Ze was vandaag exact 2 weken over de 11 maanden heen.
Om 22:10 werd ik teruggebeld dat ze eigenlijk nog wel rustig was.
5 minuten later ging de telefoon weer en zeiden ze dat Lio was gaan liggen, dampte van het zweet en aan het persen was!!!
Ik ben er heen gescheurd over de snelweg en was gelukkig op tijd om jullie van deze mooie foto's te voorzien!
Het is een merrieveulen en we hebben haar onder het genot van een glas champagne gedoopt tot Avenue.
Avenue is een kers-verse nakomeling van Niagara.
Lio stamt uit Andiamo Z x Orthos.
We hebben Lio even moeten helpen met de schoudertjes van Avenue, want ze lag wat ongelukkig tegen de muur, waardoor de voorbenen wat klem leken te liggen. De staleigenaar en eigenaar van het veulen heeft zijn mauwen opgestroopt en Lio een handje geholpen.
De nageboorte kwam er redelijk snel daarna uit, dus dat ging prima.
Lio heeft een tijdje na liggen puffen terwijl kleine Avenue al aan het klauteren was om overeind en uit het vlies te komen.
Lio heeft haar al helemaal gelikt en gedaan. Nu moet ze alleen nog wennen aan het feit dat Avenue bij haar wil drinken. Het is zo gevoelig, dat uier, dat ze nog wat onwennig en draaierig is daarin. Maar dat zal wel goedkomen, aangezien ze toch haar dochter likt en besnuffeld.
We zijn dolgelukkig met de kleine.
Morgen heb ik lekker vrij om de stal helemaal schoon te maken en om foto's te maken van opgedroogd veulen, en... om de kraamvisite te ontvangen

Meer foto's kijken? Lio & Avenue op MijnAlbum.nl
En natuurlijk blijft de website van Lio geupdate
Liefs, kers-verse boktmama Inge