Tips en adviezen gevraagd.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-04 09:59

Teigetje008 schreef:
Goede oplossing! Ik denk ook dat het dan beter gaat. Is wel gek hoor, dat de meerie het veulen dan schopt i.p.v. naar de ruin eigenlijk...Ik moet je wel zeggen dat mijn veulen nu 3 maanden oud is en de merrie is nog steeds woest als er een paard voor haar stal langsloopt...Maar ze is niet weer drachtig, misschien dat dat beter gaat... Succes in ieder geval!


De merrie schopt ook niet gericht naar het veulen hoor. Die trappen zijn bedoeld voor de ruin maar het veulen staat 9 van de 10 keer toch wel in het "trapveld" Ach gut
Maar dat gevaar is nu weggenomen, even een tijdje rust in de keet. Zowel voor haar als voor mij. We hebben hier in ieder geval een wijze les uit geleerd en hebben onze merrie weer wat beter leren kennen. Volgend jaar houden we hier in ieder geval rekening mee zodat we deze problemen in de kiem kunnen smoren. Waarschijnlijk zullen er dan wel weer andere problemen zijn.... Scheve mond Cool

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 23:12

Goed zo Zwelgje. Ik denk dat het voor iemand die nooit een merrie zo heeft bezig gezien moeilijk in te denken is wat er echt gebeurt.
Vandaar dat ik deze oplossing op dit moment als beste voor iedereen aandroeg.
Geniet nu maar van je veulen zonder al die zorgen.