halster om in de wei?

Moderators: petraaken, Nicole288

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Alexx

halster om in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-04 17:36

hoi, wat ik me nou afvroeg dat als wij het halster gaan omdoen bij Manga of je het dan in de wei moet omlaten of af moet doen.

Ebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 18:01

Ik persoonlijk doe altijd het halster af in de wei, je meet maar nooit, die kleine veulentjes zitten werkelijk overal aan.... En kunnen dan gemakkelijk ergens vast blijven hangen. Of als hij eens achter zijn oor wil krabben bestaat de kans dat hij met zijn achtervoet blijft vastzitten in het halster.

groetjes

*To belg or not to belg*

profiel-update

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 18:14

Ik doe het halster af in de wei en op stal. Bij ons in de buurt is een veulentje in de stal 's nachts met zijn halster achter een uitsteeksel blijven hangen. Het kon niet loskomen en 's morgens vond de boer het dood aan het halster hangen, brrrrr.... Neen, dan maar wat meer moeite doen.

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 18:17

Of juist weer aan voor het geval dat ze losbreken Knipoog En het is ook wel makkelijk als je ze niet te pakken kan krijgen. Bovendien kan je er een vliegennetje aan hangen.

Het heeft z'n voors en tegens. Maar je moet zelf beslissen of je em om doet of niet. Daar is niets aan te moeten.

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

Luca69

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 20:11

Op stal moet je het halster afdoen. Op de wei is het inderdaad makkelijker als je het veulen pakken wilt als het halster omzit !

HorsePower...

silleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 20:23

op de weide blijft het aan maar in de stal gaat het af.
Ik doe het aan wanneer Quinta de weide op gaat (ze gaat dan al mooi met haar hoofdje over de deur hangen en blijft staan tot het aan is OK dan! ) en wanneer ze 's avonds terug op stal gaat en ze staat stil (niet dadelijk haar eetbak in vliegen Knipoog ) mag het terug af. Ik doe dat zo van de eerste dag en het heeft nog geen problemen opgeleverd.
Vind het veiliger als het op de weide aan is, stel dat ze uitbreekt probeer haar dan maar eens te vangen Verward

effen gewoon maar onzin omdat het anders niet aanpakt

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 17:14

ik doe het halser af, ik vind het gevaarlijk voor als hij een keer blijft hangen

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie