Voor het eerst gereden, hoe opbouwen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Voor het eerst gereden, hoe opbouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-04 14:52

Ik heb vandaag voor het eerst gereden, ze stonden op het land dus eerst naar stal gegaan, dolly erin, rose erin, even borstelen en dan dolly er weer uit en rose er dus in (bovendeur ook dicht).
het ging prima, ik had al een paar keer gelongeerd en toen riep ze nog wel veel naar d'r baby, maar toen het zadel erop ging werd ze rustiger en toen ik erop zat ging het super, al wilde ze niet graag stappen en hebben we dus het grootste deel gedraafd.
al met al heb ik er nog geen 10 min opgezeten, ze was helemaal bezweet enzo, gewoon van de stress. daarna terug naar stal en wat lekkers gegeven en weer terug naar de wei, was ze meteen weer helemaal blij Knipoog

maar hoe kan ik dit nu het beste opbouwen? zo vaak mogelijk rijden is voor mij 2x in de week, dus echt eraan laten wennen is moeilijk, kan ik het beste iedere keer rijden, zodat ze weet dat ik gelijk sta aan rijden? of kan ik beter soms rijden? en de andere keren haar er even uithalen voor andere dingen?
Ik wil wel steeds langer gaan rijden, zodat ik over een maandje of wat gewoon ruim een half uur kan rijden eigenlijk..


Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-04 14:39

niemand tips of ideeen?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, micksage, Muronia, Selente en 10 bezoekers