wasdruppels aan de uier,waarom?

Moderators: petraaken, Nicole288

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

weet jij waarvoor de wasdruppels aan de tepels dienen?

Poll eindigt op

ja
4 (50%)
nee geen idee
1 (12%)
ik heb een vermoeden
3 (37%)

Totaal aantal stemmen: 8

desillies

wasdruppels aan de uier,waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-04 17:23

wie kan mij vertellen waar de wasdruppels aan de uiers bij merrie's vandaan komen?

is het opgedroogde melk/biest maar word het was genoemd?
of is het echt was? en moet ik me dat dan voorstellen als de smurrie die weleens tussen de uiers van de merrie's zit?of als was zoals bijen die maken? Verward
en waarvoor dient het eigenlijk?ik neem tenminste aan dat het niet voor de mens zijn gemak is bedacht door moedertje natuur,zo van let op! binnenkort kun je het veulen verwachten Scheve mond

jullie lezen het al,ik heb er echt geen ene bal verstand van,ik heb dan ook nog nooit een merie (laat staan een drachtige) bezeten,en de enige bevallingen die ik gezien heb waren hier op bokt Haha! Haha!

wie leert mij wat............

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 18:20

Als de bevalling nadert loopt de uier vol, bij sommige merries staat de uier dan zo strak dat er wat melk uit de tepels loopt.
Dit droog soms op en word plakkerig en geel en lijkt op kaarsvet, vandaar ook wax genoemd, omdat het erop lijkt dus.
De viezigheid tussen de uier is heel wat anders, dat is ook meestal zwart, kegelen of waxen komt dus alleen bij een drachtige merrie.

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-04 18:24

ik weet wel dat alleen drachtige merrie's op het einde van hun dracht kegelen maar vroeg me dus af waarvan de "wax" dan gemaakt is,maar dat is dus melk.......
bedankt voor je antwoord!!

Mero

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 19:03

Nou, de laatste paar dagen bestaat het o.a uit melk. Daarvoor is het een geheel doorzichtige vloeistof die naarmate de zwangerschap vordert overgaat tot biest.

Mo Annamh Gypsy Cobs
http://www.moannamh.com

Mero

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 19:04

Nou, de laatste paar dagen bestaat het o.a uit melk. Daarvoor is het een geheel doorzichtige vloeistof die naarmate de zwangerschap vordert overgaat tot biest.

Mo Annamh Gypsy Cobs
http://www.moannamh.com

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie