Veel verdriet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Trea

Veel verdriet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-05 12:06

Vanmorgen is onze Jiba overleden, alles leek zo goed te gaan. Zondag geboren en gelijk staan en drinken. Ook de afgelopen dagen ging het goed ze dronk goed en was lekker huppelig. Tot vandaag een verzorgster van één van de andere paarden was gaan kijken en Jiba liep nog gewoon rond opeens zakte ze in elkaar en wilde niet meer opstaan haar hartslag werd traag ze is over haar lijfje gaan wrijven en heeft ons gebeld. Wij heel snel de dierenarts gebeld en er naar toe gegaan maar ze was al overleden Huilen Huilen . De dierenarst heeft haar nagekeken en alles ziet er gewoon goed uit, hij denkt dat ze is overleden aan een acute hartstilstand. Huilen

Dit zijn de foto's van toen ze net geboren was

viewtopic.php?f=59&t=418628

Hoe leg je zoiets aan je kinderen uit, die zijn zo verdrietig.

We zijn al bezig met de veulencentrale, en er is 1 wees shetland veulen en die mensen hebben wij gebeld maar ze weten nog niet wat ze doen. (de afstand is misschien te groot naar ons toe) We horen het vanmiddag.

wings

Re: Veel verdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 12:10

Dit is echt verschrikkelijk,
Ik heb er geen woorden voor, ik hoop dat je dat wees veulentje
kunt opvoeden, dat verzacht misschien een beetje
veel sterkte hoor!

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 12:15

He wat naar zeg. Dan lijkt het allemaal zo voorspoedig te gaan en dan dit.
Heel veel sterkte gewenst, misschien dat jullie inderdaad nog wat kunnen betekenen voor een weesveulentje maar je eigen veulen krijg je er natuurlijk niet mee terug.
Veel succes

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 12:20

Ah gut zo'n lief diertje. Sterkte hoor Vriendjes zijn? .

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 12:30

Met kippenvel op mijn armen en tranen in mijn ogen lees ik je berichtje.
Op zaterdag is hier een kleine geboren en loop nu nog zou het goed zijn en zie dan in het andere topic de kinderen er zo bij heel erg verdrietig dit is moelijk uit te leggen aan kinderen.
Hoop dat het weesshetlandertje haalbaar is wat betreft afstand voor de merrie maar ook voor jullie en de kinderen geeft toch troost..

Heel veel sterkte voor de komende tijd de natuur is mooi maar soms ook zo hard!

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 12:40

He bah.. dit is echt naar! Ik wens je veel sterkte met dit verlies..

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 13:03

Och hemel, heel erg veel sterkte... Wat ontzettend erg, verschrikkelijk is dat zeg!!!

Wat een naar bericht!!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 13:06

Sterkte, ook en met name voor de kinderen. Jonge veulens horen niet dood te gaan. Wij hebben er dit jaar ook twee verloren, bij de tweede (onverwachts) bleek er een gat in de blaas te zitten, hij heeft zich van binnen vergiftigd. Dat er een veulen naast staat na 11 maanden wachten is zeker geen garantie dat hij het ook gaat redden. Drie van de vijf veulens halen het derde levensjaar niet!

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 14:40

Ik krijg er ook kippenvel van, moet er niet aan denken mijn veulen te moeten verliezen.
Wens je superveel sterkte!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 14:51

Oh vreselijk ik zit met tranen in mijn ogen, als ik dit verhaal lees, is het net mijn eigen pony die zaterdag is overleden.
Die zakte ook totaal in elkaar en zijn hartje stopte ermee.

Sterkte .

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 14:53

Verschrikkelijk. Hoe doet de moeder het?
Heel veel sterkte.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 14:57

Ach jeetje, wat een drama Verdrietig . Ik wens jullie veel sterkte Ach gut !
In het andere topic heb ik de foto´s van de kleine dame gezien; echt een schatje!

amber2588

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 15:28

Wat zonde! Zo'n mooi beestje en dan mag het niet...
Trekt de merrie het een beetje?
Heel veel sterkte!

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 15:35

Verschrikkelijk zeg heel veel sterkte ook voor je kindertjes

Lisett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 15:39

Wat verschrikkelijk.. Ik had de foto's van kleine Jiba gezien en het was echt een prachtige dame, Hoe gaat het met de merrie? ik wens jou en je kinderen veel sterkte toe..

Trea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-05 17:51

Hallo allemaal bedankt voor de lieve woorden, helaas is er geen uitleg waarom ze is overleden. Het enige wat de veearts kan bedenken is een acute hartstilstand. Ze zag er zo gezond uit, vanmorgen liep ze en dronk ze nog gewoon en ineens zakt ze in elkaar. Degene die er bij was heeft uit alle macht over haar lijfje lopen wrijven maar dat mocht niet meer baten Huilen . Tegen de tijd dat de veearts er was (hooguit 15 min) was ze overleden Hij heeft haar helemaal nagekeken haar mondje voor evt blaren en om te kijken hoe haar tandvlees eruitzag, haar naveltje is nagekeken op evt onsteking en hij heeft gekeken of ze misschien niet uitgedroogd was. Maar niets van dit alles.

Ik heb de veulencentrale gebeld en daar hadden ze één moederloos shet veulen, maar die mensen vonden het te ver weg.

De merrie heeft nog 2 uur bij het veulen gewaakt en het gelikt, echt vreselijk om aan te zien. (maar we wilde haar de tijd even om afscheid te nemen). Ook de andere paarden op het land hebben afscheid genomen ze kwamen om beurten kijken, heel voorzichtig even met hun neus erbij en daarna rustig weg gegaan. Daarna hebben we samen met de kinderen een gat gegraven en bloemen geplukt en haar begraven. De merrie hebben we even meegenomen naar stal om haar achterkant te wassen en om haar uiers te spoelen. Maar ze wilde maar terug, dus hebben we haar terug gebracht maar ze blijft zoeken en roepen naar het veulen en blijft staan op de plek waar ze is overleden.

Ik weet eigenlijk niet hoe ik dit met de merrie aan moet pakken, ik denk dat ik er beste aan doe om haar gewoon daar te laten staan en haar het zelf moet laten verwerken. Als ik haar op stal zet word ze nerveus en wil terug naar het land.

Dag lieve Jiba we hebben je maar zo kort gekend en toch was je ons meisje.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 17:57

Getver... Arme merrie, zo triest..
Een gezond veulen fokken, en volwassen zien worden is dus niet zo vanzelsprekend als het lijkt..

Heel erg veel sterkte Ach gut

texeenmaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 18:02

heel veel sterkte met het verlies van z'n jong veulen

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 19:20

Hey trea... kvind t echt verschrikkelijk...arme Jiba, Verdrietig arme Lib... ze was nog zo jong.. kwas echt zo blij dat alles goed was gegaan, ze stond snel, dronk snel, leek volkomen gezond.. en dan ineens dit.. Verdrietig toen k je smsje kreeg moest ik jureren bij een debat op school, moet wel zeggen dat dit echt een stuk minder ging... t is zo onwerkelijk...

Arme Lib Verdrietig ze zit te roepen en te zoeken... bah... ze was zo mooi...waarom nou.... khoop echt dat er een veulen voor Lib kan worden gevonden, misschien dat dit haar en jullie pijn wat verzacht..

iig nog veel sterkte en gecondoleerd Ach gut

JJlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 19:56

Ik vind het zo erg, Jiba was egt zoo mooi en zoo lief.
Toen ik het vanmiddag toen ik thuiskwam van Gerard hoorde, schrok ik zo erg en nu ik hier het verhaal lees staan de tranen in mn ogen.
Ik hoop dat het met Liberty een beetje goed komt, ik denk dat Devlin en J.J. dr zullen steunen op hun manier...
Gecondoleerd en sterkte de komende tijd!

Rianne en Gerard

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 19:59

Owh jee.. wat erg! Jemig, ben er helemaal stil van... Scheve mond

Heel erg veel sterkte Ach gut!

bloetoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 20:15

jeetje...
heel veel sterkte.....ik hoop dat je toch nog snel een veulentje voor haar vindt....
heel veel sterkte

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 20:19

Ah bah, wat verschrikkelijk Verdrietig Die arme merrie, en je kinders, wat zien ze er de foto's blij uit.
Veel sterkte, vreselijk gewoon Ach gut

veronake

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 20:22

heb je al gekeken op de site van het belgisch warmbloed paard??
want ik zag dat daar een mini shetlander op stond die op zoek was nar een veulen. hoop dat je dit kan helpen.
het lijkt me nu precies dat er zoveel dingen gebeuren met de veulens dit jaar. Heb echt wel schrik gekregen met een veulen en een terug volle merrie ... Huilen

vanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 20:48

wat verschrikkelijk!
Arme merrie ook! Mijn merrie was ook zo vreselijk treurig, mijn veulen was toen 6 maanden toen het overleed!

En de kids, dat is idd heel moeilijk! Erg veel sterkte hoor!