Farrington veulen Zoraja nu 1 1/2 maand oud (foto)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
XxSwEeTy
Berichten: 1284
Geregistreerd: 19-02-03

Farrington veulen Zoraja nu 1 1/2 maand oud (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-04 12:44

hier de foto's van onze kleine spruit!
ze is nu anderhalve maand oud bijna. 02-03-04 (grappige datum he?? Haha!)
haar moeder accepteerde haar niet, ze is nu in friesland bij een mevrouw die haar met de hand opvoed..
er staan nu 3 veulens, zoraja + 2 friese veulens, en ze zijn allemaal erg leuk hihi.
Zoraja heeft nog steeds van die doorgezakte achterpootjes, dat kan je op 1 foto heel erg goed zien, kijk maar even, zoud at nog wel weer goedkomen?? mischien als ze vaker in de weide gaan en lekker kunnen rennen dat het wel overgaat want als ze galopeerd zie je het niet...
nou hier de foto's:

Afbeelding

Zoek de verschillen haha Tong uitsteken
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Zie hier haar pootjes Boos! Boos!

Afbeelding
Zie hier de andere 2 veulentjes (tot nu toe) zwarte pareltjes Lachen ze komen beide van de zelfde eigenaar...


CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 12:47

wat een schatje!

die pootjes komt helemaal goed hoor, het veulen van een vriendin van me die had het ook, zelfs nog veel erger
die moest toen 2 maanden ofzo stalrust hebben en daarna heel voorzichtig naar buiten , het duurde ff maar nu staat ie recht !

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 17:51

Dit is wel heel ernstig hoor! Bloos!
Lijkt wel of zijn pezen door zijn ofzo, heeft er al een een dierenarts naar gekeken?
Ik denk niet dat dit "gewoon" goed komt...

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 17:55

Jawel , dit moet met de hoefsmid gedaan worden , paard krijgt speciale zooltjes zodat de hoefjes weer in een normale stand kunen groeien !

Shoot me if im wrong , maar heb er laatst nog iets over gelezen , als het niet de hoefsmid is is het de DA , je moet in iedergeval wel even informeren , het gaat namelijk niet vanzelf over !

Maar het kan 100% goedkomen , succes...

*Je moet nu in iedergeval wel beginnen met de behandeling , nu kan het nog in de goede vorm groeien , als je te lang wacht niet meer ! *

    S p o t.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 17:59

dit is geen hoefprobleem, maar waarschijnlijk is dit met de bavelling gebeurd, tenminste dat was bij het veulen van die vriendin van me, een te lange en zware bevalling was de oorzaak zei hun dierenarts.
ik geloof wel dat ie medicijnen kreeg maar dat weet ik niet zeker
stalrust was voor dat veulen de oplossing, de slappe pezen moesten eerst hard worden voordat ze verder belast werden, daarom mocht ie ook de wei niet op..

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 18:00

Ik ga het opzoeken als ik weer op stal ben , ik heb het daar in een boek gelezen

    S p o t.

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 18:07

Vlak na de geboorte zie je dit vaak en dan trekt het met een paar dagen wel weg als zo'n veulentje sterker wordt door veel beweging.
1,5 maand zou ik daar echt niet mee wachten. De DA kan met spalkjes een hoop doen zodat het veulentje steun heeft en de pezen zich beter aan gaan passen maar daar moet je echt niet lang mee wachten.

vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 19:18

Mijn veulentje Anaïs die in november overleden is had dit ook heel erg aan haar beentjes (ook vooraan) en dat was na een maand of 2/3 volledig weg! Dus hopelijk komt het wel in orde!! Als ze veel beweegt word het sterker.

Mooi veulen trouwens, ziet er goed uit!

trotse mama van 5 kindjes!!!
If you're talking behind my back, you're in a good position to kiss my ass !!

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 19:52

een spruit spruiten zijn stom ze is geweldig en die pootjes zullen vast wel goed komen !!!

XxSwEeTy
Berichten: 1284
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-04 09:56

crossmonster schreef:
dit is geen hoefprobleem, maar waarschijnlijk is dit met de bavelling gebeurd, tenminste dat was bij het veulen van die vriendin van me, een te lange en zware bevalling was de oorzaak zei hun dierenarts.
ik geloof wel dat ie medicijnen kreeg maar dat weet ik niet zeker
stalrust was voor dat veulen de oplossing, de slappe pezen moesten eerst hard worden voordat ze verder belast werden, daarom mocht ie ook de wei niet op..


de bevalling duurde idd lang en was erg zwaar voor de merrie, de Dierenarts heeft het veulen er uit gehaald, de merrie perste zowat niks namelijk...
en wara het veulen nu is in friesland, die vrouw zei dat het wel goed kon komen als ze de wei in gaan, want als ze galopeerd doet ze het niet namelijk, gek he?! mischien dat ze een spuit krijgt ik geloof een of andere spierverslapper, zodat daarna weer sterker wordt...
ik heb wel iets van meegekregen dat dat vrouwtje tegen mijn moeder zei haha.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 10:07

Wat een leukerd zeg!

Die beentjes zien er wel eng uit vind ik, mijn oude pony heeft ook een keer een veulentje gehad en die had dat bij de voorbeentjes. Ook spalkjes gehad enzo direct, maar het mocht niet baten, haar hebben ze toen af laten maken.

Maar verder nog nooit gezien bij een veulen!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

XxSwEeTy
Berichten: 1284
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-04 16:11

het probleem is ze staat niet bij ons thuis, ze stata dus in friesland, wordt met de hand opgefokt... en we kunnen er niet ff 1,2,3 heen het is 3 uur rijden....
ik hoop maard at het toch nog goedkomt, moet er niet aan denken haar af te laten maken!!!!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 18:49

Zo heey het wordt al een echte farrington. Leuk beestje zeg!

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 18:54

Je moet er nu toch echt iets aan gaan doen , spalkjes erom heen zodat de pezen kunnen aansterken , ik denk dat je het ff met het vrouwtje moet overleggen waar Zoraja nu staat , want het is wel belangrijk

    S p o t.

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 19:46

Ik ben het toch even gaan uitzoeken voor je , kwam terecht op deze site :
http://www.hoofcare.nl/map_voor_hoefpro ... e%20stand%

Hier staat het hele proces en wordt het nog maals duidelijk gezegd , er moet echt iets aangedaan worden , hoop echt dat je haar kan helpen ook al staat ze nu niet bij jou op stal ! Succes , en laat ff weten hoe of wat

    S p o t.

BloemBloem

Berichten: 16536
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 20:04

Wat een mooie aftekeningen zeg!
Veel plezier met je veulen!

XxSwEeTy
Berichten: 1284
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-04 11:30

de site doet het niet splash_.....??
ik zal het etgen mn moeder zeggen, en dat die even dat vrouwtje opbeld... want het moet wel goedkomen, ik wil nietd at ze straks alsnog afgemaakt moet worden, het is al duur genoeg dat veulen haha omdat ze daar staat.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, JessicaK, micksage en 7 bezoekers