Wat denken jullie??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Stal_Fiore

Berichten: 9343
Geregistreerd: 29-08-03

Wat denken jullie??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-04 07:36

Sevenline is eind juni uitgerekend, maar ze toont nog niet echt... wel is ze wat dikker dan normaal en lijkt het alsof de ene kant van haar buik dikker is dan de andere kant...

Wat denken jullie? Deze foto is vorige week genomen:

http://img63.photobucket.com/albums/v191/AngelsDitch/Shetlanders/Mini%20Appaloosa/New%20Forest/imm018_19.jpg

En zo ziet ze er normaal gesproken (niet drachtig dus) uit:

http://img63.photobucket.com/albums/v191/AngelsDitch/Shetlanders/Mini%20Appaloosa/New%20Forest/Sevenline.jpg

Ben reuze benieuwd naar jullie ideeen...

Groetjes, Margriet

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 09:50

heb je haar wel laten scannen in het begin van de dracht??

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 14:52

is dat een appaloosa?!.....die witte kringen om haar ogen...
Aan de buik is moeilijk te zien wanneer..., bij elke merrie verschilt dat enorm!

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 15:21

Oei wat een ribbetjes, ik denk dat als deze merrie echt drachtig is, je de voerhoeveelheid wel iets omhoog mag gooien! mijn merrie stond op 2 maanden voor de bevalling op 2,5 kilo bix
Laatst bijgewerkt door Caira op 07-05-04 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 15:44

Nou ik vind haar er op de eerste foto erg beroerd eruit zien!, eerder afgevallen ipv dikker. Zoals Irish het al zegt, meer gaan voeren als ze echt drachtig is!

marielle231

Berichten: 3220
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 17:57

ik zie dat de pony al 25 jaar oud is
helaas kan ik je niet vertellen of ze drachtig is

Stal_Fiore

Berichten: 9343
Geregistreerd: 29-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-04 18:57

Hmmm.... de merrie is inderdaad al oud, 26 inmiddels... dus dat verklaart haar niet topconditie zoals jullie die verwachten. Vind dus opmerkingen over dat ze er beroerd uit ziet ook niet erg op zijn plaats...

De merrie wordt enorm goed gevoerd dus dat is niet het probleem. En het zijn ook geen ribben die je bij haar ziet... ze heeft een hele dikke warrige vacht (zie ook de plukken onder haar buik), dus dat vertekent wat.

Weet eigenlijk niet of de merrie is gescanned, denk het niet (is niet mijn merrie).
We laten haar binnenkort wel invoelen dus... wie weet weet ik binnenkort meer...

Ze is trouwens geen appaloosa maar New Forest, witte kringen zijn van ouderdom...

hetismij

Berichten: 3344
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Bosch en Duin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 22:48

als ze drachtig is wordt dat een heeeel klein veulen..zou toch maar ff een echo laten maken..voorkomt teleurstelling

Topcob

Berichten: 1225
Geregistreerd: 25-11-03
Woonplaats: Cothen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 22:55

Ik vind niet dat ze er slecht uitziet voor haar leeftijd. Denk dat je de twee foto's niet goed kan vergelijken, volgens mij is de tweede foto al jaren oud en is ze daarop duidelijk in keuringsconditie. Ze is niet erg vol in de flanken maar haar buik is wel behoorlijk, moeilijk. Verstandig om haar te laten opvoelen, dan weet je het zeker.

Nouska

Berichten: 1109
Geregistreerd: 15-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 13:09

Hoi,

Erg moeilijk om te zeggen of ze wel drachtig is. Bij een van onze merries dachten we vorig jaar dat ze uitendelijk toch niet drachtig was geworden, ze had wel een dikke buik, maar dat heeft ze altijd Knipoog Op tien maanden dracht kreeg ze heel erge koliek, ze at niet, mestte niet normaal, en ik heb een paar nachten bij haar in de stal geslapen om in de gaten te houden dat ze niet ging rollen (gelukkig was ze verstandig, maar je paard de hele nacht horen liggen kreunen van de pijn is ook niet alles), en de dierenarts zei dat áls ze drachtig was, het veulen het waarschijnlijk niet zou halen. Na twee weken was ze weer beter. En een maand daarop (twee weken overtijd) werd er tot onze verbazing een gezond hengstveulen geboren! Wel erg klein en zwak, maar ja het was ook nog eens haar eerste veulen. Nu is het een gewoon grote, gezonde speelse jaarling (en begin juni krijgt hij er hopelijk een gezond broertje of zusje bij Lachen )

Punt is dus dat je het dus nooit zeker kan weten. Maar als ik naar die foto kijk, is mijn eerste instinct: Niet drachtig.

Op zo´n hoge leeftijd verwacht ik dat haar buikspieren al aardig slap of uitgerekt zouden zijn, dus dan kan je errug goed zien als er een veulen inzit. Aan de andere kant kan het haar juist door haar hoge leeftijd wat langer duren voordat ze een normaal ontwikkeld veulen ter wereld kan zetten, dus misschien dat het nog door gaat groeien en ze overtijd gaat veulenen? Ben benieuwd, dus laat het eind juni wel weten als er wat geboren word he Lachen

-xxxx- Nous Cool

Nouska

Berichten: 1109
Geregistreerd: 15-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 13:12

Nouska schreef:
Op tien maanden dracht kreeg ze heel erge koliek, ze at niet, mestte niet normaal, en ik heb een paar nachten bij haar in de stal geslapen om in de gaten te houden dat ze niet ging rollen (gelukkig was ze verstandig, maar je paard de hele nacht horen liggen kreunen van de pijn is ook niet alles), en de dierenarts zei dat áls ze drachtig was, het veulen het waarschijnlijk niet zou halen.


P.S. Vergeten erbij te zetten: Ze kreeg ook nog eens een zware antibiotica kuur toegediend.

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 13:15

Net als Nouska denk ik ook dat ze niet drachtig is ( maar een scan maken )