kale billen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

kale billen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-04 18:23

Mijn veulen heeft bijna 2 weken vreselijke diarree gehad. Nu heeft ze door telkens met haar staart te wapperen de haren rond haar kont weggedaan. Je ziet er gewoon haar huid (precies leer Verward )
Wat kan ik hieraan doen?
Het komt toch nog wel goed hoop ik, ik zou niet graag een veulen met een kale kont hebben Knipoog

effen gewoon maar onzin omdat het anders niet aanpakt


nadezda

Berichten: 1852
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 18:28

Mijn hengstveulen heeft dit ook gehad en ik heb alles goed schoongehouden en daarna uiercreme erop gesmeerd maar je kan ook calendulazalf erop doen of uierzalf, zo hou je de huid toch soepel en minder schraal.

nadezda

Berichten: 1852
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 18:28

Oja het komt helemaal goed hoor mijn 2 jarige hengst heeft geen kale kont !!!!

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 18:47

bij ons hebben alle veulens dat (gehad), waar ik sta. eerst is het heel smerig, dan wordt het zwart (tenminste bij ons) en daarna gaat er gewoon weer haar groeien...

Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 19:48

Ik heb voor mijn paarden huidolie (gekocht bij de ruitersportzaak) en als ze een kaal plekje hebben smeer ik dat er op, binnen een week staat er weer haar op OK dan! Goed spul vind ik zelf

ophrah

Berichten: 365
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: berkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 19:50

Deze diaree komt door de hengstigheid van de merrie. Bijna elk veulen krijgt er last van. omdat de merrie henstig is komen er andere stoffen in de melk voor (zoals hormonen) hierdoor wordt de diaree veroorzaakt.
die kale kont gaat vanzelf over over een maandje zie je er waarschijnlijk niets meer van. mijn veulen is sinds gisteren aan de diaree dus weet ik nu ook gelijk dat mijn merrie hengstig is want gewoonlijk merk ik daar niets van.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 20:25

Heeft ons veulen ook gehad..

Maar bij ons veulen zie je het nog, groeit nu schimmel haar in plaats van bruin haar terug Maar we weten vanaf de geboorte al dat het een schimmel wordt

Casciana: B dressuur+10, L springen+24, B SGW+4
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij het niet dan is het zoek
[ITP] Casciana op het strand

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-04 20:27

oké bedankt. Ik begon me al zorgen te maken Verward (is ook mijn eerste veulen hé)
Ja ik zie ook nooit als mijn merrie hengstig is, laat het ook niet echt merken dus dat zal het wel geweest zijn zeker Knipoog

effen gewoon maar onzin omdat het anders niet aanpakt

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 23:31

Zoals mijn zusje al zegt had Nowie ook een tijdje diarree en door al dat zwiepen ook een kale kont. Helemaal niets aan doen Groeit vanzelf weer aan

Ons veulentje raakte op die plek alleen wat eerder het bruine veulenhaar kwijt Haha!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: imani_abby, meniekske, Riviera87 en 33 bezoekers