het is een beetje een raar verhaal maar ik begin nu toch wel te twijfelen,
19 november 2005 kocht ik myrthe van de bosrand:)
een hele lieve haflingermerrie van toen 5 jaar en ze had en veulentjes gehad. we hebben dr laten keuren en daaruit kwam dat ze nodig naar de smid moest en dat dr voedingstoestand matig was (ze was erg dunnetjes)
maarja geen probleem dus we hebben dr gekocht.
we zijn langzaam begonnen met rijden omdat ze geen conditie had en dat ging goed:)
de ribbetjes begonnen al te verdwijnen!, toen was ze een tijdje ( ong. 2 maanden) qua buik goed alleen had ze nog een hele dunne kont met uitstekende botten en weinig spieren.
na die 2 maanden werd ze in ene weer heel dun (voerde nog steeds het zelfde). vanaf toen is ze de tijd erna tot nu eigenlijk alleen maaar boller aan t worden.. rond de tijd dat ze nogal opgeblazen was, was er wormenkuurronde op stal dus myrthe kreeg voor de zekerheid eentje die ook tegen lint wormen is daarvan is ze minder opgeblazen geworden alleen verder nog wel dik.
ze krijgt steeds meer een uitstekende buik en vooral achter geen hangbuik.
de laatste tijd vragen er mensen van stal, weetje zeker dat ze niet drachtig is.. en vandaag weer... dus ik ben benieuwd wat jullie denken.
en stel het lijkt zo, wat moet ik dan vragen aan de da om het zeker te weten?(ik ben nogal een leek op het veulengebied

ik zal er fotos bij zetten dan kunnen jullie het zien
toen ik dr voor t eerst zag( okt 04)
eerste dag op stal bij mij(nov 04)
paar dagen later (hier zie je nog niets van een buikie)
weer later (ong. dec 04)
mooie foto:P (hier werd ze weer dun rond kerst, geen uitstekende buik)
foto oogt ze meteen erg bol maar kan komen door galop (maart 05)

(maart 05)

(begin april 05)
op de foto s zie je nog niet heel veel verandering maar misschien dat ik vanmiddag nog even heen en weer fiets om een foto te maken, wat het rare is is dat alleen dr achterbuik zeg maar dikker word en de rest van dr lichaam niet.
ik hop dat iemand miss een tip of iets kan geven.