Wanneer verhuizen? Baal.. baal.. baal...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kitty

Wanneer verhuizen? Baal.. baal.. baal...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-05 22:17

Ik sta met mijn drachtige merrie die half april uitgerekend is op een bijna perfecte pensionstalling met dagelijks weidegang, binnen- en buitenbak en goede uitrijdmogelijkheden.
Nog wel...

De stal is verkocht en ik moet per 1 mei een andere stal hebben.
Maar wat is wijsheid? Is het wel handig het risico te nemen met een merrie die half april uitgerekend is op 1 mei te gaan verhuizen? Stel dat ze een paar weken te laat is...

Ik vrees dat ik eigenlijk al per begin maart een andere stal moet hebben. En de stallen hier in de buurt zijn ook bijna allemaal vol.
En ze moeten maar net een drachtige merrie willen opnemen.
Oh, wat baal ik hiervan.

XoNo

Re: Wanneer verhuizen? Baal.. baal.. baal...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 22:19

Wat vreselijk balen zeg! Lekkere timing van die mensen

Maargoed, ik persoonlijk zou het niet fijn vinden om op 1 mei te moeten verhuizen terwijl ze half april moet veulenen. Sja, het is dus het mooist als je haar nu zou kunnen verhuizen, maar waar naartoe?

Ik ben helaas ook niet bekend in die omgeving...

Heel veel succes in ieder geval!

Roosje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 23:26

Ik zou inderdaad zo snel mogelijk iets anders proberen te zoeken.

Zelf zat ik in een soortgelijke situatie. Ik had al een plaats geregeld (voordat ze drachtig werd) waar ze kon veulenen en dat ging dus opeens vorige week niet door. Ben heel de week aan het bellen geweest en het is gelukt.
Galant verwacht half mei haar veulen en ze kan in april terecht in haar "nieuwe" stal. Liever had ik het wat eerder gehad (vanwege het wennen aan haar nieuwe stal en de bacterien van de stal), maar dat was helaas niet mogelijk. Ben in ieder geval wel blij dat ik nu wat heb.

Dus als ik jou was zou ik gewoon alle stallen in de buurt afbellen (ook particulieren). Als ze half april is uitgerekend, moet ze eigenlijk minimaal per 1 maart daar staan om te wennen. Je hebt dus nog een paar weken... Knipoog
Succes met zoeken in ieder geval OK dan!

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 12:59

Als het niet lukt, valt er dan met de nieuwe eigenaren niet te overleggen dat je tot 2 weken na de geboorte mag blijven, zodat het veulen en de merrie weer sterk genoeg zijn om een reis naar een nieuwe stal te maken... Nee heb je, ja kun je krijgen toch?