Beginnen met straffen van een veulie

Moderators: petraaken, Nicole288

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Indeed

Beginnen met straffen van een veulie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-04 08:34

Sinds Morris tandjes heeft wordt alles toch wel erg interessant om te proeven. Hij is nu 3 weken en 1 dag oud.

Zaterdag waren mijn mouwen het slachtoffer. Hij zette zijn tandjes erin en vervolgens gaf ik hem een pets op zijn neus en zei :"Mag niet"

Na een paar minuutjes ging ik weer naar hem toe en liet hem weer snuffelen,dit keer liet hij zijn mondje wijselijk dicht.

Goede actie of niet?

Ik ben zelf van mening dat je niet vroeg genoeg kan beginnen met het afleren van bijten/trappen enz. Ook vooral omdat Morris een hengstje is.

ARE WE THERE YET?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 08:35

Idd, een veulen mag vanaf minuut 1 best weten dat bepaald gedrag niet kan.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 18:45

Dipsy had na een dag al de 1e klap te pakken met het bijten. Eerst zachtjes duidelijk maken dat er niet teruggebeten mag worden, maar als dat niet duidelijk is kan ze een klap krijgen.. Lachen

vivian001

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 23:31

Ja direct duidelijk maken wat mag en niet mag. Doet moeder ook bij die van mij. Hij heeft al een trap te pakken gehad van haar. Was wel zeer duidelijk. Lachen

RAGGIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 07:44

Ik starf mijn veulen zo, zodat hij weet dat het niet mag maar niet weet dat de schop klap van mij komt.

Als hij bijt tik ik heel iri met mijn voet tegen zijn hoef aan en als hij niet reageerd tegen zijn been (niet hard maar dat hij weet dat als hij bijt dat het niet lekker voelt) en als hij dan nog bij knijp ik in zijn neus Haha!

Het werkt heel goed hij bijt haas nooit meer en hij word niet bang

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 07:57

Straffen meteen vanaf de eerste keer dat ze iets doen wat niet mag. Ik zou alleen niet aan zijn hoofd komen, de 3jarige hengst die bij ons op stal staat kreeg ook elke keer een tik tegen zijn neus/hoofd... Die is nu kopschuw!

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=
Bijrijder gezocht voor AVS hengst: http://www.bokt.nl/markt/ad/86878/bijri ... ngst-bakel

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie