Welke bokkers hebben hun veulen verloren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Welke bokkers hebben hun veulen verloren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-04 18:55

Die vraag dus. En hoe is dat zo gekomen? Hoe is de merrie eronder enz enz enz.


IloveShets

Berichten: 3397
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: Nunspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 19:45

Ik helaas, Sanne had een prachtige zwarte merrie veulen gekregen. Meer als een maand te vroeg. Of die geleefd heeft weten we niet maar is helaas in de sloot verdronken. Met Sanne is voor de rest alles goed gegaan gellukig!

Stal Shetbende nu 10 pony's.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 20:28


- Offline -

illy
Berichten: 161
Geregistreerd: 01-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 20:37

Onze merrie heeft ook haar veulen verloren, toen het geboren werd was het ontzettend slap en lag naar lucht te happen,gelijk dierenarts gebeld en zelf blijven wrijven zodat het opgang bleef, helaas heeft niets mogen baten het komt erop neer dat het veulen is verdronken in het vruchtwater, normaal is het buikje opgetrokken en bij dit veulentje was het helemaal bol. Volgens de dierenarts konden we niets zinnigs hieraan doen. Wel hebben we het veulen de hele nacht erbij gelaten, de merrie heeft het ook begraven onder het stro. De volgende dag had ze het geaccepteerd.

Klaasje

Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: CuraƧao

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 20:47

IloveShets schreef:
Ik helaas, Sanne had een prachtige zwarte merrie veulen gekregen. Meer als een maand te vroeg. Of die geleefd heeft weten we niet maar is helaas in de sloot verdronken. Met Sanne is voor de rest alles goed gegaan gellukig!


mijn pony is 5 weken te vroeg geboren en ziet er nu fantastisch uit. misschien een beetjuh off-topic maar ik moest het gewoon even kwijt!

EmEm
Berichten: 625
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 22:23

In maart werd het veulen van mijn merrie dood geboren. Ze hoefde eigenlijk nog maar 2 weken te dragen. Toen ze me belden dat de merrie ging veulenen dacht ik al meteen dat het niet goed was. De merrie was er nog niet klaar voor. Maar 2 weken te vroeg dat is niet heel bijzonder, dus was best mogelijk geweest. Het veulen kwam eraf omdat het al dood was. De navelstreng was namelijk helemaal opgedraaid zodat de bloedtoevoer naar het veulen werd afgesneden. Ik was er goed ziek van. Het veulen was eigenlijk gewoon levensvatbaar. Een prachtig merrieveulentje van Krack C.

Mijn merrie is er nu prima in orde. Gelukkig waren we bij de bevalling. het had anders ook heel fout kunnen aflopen. Omdat het veulen al dood was werkt het niet meer mee om eruit te komen. Het veulen lag ook helemaal fout. Met de oren naar voren. De merrie heeft ook wel pijn gehad tijdens de bevalling, maar daarna was ze alweer snel fit. Maar ik moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren als we er niet bij waren geweest.

De merrie is 19 jaar oud en ik had heel graag een merrieveulen uit haar gehad, waar ik dan in de toekomst mee verder kan. Dit jaar wordt ze niet gedekt. Is ze volgend jaar nog fit, dan ga ik er nog eens over denken. Mijn wens moet niet ten koste gaan van de merrie.

Gelukkig gaat het meestal goed en kan ik in de Kraamstal een beetje meegenieten met de leuke veulenverhalen van anderen!

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 23:21

EmEm schreef:
In maart werd het veulen van mijn merrie dood geboren. Ze hoefde eigenlijk nog maar 2 weken te dragen. Toen ze me belden dat de merrie ging veulenen dacht ik al meteen dat het niet goed was. De merrie was er nog niet klaar voor. Maar 2 weken te vroeg dat is niet heel bijzonder, dus was best mogelijk geweest. Het veulen kwam eraf omdat het al dood was. De navelstreng was namelijk helemaal opgedraaid zodat de bloedtoevoer naar het veulen werd afgesneden. Ik was er goed ziek van. Het veulen was eigenlijk gewoon levensvatbaar. Een prachtig merrieveulentje van Krack C.

Mijn merrie is er nu prima in orde. Gelukkig waren we bij de bevalling. het had anders ook heel fout kunnen aflopen. Omdat het veulen al dood was werkt het niet meer mee om eruit te komen. Het veulen lag ook helemaal fout. Met de oren naar voren. De merrie heeft ook wel pijn gehad tijdens de bevalling, maar daarna was ze alweer snel fit. Maar ik moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren als we er niet bij waren geweest.

De merrie is 19 jaar oud en ik had heel graag een merrieveulen uit haar gehad, waar ik dan in de toekomst mee verder kan. Dit jaar wordt ze niet gedekt. Is ze volgend jaar nog fit, dan ga ik er nog eens over denken. Mijn wens moet niet ten koste gaan van de merrie.

Gelukkig gaat het meestal goed en kan ik in de Kraamstal een beetje meegenieten met de leuke veulenverhalen van anderen!


Goh EmEm, vind ik echt rot voor je Verdrietig Verdrietig . Uit zulk een knappe merrie! Ik ben wel blij voor je dat de merrie nog goed is. Verdrietig

Veel sterkte!

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 07:12

Het is waarschijnlijk niet helemaal wat je met dit topic bedoeld, maar ik ben op 1 maart mijn merrie en veulen verloren. Aquila was op dat moment 9 maanden drachtig. Op zich kerngezond toen ze evenwichtsproblemen kreeg, ook met het veulen zat alles goed volgens de veearts. Helaas moesten we haar 2 dagen later samen met haar nog ongeboren veulen in laten slapen omdat ze door verlammingsverschijnselen niet meer kon opstaan Huilen . Het veulen was met 9mnd nog niet levensvatbaar en kon dus ook niet gered worden. Ik had ook zo graag nog een (merrie)veulen van haar gehad om nog iets uit een van de twee merrielijnen waar ik mee ben opgegroeid over te houden. Helaas het mocht niet zo zijn . Op dit moment heb ik het er weer even erg moeilijk mee, ik heb nu een week vrij en die had ik vrij gevraagd om te kunnen waken, ze was namelijk 3 mei uitgeteld Verdrietig .


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 07:38

Eind februari ben ik merrie en veulen verloren door hyperglaemie (vet in het bloed) Ze was voor vandaag uitgerekend Huilen

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 07:56

Eileen heeft vorig jaar na 3 maanden verworpen. Minder erg dan dat je echt een veulen verliest natuurlijk, maar ik vond het toch behoorlijk balen, zeker omdat haar volgende hengstigheid buiten het dekseizoen viel Scheve mond Dus dit jaar geen veulentje, ze staat nu bij de hengst dus volgend jaar hopelijk wel weer Lachen

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-04 09:01

Tiffy schreef:
Het is waarschijnlijk niet helemaal wat je met dit topic bedoeld, maar ik ben op 1 maart mijn merrie en veulen verloren. Aquila was op dat moment 9 maanden drachtig. Op zich kerngezond toen ze evenwichtsproblemen kreeg, ook met het veulen zat alles goed volgens de veearts. Helaas moesten we haar 2 dagen later samen met haar nog ongeboren veulen in laten slapen omdat ze door verlammingsverschijnselen niet meer kon opstaan Huilen . Het veulen was met 9mnd nog niet levensvatbaar en kon dus ook niet gered worden. Ik had ook zo graag nog een (merrie)veulen van haar gehad om nog iets uit een van de twee merrielijnen waar ik mee ben opgegroeid over te houden. Helaas het mocht niet zo zijn . Op dit moment heb ik het er weer even erg moeilijk mee, ik heb nu een week vrij en die had ik vrij gevraagd om te kunnen waken, ze was namelijk 3 mei uitgeteld Verdrietig .


Dit is nog veel erger jeetje...............
Sterkte nog

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-04 09:02


EmEm
Berichten: 625
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 10:01

Jan_VT schreef:
Goh EmEm, vind ik echt rot voor je Verdrietig Verdrietig . Uit zulk een knappe merrie! Ik ben wel blij voor je dat de merrie nog goed is. Verdrietig
Veel sterkte!


Bedankt voor je medeleven!
Even off-topic: Hoe staat het met Gavotte? Hoe lang 'mag' ze nog? Ben benieuwd naar haar veulen. Ik denk dat het een goede combinatie is met Special D.

Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 10:36

Waar ik rij van de kerst. De hengst was uitgebroken en had toen gedekt vandaar dat het veulen kwam met de kerst. We dachten eindelijk een mooie merrie veulen want we hadden al 2 jaar achter elkaar hengsten. De moeder had haar vergooit.
Dat was wel er sneu en jammer.
Maar onze fries is drachtig en kan over een paar weken een nieuwe stalgenoot verwachten *LOL*

Doe maar gek, alles is al zo "normaal"

dakhilah

Berichten: 797
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 14:57

hoi,
Ben m'n merrie en veulen verloren op 04-01-2004......een geknapte Anurisma ..... merrie van 21j. en 9 maanden en een 5 maanden jong ongeboren veulen....het zou m'n 1e eigen gefokte diertje worden en Dakhilah's laatste!! Huilen Huilen ..........daarna zou ze heerlijk met pensioen gaan .... 100 jaar worden en bergen [halve emmertje per dag] met wortels eten [haar grote hobby]................ Huilen helaas niet Huilen ........ik moet er nog steed aan wennen , af en toe betrap ik mij erop dat ik nog steeds aftel............. ze was vorig jaar 28 en 30 juli 2003 gedekt [toen heeft het gehouden]...........
Voor iedereen die veulen en merrie is verloren of een van beide.....HEEL VEEL STERKTE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!........ Ach gut ........
gr,sas.

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-04 20:29

Idd allemaal sterkte!!!!!!!!!

Jokky

Berichten: 916
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 20:37

Ik.. Fabi was 4 maanden drachtig. Toen heeft ze het veulen verworpen. We weten alleen niet echt zeker waarom, maar waarschijnlijk was het stress (vermoedelijk door een vreemd paardje bij haar op het land waar ze ineens HEEEEEEL erg kwaad op werd, ze stond ervan te piesen!)
Het was een hengstje geweest en we hadden hem Mythos genoemd... Twas heel sneu. Huilen Het was vorig jaar op 1 september, maar gelukkig was Fabi helemaal in orde Lachen

-* Nightwish here I come... *-

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 17:58


Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 21:18

EmEm"]
[quote="Jan_VT schreef:
Goh EmEm, vind ik echt rot voor je Verdrietig Verdrietig . Uit zulk een knappe merrie! Ik ben wel blij voor je dat de merrie nog goed is. Verdrietig
Veel sterkte!
Bedankt voor je medeleven!
Even off-topic: Hoe staat het met Gavotte? Hoe lang 'mag' ze nog? Ben benieuwd naar haar veulen. Ik denk dat het een goede combinatie is met Special D.
[/quote]
Die is geboren!:))

- Offline -

Anna85
Berichten: 449
Geregistreerd: 15-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 21:25

Bij mij op de manege is vorig jaar een veulen geboren, ze waren er te laat bij, het was het eerste veulen voor die merrie, ze had het vlies niet eraf gehaald, dus het veulen is gestikt.
de dierenarts is er nog bij geweest, maar het was al te laat Verdrietig

je zag gewoon aan de merrie dat ze wel door had wat er gebeurd was,
ik vond het echt zo verschrikkelijk om het verdriet van haar te zien, dat k het er eigenlijk liever niet over wil hebben, maarja,

nu krijgen de paarden daar eindelijk een birthalarm op..

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 21:36

[FA] Fleur bevallen (Mick ingeslapen)
Hier het hele verhaal van kleine Mick. Heb het net met tranen in mn ogen weer door zitten lezen.
Mijn ventje kreeg na 2 dagen waarschijnlijk een infectie door een klein wondje. Een paar dagen later heb ik 'm in laten slapen omdat zijn achterknieschijf door de bacterie zo ver was aangetast dat hij nooit meer goed zou lopen.
Jij heel veel sterkte met het verlies. Ik kan nu zeggen dat het slijt, al blijft dat plekje in je hart bewaard Lachen

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Nicky123
Berichten: 68
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: wilde westen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 15:32

Mijn merrie is ook haar veulentje verloren na ruim zes maanden ik vond het echt vreslijk.....Ik was zo benieuwd wat er uit zou komen! Bonte merrie van Ed King Hill en vader een jonge friese hengst....

Op de rug van een paard is je leven GOUD waard!!!

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 16:52

Bah.. wat erg zeg Scheve mond

Iedereen heel veel sterkte Ach gut !!!

Djesseka

Berichten: 3465
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 17:42

Ik kan hier gelukkig niet over meepraten, maar toch heel veel sterkte iedereen!!

    Zolang je maar jezelf was, jezelf bent, jezelf blijft.
    Voor altijd.

Suzzel

Berichten: 488
Geregistreerd: 21-06-02
Woonplaats: Uithoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 12:01

Ik heb net het verhaal van micky gelezen en ik zit met tranen in mijn ogen pffffffff echt zielig!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bertje16, Dela, marloesxx, Willemiens en 10 bezoekers