Oedeem?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Boldly

Oedeem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-05 00:12

Wat houdt het nou precies in?

Bold heeft dikke (grote) bulten onder haar buik, als ik er alleen al naar wijs trekt ze zich al helemaal terug. Vanmiddag was de dierenarts er en die zei dat het oedeem is. Verder zei hij dat het erger kan worden en dat ik er niks aan kan doen. Alleen met beweging kan het iets minder worden..

Heeft iemands merrie dit ook, en heeft zij er ook pijn aan? Ik vind het echt heel raar! Maandag was er nog niks aan de hand! Arme Bold, ging dat veulen ook nog even staan springen aan de binnenkant, ze schudde helemaal heen en weer.. Lekker bevorderlijk voor de pijn..

Morgen kan ik wel even een foto plaatsen.

kitag1rl

Re: Oedeem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 12:54

Oedeem is vocht ophoping... Verder weet ik er niet zo heel veel vanaf..

RuizWish

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 17:16

Wij hebben ook 2 merries staan met veel oedeem, bij de ene is vanochtend het veulen eraf gekomen. Meestal is het oedeem daarna alweer snel verdwenen, het is gewoon lastig, maar verder kan je er toch eigenlijk niks aan doen!

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 17:23

Mijn merrie heeft het ook!
Ze heeft er geen pijn aan, je kan er zo in prikken en dan blijft er een vinger afdruk achter.
De mijne moet nog 5 weken en is echt top zwaar.
Gelukkig heeft ze geen last van het oedeem, het ziet er alleen niet uit.

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-05 17:32

Ik vind het zo raar, want Bold heeft er duidelijk wel last van.. Als ik er al naar wijs trekt ze zich helemaal weg. De DA had gezegd dat het met veel beweging beter kan worden, dus we gaan nu lekker veel wandelen en lekker veel los lopen. Vanmorgen waren de bulten wel minder, dit was hoe het gister was:

Afbeelding

Afbeelding

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 17:58

Quirinake (hier op bokt) heeft dit laatst ook al eens aangekaart.
Toen heb ik deze foto van mijn merrie gepost:
Afbeelding
Mijn merrie heeft nu een heel plakkaat onder haar buik van vocht. Van haar navel tot aan haar voorbenen. Ze is 28 maart uitgerekend. Het begon ook heel klein aan 1 kant van haar navel en leek door te trekken tot in haar uier. Ik heb er toen ook een VA bijgehaald. Beweging was ook het geen wat hij aanraadde (Uithof, Utrecht).

De ene merrie houdt vocht vast op haar benen en de ander op haar buik tijdens de dracht.

Lees dit topic er ook maar eens op na (van Quirinake):
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=59&t=377411

maudlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 18:30

mijn merrie is 1,5 week terug bevallen (helaas doodgeboren). Ze heeft ook last van oedeem, bij mij zei de veearts dat het met beweging en koud afspoelen vanzelf weg gaat. het is nu ook al een stuk minder

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 19:30

Mijn merrie heeft het ook gehad. Het ontstond twee dagen voor de bevalling en is eigenlijk pas echt snel verdwenen toen ik weer wat met r ging doen! (anderhalve week na de bevalling)....toen ging ik weer wat met r wandelen en toen was het zo in twee dagen ook weer verdwenen. Deed r verder trouwens niet zeer ofzo, mocht er gerust aankomen enz...

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 19:37

Fleur heeft er ook heel erg last van gehad, zowel voor haar bevalling, als erna! Het meeste erna! Ik heb foto's hoe het er bij haar uitzag! Zal ze even opzoeken!

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 19:46

het begon bij Fleur voor de bevalling al, de singel zat dus ook niet meer lekker, dus zijn we zonder zadel verder gaan hobbelen. Idd heel veel bewegen, veel stappen, dan slinkt het! Heeft jou merrie geen last gehad van dikke benen? Dat had mijn merrie wel een tijdje!

Hier een foto van Fleur, 3 dagen na haar bevalling
Afbeelding

Je ziet echt een soort zak hangen onder haar buik, dat kon ik ook helemaal in duwen, en bleef mijn handafdruk erin staan! Heel apart! Dit trok weg ongeveer 10 dagen na de bevalling! Volgens mij had ze er niet echt pijn aan, het irriteerde wel een beetje volgens mij! Ik hoop dat je hier mee genoeg informatie hebt! Sterkte!