! Een voshengstje met 4 witte hoefjes/kleine aftekeningen (sokjes, nog beetje onduidelijk te zien) en een blesje van mams
Mama Saké deed het echt super. Ze begon gisteren melk te druppelen, dus wilde ik gaan waken op stal, ging eerdere nachten erheen om te checken, maar wilde nu echt op stal blijven slapen. Dus ik mijn slaapspullen erheen gesleept, in de stal tegenover Saké en samen met een vriendin waken bij Saké. Ze was eigenlijk de hele dag/nacht heel rustig, tot ongeveer 1 uur s'nachts, toen ging ze een beetje draaien door haar stal, veel kleine beetjes poepen en ze hield haar staart extreem hoog. Toen hoorde we rond kwart over 1 de waterblaas die eruit kwam, een paar liter vocht. Dus het kwam eraan te komen, eventjes gewacht en toen ben ik gaan kijken. En ja hoor er hingen al 2 voorvoetjes uit. Gauw de boer opgebeld, die redelijk wat ervaring heeft met bevallingen. Hij heeft Saké verder geholpen en de bevalling verliep echt super snel en heel goed. Ze had even moeite met het hoofdje, toen ging ze liggen kreunen, maar daarna floepte het er zo uit. Bij mama kwamen gelijk de moedergevoelens naar boven en likte haar kindje al gauw af
Natuurlijk een paar foto's gemaakt
Hier komt de kleine net naar buiten
Hmm eens even kijken, naar mijn zoon

Hier issie al lekker afgelikt door mams en al wat opgedroogd...
Na wat hulp, staat de kleine man
Jammergenoeg konden ze vandaag nog niet naar buiten, misschien gaan ze straks nog even samen de binnenbak in, om toch even wat te bewegen. Maar het weer liet het vandaag niet toe, om de wei in te gaan. Dus ik hoop zo snel mogelijk wei foto's
Gr. Melina