Vuil uit vulva tijdens rollen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Vuil uit vulva tijdens rollen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-04 16:40

Mijn merrie verliest enorm veel slijm uit haar vulva wanneer ze rolt. Ze is zaterdagavond bevallen en alles is goed gegaan, de nageboorte kwam na 2 uur compleet af. Verder gaat alles super.

Nu weet ik dat merrie's vaak erg veel vuil verliezen, maar tijdens het rollen? Heeft iemand dit al eens meegemaakt?


rixke

Berichten: 1031
Geregistreerd: 29-04-04
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 17:01

ik ken het niet,maar als je het niet vertrouwd kun je altijd ff de dierenarts bellen,of in ieder geval temepraturen.
maar als ze rolt gaat het er misschien wel makkelijker uit?

willen jullie aub stemmen op mijn foto voor de bit wedstrijd?
http://www.bitmagazine.nl/inzending/paard-en-hond/

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 19:58

dat klinkt niet lekker... Scheve mond Gaat het verder wel goed allemaal? Ook met Lorheano?

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 20:06

Het afscheiden van vuil na de geboorte is heel normaal. Vaak zie je als ze gaan draven of rollen inderdaad "grote" hoeveelheden naar buiten komen, kan absoluut geen kwaad, sterker nog, het MOET er zelfs uit. Over het algemeen scheiden ze het resterende vuil uit voor en tijdens de veulenhengstigheid, daarna is de boel wel schoon. Geen zorgen, alles oke ! (tenzij het stinkend vuil is, de merrie hangerig is, koorts heeft, e.d., in dat geval natuurlijk even de veearts bellen, maar zo te horen voelt je merrie zich prima)

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 21:33

volgens mijn da was het ook normaal. Mijn merrie had het ook vreselijk als ze rolde. Moest eruit zei hij.
Het is nu ondertussen 2.5 weken geleden en alles is normaal nu. OK dan!

effen gewoon maar onzin omdat het anders niet aanpakt

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 23:01

Niet panikeren. Dat is normaal Lachen de één verliest het zo, de ander op die manier. *LOL* Moest je echt ongerust zijn, DA. Maar dit is naar mijn ervaring heel normaal. Knipoog

Francisca
Berichten: 512
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 06:20

Mijn merrie verliest ook soms nog het e.e.a. uit haar vulva en ook mij is verteld dat dit normaal is. Op een stal waar ik een tijd geleden heb gestaan, stond een merrie die dat ook zo erg had en vooral tijdens het rollen kwam er een hoop uit. Dus inderdaad zolang de merrie geen verhoging heeft ofzo, hoef je je denk ik geen zorgen te maken.

One moment can change everything.

United Stables That's US

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-04 08:19

Dank jullie wel!! Ik ben gerust gesteld!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _enna_, cindyy_1993, Googlebot, Gwenvd, VanLuna, Varenka en 12 bezoekers