drinkt ze wel melk?!

Moderators: petraaken, Nicole288

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

robbie

drinkt ze wel melk?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-04 18:14

heej,

Mn veulentje gaat als ze aan het drinken is heel vaak van de ene speen naar de andere!? Verward Dus mijn vraag is dat normaal?! Er komt wel gewoon melk uit de spenen van de merrie dus dat zou goed moeten zijn.
En hoe kun je aan het veulen zien of die te weinig melk binnen krijgt?!

Thanx alvast!

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 19:13

Met wat voor tussenpauze wisselt ze van speen?

Als je de huid (het vel) beet pakt tudden je duim en je wijs en middelvinger, en je laat los, en de huis blijft een paar seconden omhoog staan, dan krijgt je veulen te weinig binnen en heeft ze uitdroging verschijnselen.
hoe vaak drinkt ze, en hoevaak wisselt ze? het is vrij normal dat een veulen wisselt maar niet om de paar seconden,

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 07:44

Ik ben het met bovenstaande eens, maar..... Een veulen moet drinken en slapen, heerlijk uitgestrekt in het stro liggen dus. Maar soms heb je er eentje bij die steeds maar aan de bar staat en steeds maar rondom de merrie scharrelt en dat is dan het moment dat je allert moet zijn. Vaak zie je dan dat de merrie niet voldoende melk geeft. Vaak zie je dan ook dat het veulen minder actief is.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

robbie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-04 08:12

Als ik kijk soms wel om de paar seconden dat ze wisselt van speen. En af en toe zit ze ook wel wat langer aan een speen. Maar omdat ze toch redelijk vaak verwisselt dacht ik toch es vragen op bokt.
Maar het veulen is wel heel erg actief, sjeest mooi door de wei heen enzo.
En ze slaapt veel, en zit niet de hele tijd dichtbij de moeder (niet in de wei althans).
Maar iig bedankt voor jullie reacties!!

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 18:21

Deed die van mij ook, ze stond gewoon teveel te hangen aan de spenen en dan glipte die binnen een paar seconden uit haar mond. Dan pakte ze weer die anderen. Vond ze gewoon leuk denk ik Haha!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie