houden jullie je hengstjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Ik houd mn hengstje.....

zolang het kan hengst
20 (37%)
ik laat hem ruinen
9 (16%)
ik verkoop hem als het niet meer wil
1 (1%)
ik wil er mee gaan dekken
6 (11%)
dat weet ik nog niet bekijk ik later wel
7 (13%)
anders namelijk.........................
10 (18%)

Totaal aantal stemmen: 53


gemske

Berichten: 3548
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Dwingeloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 11:11

Ik wil Saros en Aurora allebei niet kwijt.
Dus dat is "jammer" voor Saros, maar hij zal volgend jaar toch echt een keer een afspraak met Kurt hebben. Scheve mond

Pineapple
A thing of beauty is a joy forever (Keats)


Romeo_haffie
Berichten: 671
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 12:53

nou mijn ventjuh komt eind september maar als hij tegen de 2_ 2 1/2 komt gaan ze er mooi af

* »*...»♥«~romeo~»♥«...*«*

judithM
Berichten: 1493
Geregistreerd: 17-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 15:58

Javmo schreef:
Ik hou mijn hengstje zo lang mogelijk hengst. Zo lang hij handelbaar is laat ik hem hengst anders is het hakkie-takkie. Ik houd mijn hengstje wel. Ik heb voor mezelf een veulentje gefokt en of het nou een hengstje of een merrietje was dat maakt me niet uit!


Goede instelling!!!

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 18:32

Wij fokken met onze shetlander ook wel vaak s een hengstje, maar die verkopen we altijd omdat we het zonde vinden om het na een jaar al te castreren en anders kan ie niet bij de moeder blijven staan.
Volgend jaar wil ik ook een veulen bij mijn paard, maar als dat een hengst wordt, hou ik 'm sowieso. Lachen Als hij dan later nog wel heel vervelend wordt, kan ik 'm altijd nog laten castreren, maar zolang het niet hoeft, doe ik het ook niet. Kan ie eerst mooi uitgroeien tot een echte hengst en dan castreer ik 'm wel, maar ik hoop natuurlijk op een merrie! Lachen

- Edelweiss (Cicero vd Paemel x Sydney) L&M springen, L SGW
- Karolina (Arezzo x Matterhorn) > fokadvies gevraagd! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=159&t=1943770

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 19:11

ik heb vorig jaar een hengstveulen gehad bij mijn merrie
en die heb ik simpel weg verkocht omdat ik er op dit moment niks mee kan en over 3 jaar ook niet omdat die pony kleiner werd als Flame

ik moet zeggen dat het erg moeilijk is
om zo'n lieverd weg te doen Scheve mond

Viral Horses /3 : Instagram - Tiktok - YouTube

Ebro

Berichten: 218
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Werchter (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 19:57

Heb een veulen voor mezelf gefokt en het is dus een hengstje geworden, dus zowieso als het moment daar is wordt hij geruind.....

*To belg or not to belg*

profiel-update

Ronja

Berichten: 2142
Geregistreerd: 27-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 22:16

Hengstjes mogen bij ons gewoon blijven, graag zelfs! Er staan al twee volwassen hengsten bij ons op stal, en één jaarling samen met twee anderen die bij ons in opfok staan. We hebben de mazzel dat er genoeg ruimte is om merries en hengsten gescheiden te houden (al staan ze wel in dezelfde gang maar dit geeft eigenlijk geen problemen). Merrieveulens worden sneller verkocht dan hengstjes bij ons.
Het enige voordeel wat ik zelf van een merrieveulen vind, is dat je er zonder problemen mee door kan fokken (mits er geen afwijkingen zijn natuurlijk) bij een hengst is dat weer een ander verhaal, dan zou hij eerst goedgekeurd moeten worden of je krijgt een veulen zonder papier (of in het hulpstamboek).

jeanke

Berichten: 389
Geregistreerd: 14-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 22:22

Ik heb vorig jaar zelf een hengst gekweekt en aangezien een halfzuster en een halfbroer internationaal springen, zal dat ook blijven.
Tenminste tot na het gezondheidsonderzoek voor de hengstenkeuring. Niet keurbaar, ballen eraf en zo de sport in.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AnsoDM, belle_boef, siloux, Trendiction en 46 bezoekers