De laatste lootjes en ineens anders?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nadezda

Berichten: 1852
Geregistreerd: 10-05-03

De laatste lootjes en ineens anders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-04 22:01

Vandaag was mijn drachtige merrie anders dan anders.
Ze is over 12 dagen uitgeteld, maar vandaag wilde ze haar krachtvoer niet meer eten Verward
Nou zou je zeggen noy zevoelt zich wat minder lekker en heeft geen zin in eten maar normaal doet ze er een moord voor Vingers aflikken ze is een echte lekkerbek.
Meteen heb ik haar getemperatuurd en haar temp was 37.8 dus netjes.
Er komt een beetje doorzichtige vloeistof uit de tepels lopen maar het is absoluut niet wit.
Ze heeft dit ook bij de andere 2 veulens gehad en toen duurde het nog zeker een week.
Haar uier is ook nog niet zo vol als anders en ze loopt er in het weiland altijd nog steeds weer wat van weg.
Maar ik maak me toch wel wat zorgen over het eten, de kanbbeld wel wat aan de brokken en mueslie maar echt met enorme lange tanden.
Ze ziet er gezond uit maar wel erg moe.
Lopen doet ze bijna niet, in het wiland gaat ze in een hoek staan zuchten, terwijl 2 dagen geleden er nog wel wat sprintwerk inzat.
Haar banden zijn wel al wat losser want de buik is behoorlijk naar beneden aan het zakken.

Nouja als ze morgen nog niet eet en de temp gewoon goed blijft bel ik dinsdag de dierenarts maar even.

Zijn er andere die dit ook hebben?

Gr. Nadezda

nadezda

Berichten: 1852
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-04 22:02

sorry voor de schrijffouten.

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 22:31

Citaat:
sorry voor de schrijffouten.


Je kunt je bericht een uur lang wijzigen nadat het gepost is!! Knipoog

Maar goed mijn merrie is ook met vlagen extreem moe, ik geef nu Heamolytan 400 van Equistro en daar doet ze het nu heel goed op. Ze eet wel nog altjd haar voordroog vóór haar krachtvoer op Verward Smaken verschillen zullen we maar zeggen Vingers aflikken

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 23:05

Merries willen vaak de laatste periode vóór de geboorte slecht eten omdat er simpelweg (te) weinig ruimte is voor eten in verband met het steeds groter wordende veulen. Ik zou me dus niet echt zorgen maken, maar natuurlijk wel een oogje in het zeil houden!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 23:07

Staat bijna in ieder boek over dracht wel. Als het veulen indaalt kan die drukken op de organen van de merrie. En dan heeft ze idd geen honger.
Is geen probleem, veulen zal niet lang op zich laten wachten

nadezda

Berichten: 1852
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-04 15:56

ik heb dat natuurlijk ook gelezen maar ze laat nooit geen eten staan, ook niet bij eerdere dracht maar inderdaad hoef me geen zorgen te maken want vanmorgen was alles weer op en voelt ze zich al weer een stuk beter, en de eetlust is er ook weer.
Bedankt voor jullie geruststellende woorden en ik hoop dat het inderdaad niet meer te lang op zich laat wachten.