wanneer komt het veulen het snelst??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

wanneer komt het veulen het snelst??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-04 12:56

zou een veulen sneller komen wanneer de merrie buiten rondcrost of wanneer de merrie rustig op stal staat?
Eigenlijk gewoon een vraagje hoor Knipoog

effen gewoon maar onzin omdat het anders niet aanpakt


FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 13:49

Volgens mij maakt het werkelijk NIETS uit..........buiten rondcrossen lijkt me beter voor de merrie, blijft ze mooi in conditie en als de buik te zwaar wordt, gaan ze zich meestal wel 'gedragen' als een hoogzwangere dame.

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 14:23

Een veulen wordt geboren op het moment dat de hormonen van de merrie het lichaam aanzetten tot de bevalling. Of ze op dat moment buiten loopt of binnen staat, maakt niks uit.
Al is het wel zo, dat een merrie de bevalling eventueel heel even kan ophouden, als daar aanleiding toe is (veel heen en weer rennende mensen, veel herrie, etc.), maar als het komt, komt het.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 14:59

Hihi heb je soms haast met het veulen? Tong uitsteken

Wat Sabiy zegt, onrust enzo kan de bevalling wel beinvloeden e.d., als het erg druk is langs de box wachten ze liever even met werpen tot het wat rustiger is.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fleuribelle, GrapeshotBot, jazzejam, Knolselder, micksage, Muronia, Trendiction en 14 bezoekers