merrie in training met veulen 24/7 op wei?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Teigetje008

Berichten: 1539
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: In het noorden van het land

merrie in training met veulen 24/7 op wei?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 12:53

Hoihoi,

Ik zat me af te vragen: zouden jullie je merrie die je in de training heb lopen dag en nacht met kind in het land zetten?
Voor het veulen is het hartstikke goed, alleen de merrie wordt er zo sloom van en ik rij nog wel.
Het bespaart me namelijk 100 euro als ik ze nu een maandje eruit gooi. Ik mag dan nog wel gewoon in de bak enz rijden.
En nu heb je elke dag dat veulen in de hand en dat vind ik zelf ook een fijn idee. Maar ze is superbraaf nu, dus zou ze het wel een maandje aankunnen denken jullie?? Het veulen is nu 2,5 maand.
Nou ja, ik hoor het wel!

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 15:51

Denk dat je bij deze in het belang van moeder en kind moet denken en niet in het belang van jou! Dus hup op het land gooien die 2! Denk dan ook aan het gevaar van OCD bij een veulen dat binnen staat! Dat is namelijk vele malen hoger.

Yessy

Berichten: 23022
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 19:42

ik ben ook gestopt met rijden, ik had de keuze 2 dagen in de week de halve ochtend binnen en rijden, of gewoon 7 dagen per week de hele dag op het land en niet rijden. nouja die keuze was makkelijk, mn paard gaat voor het rijplezier van mij, rijden kan altijd nog!

Jasper
Berichten: 2027
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Wormer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 20:01

Een maand in een heel leven dat je niet kunt rijden, waar hebben we het over. Eruit met die twee, lekker naar buiten. Niet meer over twijfelen, gewoon doen.

Noble-Girl

Berichten: 2020
Geregistreerd: 08-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 21:20

Die van mij staat sinds het veulen 1 week oud is dag en nacht in de wei OK dan!
Ik zou niet anders willen, tuurlijk mijn merrie ziet er nu niet echt bepaald op haar mooist uit qua bespiering (in tegendeel Bloos )
Maar daar hecht ik persoonlijk niet veel waarde aan.
Het gaat mij om het welzijn van merrie en veulen en daar hoort in mijn ogen ook 24/7 weidegang bij Knipoog

Teigetje008

Berichten: 1539
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: In het noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-04 09:38

Ik had er bij moeten zeggen dat ze nu elke dag van 9 tot 6 al buiten staan....Maar ik denk wel dat ik het doe. Heb gisteren voor de eerste keer stella gelongeerd terwijl het veulen bij een andere merrie met kind buiten liep. Het ging super! Net of stella vergeten was dat ze een kind had...Nu moet ik alleen nog even overleggen met de eigenaar van de andere merrie, maar dat komt wel in orde. Ze gaan er mooi uit!