snel paard.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Alexx

Berichten: 6048
Geregistreerd: 29-02-04

snel paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-04 16:51

hoi, ik had een paar vragen, want ons paardje is nu 9/10maanden drachtig.
Ik geef haarnu dus meer krachtvoer maar daar word ze heel snel van. Maar van de veearts moet ik haarb niet te hard laten rennen. Maar ik houd haar dan nouwelijks meer dus heel veel kan ik er neit aan doen. Welk voer geven jullie meer?
Klopt het dat ze nu alemaal grote aderen op der buik heeft?
dit is mijn eerste (drachtige) paard en ik weet van werpen niet zo veel af.

Alexandra


RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 16:54

ik heb begrepen dat er speciale merriebrok bestaat.. moet je aan deskundigen hier vragen Haha!

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 20:57

kijk ff op www.pavo.nl daar staat vast wel wat info voor je op!

Sammie drachtig van Solaris!

Alexx

Berichten: 6048
Geregistreerd: 29-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-04 10:06

ik heb de merriebrok al. Maar hoeveel voeren jullie nu meer? en wat? bix gras of hooi??

Jadeooseven

Berichten: 175
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 10:11

Hoi,
Als je de merriebrok van de Pavo voert, dan doe je het goed! Verder is het dan zo dat je goed naar je paard moet blijven kijken, als ze te dik word, dan voer je dus teveel en ook dat is niet goed. Mijn merrie is nu 10 maanden drachtig en krijgt 3 kilo per dag. Verder staat ze de hele dag op de wei en krijgt ze er kuilvoer bij.

Alexx

Berichten: 6048
Geregistreerd: 29-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-04 10:17

tja..... Ik voer niet pavo merrie brok maar olipic ofzo. En het is een hafje.......

Jadeooseven

Berichten: 175
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 10:25

Hoi,
Nou dat merk wat jij weer noemt ken ik dus niet, dat wil niet zeggen dat het niet goed is hoor. Als het maar wel merriebrok is, want daar zitten de nodige extra`s in de je merrie in de laatste maanden dracht nu echt wel nodig heeft. En volgens mij kun je de Pavo ook gewoon voeren aan een hafje hoor. Maar goed zoals gezegd het merk maakt volgens mij niet zo heel veel uit. Wel kan het misschien zo zijn dat er andere grondstoffen inzitten waardoor ze mischien sneller word. Maar begrijp ik dat je nog rijd dan? Omdat je zegt dat ze "sneller" word en je haar bijna niet meer houd? Misschien zijn de meningen daar over verdeelt, maar ik vind dat je in dit stadium van de dracht niet meer moet rijden. Dit vooral omdat de merrie jouw gewicht en dat van het veulen moet dragen en dat is wel veel. Misschien loopt ze daarom zo hard om haar evenwicht te bewaren? hahaha ik weet het ook niet hoor, maar ik zou dus niet meer rijden als ik jou was. Wel houd ik mijn merrie goed in beweging door elke dag een half uurtje heel licht longeerwerk te doen en te wandelen e.d.

Cute

Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 10:26

Toen mijn kwpn'er zo lang drachtig was kreeg ze 4 kilo merrie brok van Pavo per dag. Maar dat is natuurlijk niet te vergelijken met een Haflinger.
Een paard kan zelf heel goed bepalen wat ze wel en niet kan tijdens de dracht dus als ze zelf nog veel wil rennen is dat helemaal niet erg.
Vreemd dat de dierenarts zei dat dat niet mag.
Mijn merrie trok met 10 maanden dracht ook nog flinke sprintjes door de wei.
Dat van die grote aderen onder de buik is overigens heel nornaal,

Alexx

Berichten: 6048
Geregistreerd: 29-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-04 16:49

jaa maar mijn hafje gaat dan dus veel te snel. Als ik haar zoveel voer. Dat mag niet........ En het probleem is dat ze gewoon kilometers blijfd doorgaloperen. En dat is pas zo nu ik haar op meer voer moet zetten.

Wat een gedoe!!!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: FR_Foto, mirjamalvaro, xxxmh, Yavanna en 10 bezoekers