Lompe merrie ;-(((

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
alabastro
Berichten: 844
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Hasselt-Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 15:52

Zwelgje schreef:
Oh, wat is mijn merrie toch lomp in haar overbezorgdheid.
Ze staat naast mijn ruin die als de dood is als zij in zijn richting kijkt.
Hij is echt hartstikke braaf en zo nu en dan piept hij een keer door de tralies heen, verder doet ie niks.
Maar het veulen mag niet aan de kant van de ruin komen anders wordt ie met grof geweld naar de andere kant van de stal geslingerd.
Nou kwam ik vanochtend op stal en waarschijnlijk heeft ze gewoon lomp op hem gestaan toen hij vannacht lag want zijn linkervoorbeen is nu voorzien van een flinke wond. De huid lag er helemaal af en het was gezwollen Huilen Lompe muts, ik kon wel janken vanmorgen.
Het ziet er uit als een fikse schaafwond maar voor hetzelfde geldt heeft ze iets geraakt in het been... dan ben ik daar al weer mooi klaar mee.
Je staat ook zo machteloos, zij doet dat uit bescherming en niet om het veulen te bezeren. Maar ze loopt, in haar bezorgdheid, letterlijk over hem heen.
Ik krijg nou al weer doemscenario's dat ie straks al geen benen meer over heeft als ie straks een jaar oud is.
En het vervelende is, je kan er niks aan doen! Je staat zo machteloos, het is haar manier om te "zorgen". Ze doet het ook niet met opzet maar ze let in haar woede gewoon echt niet meer op waar ze haar voeten neerzet of waar ze loopt.
Van de week wilde ze bokken naar de ruin en ze knalde zo het veulen omver Verdrietig
Zijn er nog mensen die ervaring hebben met lompe merries?
Wij gaan waarschijnlijk wel een tussenschot plaatsen bij de tralies zodat de ruin ook niet meer naar binnen kan kijken. Ik hoop dat dat afdoende is.... .

Kan je niet dmv een grote houten plaat de traliezijde dicht maken, dan heb je die stress toch al niet meer en zou snel als het gaat laat je de 2 gewoon buiten lopen als je die mogelijkheid hebt.
Waarschijnlijk zal er niets aan de hand zijn met het veulen, wij hebben dat ook al aan de hand gehad en toen was het de kogel die goed geraakt was. Een half jaar later was het nog steeds dik maar nu is er zelfs geen chip meer in te zien!
Zorg in elk geval dat die tralie dicht gemaakt wordt tenminste tijdelijk.
Hoe oud is het veulen nu?


Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-04 16:29

Ja, we hebben de tralies gisteren al gelijk dichtgemaakt met de oude schotten die er al op zaten. Wij hadden die er toen afgehaald omdat merrie en ruin zo lekker konden keuvelen maar nu met het veulen is de ruin niet meer welkom... arme donder!
Ons veulentje wordt morgen 1 weekje oud. Ik heb er ook wel vertrouwen in dat de wond goed gaat genezen. Hij is nog jong genoeg in ieder geval!

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot en 43 bezoekers