Op bezoek bij T@nj@ en Liam

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
axeltje

Berichten: 2755
Geregistreerd: 16-04-01

Op bezoek bij T@nj@ en Liam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-04 21:25

Mijn mams en ik gingen weer even asperges halen, een goede reden om meteen even foto's te gaan maken van Liam... (want ja...T@nj@ zet ze niet op bokt Knipoog )
Het was de bedoeling dat T@nj@ dat niet door ging hebben maar helaas....ze kwam al naar buiten Haha!

Was niet zo erg, want nu kon ik van dichtbij foto's maken.
Afbeelding
Dit was de sneaky poging....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
beetje onduidelijk...maar wel lief Tong uitsteken

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze staan niet op volgorde maar dat maakt niet zoveel uit Tong uitsteken
Ben benieuwd of jullie ze ook kunnen zien Nagelbijten / Gniffelen

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 21:35

Ik zie de foto's gewoon!

Heel mooi ponytje en wat een lief veulentje zeg!
Leuk hoor!

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 21:50

Wat een scheetje toch weer *LOL*
Ik hoop echt zo snel mogelijk langs te komen om hem IRL te knuffelen Haha!

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 22:53

Mooie foto's Merel OK dan!

Hihi, bij mij kom je niet zo makkelijk ongemerkt het erf op zoals je hebt gemerk Haha! Maar ik zat te wachten op een pakje van de post dus keek net uit het raam maar had ik dat niet gedaan heb ik ook woeste Krezip de waakhond nog Extreme duivel die hoort alles (als hij er zin in heeft Haha! ) Maar je toekomstige pony Haha! ziet er goed uit he

Morgen gaan we ze omweiden naar een ander stuk land aan de overkant van de weg, bij de overburen en dan ga ik weer meer foto's maken, dat moet ook heel mooi worden (hoop ik, ik ben niet zo'n top fotograve )

Kom maar zo vaak langs als je wil hoor Liam begint al aardig aan je te wennen

En top fotograve Marije komt over een tijdje ook langs met camera daar ben ik echt heel benieuwd naar want die maakt foto's Kwijl Kwijl
Maar Marije....dat knuffelen zal wel tegenvallen ben ik bang, Liam is nog best een tikkie schuw, in de stal kan ik bij hem komen en laat Eirian het ook toe maar op het land kan ik niet in de buurt komen (heeft hij ook lekker de ruimte) en probeer ik het toch is Eirian daar meteen om tussen ons in te gaan staan, mijn meissie is nog erg beschermend tegen over haar zoon Lovers Wat mij vandaag wel opviel, Fred de pret Shet (de eeuwige luver van Eirian) mocht niet in de buurt komen, maar vandaag heb ik hem heus zien kroelen met Liam en Eirian liet dat wel een volle minuut toe we boeken dus al een beetje vooruitgang want sinds Liam er is moet Eirian niets meer van Freddy weten maar dat komt vast wel weer.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 23:04

Wacht maar tot Liam wat brutaler wordt, dan komt hij wel naar jou toe Knipoog
Mijn merries laten mij ook altijd slecht bij de veulens de eerste tijd maar op een gegeven moment geven ze het op om er steeds tussen te gaan lopen omdat die veulens veel te nieuwsgierig zijn naar dat rare mens wat in de wei zit Haha!

Hoe vindt Mambo zijn kind?
Is hij ook zo nieuwsgierig?

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 23:44

Haha! Mambo heeft zijn kind nog niet gezien, wel gehoord en geroken maar Mambo vind het al weer hoog tijd dat Eirian en hij een volgend kind gaan maken dus hij staat even met Lorenzo gevangen in de schuur, zijn hormonen zijn alweer volop uit de winterslaap gekomen, die van Lorenzo overigens ook dus beide heren kunnen even niet meer in de buurt van de andere paarden/pony's komen en al helemaal niet meer in de buurt van Eirian Haha!

Als Eirian, Liam en Freddy morgen op het andere land staan dan krijgen de heren hun vrijheid weer terug

Ik zit er overigens aan te denken om Eirian te laten dekken door Lorenzo, ik ben helemaal gek van Welsh/Shet kruizingen Vraag mij alleen af of Lorenzo er op kan komen Haha! Hij is klein maar dapper, zal vast wel lukken toch Cool

Ik hoop idd. dat eirian het snel opgeeft dat beschermende gedrag, het is wel aandoenlijk maar ik wil Liam zo graag eens echt knuffelen, ik merk aan hem dat hij erg nieuwsschierig is naar mij, als ik Eirian aan het kroelen ben op haar jeuk plekje op de schoft raakt ze altijd half in extase Haha! , staat te kreunen en ziet dan even helemaal niets meer, dan komt Liam naar mij toe en besnuffeld mij helemaal en sabbelt af en toe zelfs op mijn vinger OK dan! maar dan moet ik niet bewegen want dan is hij zo weer weg Haha!

Trouwens, Marije, ik weet niet of je dat op de foto's kan zien maar Liam heeft hele grappige kreukeltjes boven zijn neusgaten zitten, zijn 3 streepjes boven elkaar, aan beide zijden gelijk. Ik heb dit nog nooit gezien, net of hij in het geboorte kanaal klem heeft gezeten of zo en zijn neusje naar boven is opgestroopt Haha! zijn 3 hele grappige rimpels boven elkaar, heb jij dat al eens eerder gezien? Ik ben benieuwd of dat nog weg trekt, het is nog niet minder geworden. Ik vind het heel erg leuk staan en van mij hoeft het niet weg te trekken maar ben eigenlijk wel benieuwd naar wat het is en hoe het komt, ik zie dit nl. bij geen enkel ander veulen (tot nu toe nog niet gezien dus)

Ik zal eens kijken of ik daar morgen een foto van kan maken van dichtbij.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 23:57

Ik kan het op de foto niet zien maar ik heb al door dat ik beter de telelens mee kan nemen.
Met 320mm moet ik hem wel in beeld kunnen kunnen krijgen denk ik... Haha!

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 00:00

Goh wat is ie mooi (voel nu toch wel lichtelijke spijt....Dromeno'n mooi ding!) Lovers
Volgens mij zou het een mooie combi zijn met een appaloosa fewspot hengst (dan wel zo'n luxer type) *LOL*
Ik heb een kruising van welsh B (1.22) x appaloosa fespot ( 93 cm.) Dat is een super mooi minipaardje geworden! (=Talytha)

Maarre ik lig erg achter gellof ik.....wordt / is zij de nieuwe eigenaresse van Liam? en laat je hem niet meer dekken door het welshhengstje van naiade?! Verward

Mooie foto's! Wij boffen schijnbaar wel....mogen gewoon aan/bij de veulens komen, ook als ze op wei staan! Schijnheilig

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 09:44

Haha! Marije, telelens zou idd. geen slecht plan zijn maar als je nou bijv. de laatste foto van Merel neemt, daar kwamen moeder en zoon heel resoluut op ons afgestapt.
Ze komen wel hoor maar Liam kan je dan gewoon niet aanraken, maar ze zijn beide toch nog erg nieuwschierig.
In de eerste instantie kwam Eirian ook met haar oren in haar nek naar ons toe maar daarna stonden de oortjes weer normaal (gewoon even aftasten wie er nu weer komt kijken Haha! )

Anke, Axeltje is niet de eigenaar van Liam hoor, dat ben ik gewoon nog maar Axeltje is best wel weg van Liam en volgens mij wil ze hem best graag hebben dus ik pest haar gewoon een beetje Haha!
En wie weet gaat Liam over een jaar wel naar haar, in een jaar kan er veel gebeuren. Voorlopig is hij hier nog een hele lange tijd, ik speen nl. niet af op een bepaalde tijd, dat mag moeder lekker zelf uitmaken waneer de juiste tijd is, als zij zegt dat het zover is gaat hij bij moeders weg, eerder niet, of hij moet natuurlijk zijn moeder gaan bespringen, dat verandert de zaak dan wel, dan neem ik wel maatregelen.

Bij Naiade zijn wat problemen dus de dekking door Noell zal denk ik niet doorgaan, zie dit topic: [VvdD] En toen was het over...
Ik heb een mailtje gehad dat er al gegadigden waren voor Noell dus jammer genoeg ben ik bang dat hij al verkocht is, zou dat niet zo zijn en het zou nog wel door kunnen gaan wordt het uiteraard een dekking van Noell want die stond dit seizoen eigenlijk al voor de 2e keer in de planning, vorig jaar ging het door omstandigheden ook niet door, wilde eigenlijk vorig jaar Eirian door Noell laten dekken en dit jaar pas door Mambo maar ik heb het toen maar omgedraaid.

Maar jij hebt een mini op een B Welshje gezet, toppie! En kwam hij daar makkelijk op? Of draai ik de boel nu om, was het hengstje de B welsh en de mini de moeder? (ik ben nl. bang dat Lorenzo er niet goed bij kan komen Haha! )

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 11:05

Ik zet nooit een grote hengst op een kleine merrie! Dus de merrie was welsh hengstje appaloosa. was dan echt een TOPhengstje, zat er maar net enkele milimeters in en had maar 3 weken erbij gestaan, dus 1cyclus en VOL! Lovers Super mooi ding is het geworden...echt een minipaardje!
Zal het topic eens lezen....

pfff.....ja idd dat zoiets kan gebeuren, de gemeente heeft wel gelijk....
Wij moeten dan wel elke dag 2-4 uur uur langs alle weitjes zeulen...., maar zo voorkom je wel zo'n actie van de gemeente!
had ik nooit bij stil gestaan, ik droom(de) ook altijd van alle pony's op een plaats!

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 11:20

Hmmm, misschien kan ik Lorenzo gewoon bij haar op het land zetten, heeft hij alle tijd om te oefenen en als het een beetje lukt te dekken.
Met Mambo heb ik haar los laten dekken maar die heb ik er niet constant bij gezet, Mambo is nl. van het soort die tegen de tijd dat hij op adem is er meteen weer op duikt, die zou zichzelf dood dekken Schijnheilig
Ook toen eirian hoog drachtig was zijn ze elkaar toevallig een keertje tegen gekomen (stomme fout van mij, was even vergeten waar ik Mambo had gezet) en ook hoogdrachtig maakt hem niet uit, hij duikt er gewoon bovenop Haha!

Lorenzo is een stuk vriendelijker, ik heb eigenlijk altijd gedacht dat hij niet echt een dekhengst zou worden maar hij is nu 3 jaar en ineens zijn ook zijn hormoontjes los gekomen
Tot voor kort stond hij altijd met Freddy bij Eirian maar een week voor de bevalling betrapte ik hem al op oefenen op Eirian, met ding en al naar buiten Bloos!
Daarvoor oefende hij nog wel eens op Freddy en Eirian maar dat was droog oefenen Haha! dus zonder zijn piep eruit, nu staat hij hele dagen tegen zijn buik te kloppen dus de hengst in hem is eindelijk wakker geworden Cool
Hij verandert nu ook helemaal, modelletje wordt wat gespierder, hij begint eindelijk een beetje nek te krijgen (hij is altijd een tikkie veulen achtig gebleven)
Ik denk dat ik hem maar kies voor het volgend veulen
Zal geen appie worden maar dat hoeft van mij niet persé, zou wel leuk zijn hoor maar ik vind alles leuk

Overigens, grote hengst op een kleine merrie doe ik ook niet hoor, vind ik dood eng dus daarom vroeg ik het ook, ik was benieuwd
Mambo is zelfs een paar cm. kleiner dan Eirian en Noell is dan wel een Welsh B maar dat scheelt in maat ook maar een paar cm met Eirian, Lorenzo is veeeeel kleiner dan Eirian Cool (dat wordt een kuiltje graven dus Haha! )

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 12:30

Dat wordt vast een leuke combi en als je een goede merrie hebt, kun je vrijwel elke hengst erop laten!
Zou het gewoon even proberen en kijken of het goed gaat!
Als ie het goed met freddy kan vinden lijkt het me slim om ze iid alle drie bij elkaar te zetten!