Vandaag uitgerekend...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Vandaag uitgerekend...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-04 07:47

Vandaag is mijn merrie precies 11 maanden drachtig (als ik uit ga van de dekdatum van 17-7-2003).
Maar het veulentje is nog niet van plan om er uit te komen denk ik.
Mijn merrie begint nu wel eindelijk een beetje uier te krijgen al loopt ze in de wei nog wel weer een heel deel weg.
Ze is ook nog niet onrustig ofzo dus ik denk niet dat we deze week nog een veulie kunnen verwachten maar wat zijn die dagen die nu komen spannend... Scheve mond
Ik ben zo benieuwd naar mijn eerste, echte, eigen fokproduct.
Ik hoop zelf een beetje op een mooie, grote vos. Mijn Belisar merrie is ook zo mooi goudvos en ik vind dat zo'n mooie kleur OK dan!
In eerste instantie heb ik het liefste een merrie om in de toekomst dan weer mee verder te kunnen fokken maar als het een hengst is dan ben ik net zo blij hoor Lovers
Ik houd jullie op de hoogte van het verloop.
Nou maar hopen dat HET zich toch binnen nu en 2 weken laat zien want anders is mijn "zwangerschapsverlof" al weer om *LOL*

We gaan een spannende tijd tegemoet... .

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain


Jadeooseven

Berichten: 175
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 09:49

OOh spannend!!
Ik leef met je mee, over 17 dagen is mijn merrie ook uitgeteld en ik ben nu ook al bezig met de voorbereidingen e.d. want nu begint zo langzamerhand de spannende tijd aan te breken. *LOL*
Ik hoop dat je een gezond en lief veulentje krijgt! OK dan!
Hou je ons op de hoogte?

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 10:03

Spannend.
Heb je uier foto's?Dat weg lopen er van kan nog wel even duren,dat was bij Kim tot een paar dagen voor de geboorte.
Hopelijk komt het idd binnen je verlof Haha!

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-04 10:29

Ik zal eens kijken of ik wat foto's kan maken van de uier vanavond. Bij de vorige eigenaresse was ze ook heel laat met alles, pas op het laatste nippertje uier ontwikkelen en voila... een veulen. Dus het is lastig om een beetje het tijdstip te voorspellen, het kan eigenlijk elk moment gebeuren en dat maakt het zo spannend. Ik sta nu nog wel maar 1 keer per nacht op om te checken want ik vind haar nog veel te rustig. Maar je zal net zien dat ze in de holst van de nacht toch in ene wil bevallen.
Zelf heb ik meer het gevoel dat het voor volgende week zal zijn maar wie weet verandert ze nog van gedachten en komt het dit weekend.
Laat maar komen zou ik zeggen!
Ik ben dan in ieder geval wel een beetje gerust gesteld over het verloop van de uier want ik dacht altijd dat de uier minstens een aantal weken voor de geboorte vol zou moeten zijn. Maar dat weglopen kan dus zelfs nog wel een aantal dagen voor de bevalling... .
Wat ze nu wel heeft sinds 2 dagen zijn joekels van aders die over haar buik lopen, echt hele dikke. Is dat ook voor de bloedtoevoer ofzo?
Of is dat ook een teken dat e.e.a. op zijn eind begint te lopen?

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain

Teigetje008

Berichten: 1539
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: In het noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 10:50

die joekels van een bloedvaten zorgen ervoor dat het uier kan gaan zwellen. Dit is heel normaal, maar zegt helaas niets over het geboorte tijdstip. Die van mij had ze twee weken voor de geboorte al... Je zult gewoon moeten afwachten en je merrie goed in de gaten houden. Heel veel succes en ik hoop dat je erbij kan zijn!

Zin in een fotoshoot? --> http://www.opticimage.nl Of check mijn profiel voor voorbeelden!

[WD-K] Derby Kloosterburen 24+25 mei 2014 (B t/m ZZL)

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 12:15

Dit is spannend, veel succes *LOL* Houd ons zeker op de hoogte Knipoog

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-04 10:38

Nou, nog steeds geen veulen maar wel al een grotere uier (daar kunnen we wat mee) en ze is voor het eerst wat onrustig. Rondjes lopen in de stal en ze hapte een paar keer naar de buik.
Normaal gezien gaat ze elke dag met de andere paarden naar buiten in de grote weiden die 3 km verderop liggen. We hebben slechts 1 weide pal aan huis en ik heb ze daar nu maar ingezet omdat ik ze dan in ieder geval in de gaten kan houden.
Ze loopt op dit moment ook alleen maar rondjes in de wei maar dat is denk ik eerder omdat die andere twee er niet zijn.
Misschien kan ik haar toch maar beter even naar de andere weide verplaatsen zodat ze bij haar mannen is.
Verder is ze wel helemaal blubber van achter en de vulva is ook wat opgezet, het staat in ieder geval wat "open".
Maar helaas nog geen kegeltjes of melk...

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 15:01

Spannend hoor!! Ik ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren

Noble-Girl

Berichten: 2020
Geregistreerd: 08-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 15:04

o o o dat klinkt goed Haha!
ben benieuwd hoe lang je nog moet wachten Knipoog

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-04 17:25

Van mij mag HET vandaag of morgen echt wel komen hoor...
Ik ben er klaar voor... nu merrie en veulen nog Ach gut
De rust is nu weer wedergekeert na een middagje weidegang met de andere paarden. Ik ga haar straks toch nog even goed observeren en vannacht sta ik zeker op om te controleren.
Misschien wordt ze dan wel weer zo onrustig.
Het kan nu echt elk moment gebeuren... we wachten in spanning af en de camera ligt klaar om meteen kiekjes te schieten van onze nieuwe aanwinst.
Ik houd jullie in ieder geval op de hoogte en duim efkes met me mee dat ik niet te lang meer hoef te wachten... .
Tot die tijd wachten we vol (on) geduld op die kleine.

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 17:42

zker spannend wanneer het veulen komen zal

Happy in me eigen huis met mijn 2 katjes Joris en Lana

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 18:24

Hee,dat klinkt goed allemaal.Je kunt het er helaas niet uitkijken,he.
Dat is mij ook niet gelukt bij Kim Haha!
Ze weten de spanning er goed in te houden,hoor,die merries

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-04 18:47

Ik ben het eigenlijk wel beu en het ziet er naar uit dat we toch nog even in spanning worden gehouden.
Vanochtend had ze ook in een keer geen uier meer, in ieder geval niet meer zoals het was.
Ik heb net nog even gekeken en de uier is niet al te groot, wel een beetje voller. En op de speengaatjes kan ik ook wel piepkleine witte puntjes ontdekken maar dat mogen geen kegeltjes heten. Je kan in ieder geval wel zien dat er iets van melkproductie op gang is gekomen en de speengaatjes zijn een beetje gevuld.
Ze is verder ook weer compleet rustig en staat goed te eten en voelt zich goed in d'r vel. Ze heeft er duidelijk nog niet al te veel zin in.
Wat ze nu wel veel doet is naar haar buik kijken en dan gaan de oren in de nek. Dat kijken naar de buik is iets van de afgelopen 2 dagen.
Het is alleen die uier die me nog "zorgen" baart. Als ik daar een beetje vanuit moet gaan dan kan het nog wel een paar weken duren maar ja, dat zou wel erg lang zijn denk ik.
Het veulen ligt nu ook helemaal achterin en je kan het goed zien bewegen dus dat zit allemaal wel goed denk ik.
Pffff, ik wist niet dat wachten zo saai was.
Het is ook omdat ik niet weet wat ik kan verwachten. Misschien is de vorigen zwangerschappen ook wel zo geweest. Ik weet wel dat ze van haar laatste veulen 3 jaar geleden wel laat was met alles. Pas vlak voor de geboorte volschieten en zo. Dat weet ik van de eigenaresse. Maar ik heb geen idee hoe ze was met de 4 veulens die ze daarvoor weer heeft gehad.
Ik wacht maar gewoon weer af maar mijn nieuwschierigheid is bijna niet meer te drukken. Ik sta braaf 1 keer per nacht op om de camera beelden te checken maar tot dusver... niets spectaculairs te zien. Wel ligt ze heel veel 's nachts.. mja, dat doe ik ook als ik moe ben Knipoog

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 19:22

pff dat wachten is idd vervelend ja maar zal wel niet zo lang meer duren denk ik.

Happy in me eigen huis met mijn 2 katjes Joris en Lana

Jadeooseven

Berichten: 175
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 10:33

En? Is er al een veulen geboren?

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-04 12:29

Nee, helaas nog helemaal niks Huilen
Haar uier was wel aanzienlijk gegroeid vanochtend maar nog geen kegeltjes ofzo.
Wel staat ze nog steeds naar haar buik te kijken zo nu en dan en dan gaan de oren in de nek.
Ook neemt ze vaak de plashouding aan en dan komt er niks. Het veulen zal wel tegen de blaas aanduwen denk ik.
Het veulentje ligt ook echt helemaal achteraan maar het is daar nog veel te lekker warm denk ik
Ergens heb ik wel het gevoel dat HET toch wel aankomende week geboren zal worden.
Ik probeer me er overdag niet teveel mee bezig te houden, ik heb tenslotte ook een beetje vakantie OK dan!
Dus zolang ze overdag lekker kalm is en met de mannen naar buiten kan vind ik het wel prima.
Zodra ze weer op stal komen dan ga ik geregeld controleren. Vannacht heb ik 1 keer om 01:30 op de camera gekeken en om 04:30 ook nog een keer en ze was de hele tijd gewoon rustig.

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 22:11

Wat duurt dat wachten lang,he.En iedereen maar vragen:weer niets?
Goed bedoeld,maar toch...grrrr!!
Bij Kim moesten we uiteindelijk op druppende melk wachten en toen ging het heel snel.Ik was blij dat ze het 's avonds deed,want 's nacht hadden we het vast gemist.Ze was ook daarvoor niet echt onrustig Het kan ineens heel snel gaan hoor,dus houd haar maar goed in de gaten Haha!
Sterkte met wachten verder.

Caira
Berichten: 26035
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 07:49

Irish heeft helemaal geen uier gehad! Dat ik om kwart voor 4 's nachts ging kijken was er niets te zien, en om half 7 stond er een veultje naast en spoot de melk eruit! Alles kan dus!

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-04 11:05

Het is allemaal nog steeds spannend. De uier begint nu echter wel grotere proporties aan te nemen. De uier hangt nu ook echt en is voller. Hij is weer een stuk voller dan gisteren.
Vannacht heeft ze een tijdje gelegen en naar haar buik zitten kijken. Ze was wel gewoon rustig. En toen kwam ze bijna niet meer overeind met haar dikke pens, ze rolde gewoon weer terug.
Ik heb wel het gevoel dat het deze week toch gaat komen hoor. Als die uier zo doorzet dan kan het wel eens vannacht of volgende nacht worden maar ja, je weet het niet met die gekke merries he?!
Ik houd jullie uiteraard nog steeds op de hoogte.
Ik hoop dat mijn eerstvolgende berichtje er een zal zijn met de blijde boodschap en een bijbehorend fotootje!
Jullie horen nog van me!

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain

Jadeooseven

Berichten: 175
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 11:19

Nou, nu word het echt spannend. Het zou heel leuk zijn als je volgende bericht er een is van: Joeppie er is een veulen!! *LOL*
Spannend!

Zenit is geboren!!!

Caira
Berichten: 26035
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 11:24

Zwelgje schreef:
Ik heb wel het gevoel dat het deze week toch gaat komen hoor. !



whahah dat heb ik ook 4 weken gebruld! Schijnheilig


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: corinadrenth, Googlebot en 4 bezoekers