aan alles is gedacht gewoon. Daarna nog de grand tour gekregen door de vrachtwagen van van Uytert... wat een ding zeg... huge... Echt indrukwekkend om te zien.
Dus aan de ene kant blij dat Avenue blijft (voorlopig) en aan de andere kant teleurgesteld dat ze zich niet goed liet zien en jammer dat zo naar het papier kijken. We waren de enige schimmel 
Ja als Avenue ooit verkocht wordt, hoop ik ook dat ze bij ambitieuze mensen terecht komt die ook echt met haar aan het werk gaan in de sport en haar blijven respecteren. Dat zou ik heel erg leuk voor haar vinden. Dat roep ik ook al langer.
Foto's van veulens bij van Uytert komen vanavond (laat).
Laatst bijgewerkt door IngLio op 28-07-05 08:14, in het totaal 1 keer bewerkt