Beoordelingsavond van Zensation vanavond

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Noble-Girl

Berichten: 2020
Geregistreerd: 08-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-04 13:13

petraaken schreef:
Noble-Girl was dat Wim Versteeg? Ex technisch fokdirecteur van het NRPS?


Nee het was Jacques Verkerk van het KWPN

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 13:21

adriana schreef:
Pipo heb je het stuk in de Bit al gelezen, een aanrader, zo gaan we nu naar veulens kijken.
Ik blijf er bij Noble-Girl, ik vind dat je een zeer aansprekend veulen hebt.
Natuurlijk is het leerzaam, maar gelukkig dacht niet iedereen hetzelfde over de plaatsing Lachen



Nee ik vind de Bit wel zo'n jeukblad Haha!


Verkerk die verschilt weleens vaker van mening, maar sommige uitspraken van hierboven vind ik nogal apart voor een veulentje Haha!

petraaken

Berichten: 44206
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 13:51

Noble-Girl schreef:


Dhr Versteeg:

het veulen heeft een zeer goede galop, kan goed schakelen, goed achterbeengebruik en het kost hem ook geen enkele moeite.
Zeer aansprekende houding met veel oprichting, ook zijn schouder vrijheid is beter dan verwacht.
Zijn draf is voldoende maar een stuk minder als de galop vooral het achterbeen trad niet voldoende onder.
(ik viel trouwens bijna van mijn geloof was de 1e keer dat ik hem zo lang heb zien draven Haha! Haha! Haha! )

Daarna kwamen nog 2 veulens in de ring.
Tenslotte vond de plaatsing plaats.
1e Krack C
2e ....?..... x Dillenurg x Maykel (merrie is moeder van oliver Q)
3e Skydancer
4e Equador
5e Lupicor

Het publiek dacht anders over de plaatsing van het skydancer veulentje
en vonden dat de Equador op die plaats moest, echter dat feestje ging niet door Haha!
van plaats 1 t/m 3 dressuurgefokte veulens
en 4 en 5 springgefokte veulens.

Tuurlijk moest ik een paar x slikken, maar ik ben trots op mijn veulen.
Erg leuk waren ook de reacties van het publiek om de plaatsing OK dan!
Ze waren het er allemaal over eens dat mijn veulentje minstens op de 3e plaats thuis hoorde Haha!
Ook alle reacties na afloop waren erg leuk ik sta nog te blozen van alle complimenten Bloos
En ja ..... ik heb hetzelfde veulentje mee naar huis genomen, hartstikke trots ben ik op moeder en zoon Lovers
De beoordeling had ik zien aankomen wist dat hij erg buiten de boot valt in vergelijking met chique dressuurgefokte veulens, en met wat ze graag zien bij het kwpn.
Maar daar doe je het in de eerste instantie niet alleen voor....ik wilde een veulentje fokken... ik heb er een .... en wat voor een OK dan!
Ik ben blij met ZENSATION en mijn lieve merrie Lovers


hier sprak je duidelijk over dhr Versteeg vandaar mijn vraag. Lachen

Noble-Girl

Berichten: 2020
Geregistreerd: 08-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-04 14:51

Citaat:
hier sprak je duidelijk over dhr Versteeg vandaar mijn vraag.
_________________


Foutje Bedankt Bloos! .... schaam me diep was een beetje moe Haha!

Noble-Girl

Berichten: 2020
Geregistreerd: 08-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-04 14:56

Citaat:
Verkerk die verschilt weleens vaker van mening, maar sommige uitspraken van hierboven vind ik nogal apart voor een veulentje Haha!


Leg eens uit pipo mag ook per pb hoor Haha!

Wat mij stoorde was zijn desinteresse vóór hij het veulen had gezien tav het papier van de merrie. Maar dat wist ik al van tevoren Lachen
Naar aanleiding van dat papier was er op de stamboek keuring ook weinig zichtbare belangstelling voor haar, behalve toen ze rond liep en begon met springen toen was iedereen ineens wakker Haha!

Toch ..... hij draaide wel bij na het rondlopen in de bak gisteren Knipoog
het publiek kon hem niet overtuigen....ja en wie is dan de vakman, hij heeft er toch wel zicht op Clown
Ik heb gewoon geen keuringsveulen gefokt die het KWPN graag ziet maar dat wist ik al Haha!
Toch ga ik naar de Centrale Keuring in Houten 25 juni as is goed voor me, weer een leermoment en wie weet fok ik dan nog eens een veulen die ze graag zien Haha!

Cute

Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 20:21

Onthou maar gewoon de positieve dingen van wat er gezegd is.
Je veulen heeft tenslotte idd een super uitstraling en een fantastische galop met veel houding, het wordt vast een spring crack!

(Over Verkerk zal iedereen wel een andere mening hebben, op de centrale keuring was hij érg positief over mijn merrie dus ik mag hem wel Schijnheilig )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 14:58

Cute_12 schreef:

(Over Verkerk zal iedereen wel een andere mening hebben, op de centrale keuring was hij érg positief over mijn merrie dus ik mag hem wel Schijnheilig )


Hij doet wel meer goed, dus het is geen aanval op hem. Hij heeft alleen soms wat aparte uitspraken Haha!:D