nu al gras ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
coconut_oud
Berichten: 17
Geregistreerd: 29-09-04

nu al gras ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-04 19:50

Hallo ,

mijn veulentje is nauwelijks een week en eet al gras :s , ik heb in boeken gelezen dat ze dit pas met 3 , 4 weken doen.
ze deed al een paar dagen alsof ze aan het gras eten was ( heel wijs beestje) maar nu heb ik het haar ook echt op zien eten en ze zit als ze buiten is dus de hele tijd aan gras ed te knabbelen. ze hoeste daarna ook wel wat , maar weet niet of het door het gras kwam .
Ze ging daarna zowat voor me neus staan poepen en dat zag er ook niet gezond uit.
weten jullie of dit kwaad kan , en wat ik hier aan moet doen bv niet meer naar buiten ?

groetjes vanessa

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 20:04

Kan geen kwaad hoor Lachen Veulens knabbelen aan alles wat ze tegen komen, en als mams gras eet is het natuurlijk erg verleidelijk dit zelf ook te doen Knipoog
Dolly's veulen at na 3 dagen haar eerste gras en die heeft er niets aan overgehouden dus Lachen
edit: dat die poep er wat raar van wordt is ook logisch, de darmen zijn geen gras gewend en dat moet dus nu wennen..

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 10:13

Veulen niet naar binnen zetten hoor Bloos! die hoort echt buiten.
Mijn veulie deed op zijn eerste levensdag al precies zijn moeder na, probeerde gras te eten, het lukte hem nog niet maar na 3 dagen wel, dat is heel normaal hoor.
En dat de poep er vreemd uit ziet, das gewoon veulenpoep, ook normaal.
Het veulen drinkt vrijwel alleen melk bij zijn moeder, daar krijg je niet echt vaste ballen van Haha! Net als bij mensen baby's, die hebben in het begin ook hele vreemde poep
Dus maak je geen zorgen, is allemaal vrij normaal

vrijalover

Berichten: 2455
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 17:47

idd, onze veulens beginnen ook al vrij snel met gras eten!
Ook wel na een weekje. Ze eten ook wel eens modder Verward whaha. En als het echt niet goed voor ze zou zijn, deden ze het vast niet.. Tong uitsteken