Prijsvraag!!! Welsh naam met Ei (hengst)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-04 23:50

Thanks! Ga er eens even over nadenken.
Nog 8 dagen.......vandaag is ze voor het eerst een hele dag met Freddy op het lange gras geweest (kon niet eerder, was nog te nat) en als het veulen er is wil ik ze toch dag en nacht buiten hebben dus deze week iedere dag volop op het gras (afgelopen week hebben ze wel op kaal land gestaan met jong groeiend gras)
Pfff, ik ben het wachten wel zo ontzettend zat!

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......


nadezda

Berichten: 1852
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 00:05

Haha volgende week de 24e is mijn merrie ook uitgerekend maar ook ik ben het wachten behoorlijk beu.
Vorige week leek het er echt op dat ze wel eerder zou gaan bevallen maar het uier is helemaal afgenomen, dus net als jij moet ik denk ik nog wel even wachten. of wordt het een verassing?

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-04 00:16

Nou, gisteren was Eirian even aan het rollen en toen zag ik toch ineens een joekel van een uier, gras doet denk ik ook wonderen en de temperatuur buiten helpt nu ook mee, de weken hiervoor had ze alleen 2 kleine knopjes maar gisteren leek het toch goed gevuld (ehm, ik zie ook nog wel eens spoken hoor Haha! ) Maar ik mag niet meer in de buurt van het uier komen, dan grijpt madammeke me Haha!

De weken hiervoor is ze wel hele dagen buiten geweest (staan hier altijd buiten) en snachts op stal maar buiten was op de paddock bij de grote kwpn-ers (2 ruinen) en afgelopen week liet ze toch heel duidelijk merken dat ze de aanwezigheid van deze heren niet meer op prijs stelt, alleen Freddy mijn pret shet (ook ruintje) haar liefde voor het leven accepteert ze nog, als hij niet in de buurt is raakt ze in paniek dus ik heb de lovers nu maar standaard bij elkaar gezet. Freddy staat normaal bij de hengstjes maar nu overdag dus bij zijn meissie, ben benieuwd of hij er nog bij mag als het veulen er is.

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 10:06

hartstikke spannend.
Moet altijd lachen, bij de Immetjeshoeve lijkt het altijd de omgekeerde wereld. ik heb sinds juni 2003 een valkmerrie die al begint te rennen als je naar haar wijst....! Nu ze tegen het eind van de draagtijd gaat, kan ik gewoon overal aan, blijft gewoon staan, zelfs aan haar uier.
(ik kan bij al onze pony's gewoon de uier enzo voelen)
ik vind het belangrijk om de vorderingen bij te houden, zodat ik ongeveer weet wanneer het gaat gebeuren en de merries leer kennen (zodat ik het volgend jaar weer makkelijker zie wanneer het moment per merrie er is)

Ik heb er eentje die krijgt pas een paar uur voor de bevalling een uier en een ander loopt twee weken van tevoren al met een uier.
Dus vind ik het heel belangrijk om de merries idividueel te kennen en te weten waaraan ik bij ieder apart kan zien wanneer het tijd is.


Als het een mooi merrieveulentje is, zou ik er wel een papier bij aanvragen.
(bij een hengstje heb je weinig aan een half papier...maarre tegenwoordig moet elk paard een paspoort en chip hebben om hem te mogen vervoeren....dus...)

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-04 11:05

Ja, ik wil het ook zo goed mogelijk in de gaten houden bij haar, weet ik volgend jaar een beetje hoe het gaat lopen.

Stiekem hoop ik ook wel een beetje op een merrie veulentje , ik heb al 2 hengsten dus wil er eigenlijk niet nog 1 bij maar ik weet ook niet of het veulen blijft hoor, als iemand het graag zou willen hebben kan het zo maar zijn dat het verkocht wordt.

Hmm, bij mijn weten heb je voor een chip en paspoort geen papier nodig hoor, Mambo gaat eind Mei naar Ransdorp en hij krijgt voor die tijd nog een chip, ik ben het helemaal niet eens met die regel maar ja, ik moet hem toch vervoeren dus ik zal wel moeten, de rest stel ik zo lang mogelijk uit, behalve het veulen dan, die moet geloof ik weer verplicht binnen 7 maanden dacht ik?

Gisteren avond nog even geprobeert haar uier te zien, ze liet ineens alles toe........ik mocht helemaal onder haar gaan zitten maar ik kon het niet goed zien, was een beetje donker in de stal.
Ik dus heel voorzichtig voelen, steeds een stukje verder naar achteren en ze liet alles toe, stond gewoon een beetje te suffen, tot ik in de buurt kwam en toen was het KNAL!!! Hoef tegen mijn hand aan Haha! Toch straks buiten maar weer proberen te kijken maar madammeke wordt echt met de dag zuurder Haha! (Ze zal het ook wel zat zijn denk ik)

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 15:49

Hopelijk komt de kleine zo snel mogelijk Lovers

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-04 10:39

Ja, en dan foto's maken.......kom er gisteren achter dat mijn digi nu echt dood is Huilen

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Claatje
Berichten: 83
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 11:58

Ehhhhhhhh
Gebakken EI
Gekookt EI
Bevrucht EI
PaasEI
Haha!

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 16:18

nee dan ander siom Tong uitsteken

ei,gebakken
eigekookt
..... want het moet beginnen met ei Knipoog

Icelandics
They grow when you get on

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 17:07

EIndelijk Haha!

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 17:18

IJS :p jammie:D

Icelandics
They grow when you get on

Claatje
Berichten: 83
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 09:39

Ow sorry ik draai het wel ff om voor je:
Ei gebakken
Ei gekookt
Ei bevrucht
Ei paas
en nog wat extra:
Eigeel
Eiwit
Eidooier
Eierdopje
Eiersnijder
Eikel

lovesoscar

Berichten: 50
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: katlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 09:43

eiland

Een leven zonder paarden bestaat niet!!! Haha!

ik zoek nog een verzorgpony voor een vriendin.... Wie helpt mij ????

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 09:43

Eikel... lijkt mij eigenlijk niet zo'n geslaagde stamboomnaam, maar misschien ligt het aan mij Lachen

lovesoscar

Berichten: 50
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: katlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 10:05

Haha!

Een leven zonder paarden bestaat niet!!! Haha!

ik zoek nog een verzorgpony voor een vriendin.... Wie helpt mij ????

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-04 11:38

Nee idd, maar de prijsvraag is inmiddels ook al lang gesloten, winnaars zijn bekend en de namen heb ik allang gekozen (zie pagina hiervoor of zo) dus allemaal nog bedankt maar ik heb al 2 namen (die erg mooi en geschikt zijn Haha! )

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Signe

Berichten: 5805
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 11:51

Eivindor
Eivan
Einann
Eilfindior

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 15:45

T@NJ@ bedankt voor het leuke hoofdstelletje!!!!

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 16:55

ik had eikel al:P

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-04 21:38

Tanneke schreef:
T@NJ@ bedankt voor het leuke hoofdstelletje!!!!


Haha! Hoop dat je het leuk vindt?
Je wist in ieder geval dat het van mij af kwam, ik had een briefje geschreven maar ben dat er dus vergeten bij te doen Schijnheilig

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 21:55

T@nj@"]
[quote="Tanneke schreef:
T@NJ@ bedankt voor het leuke hoofdstelletje!!!!


Haha! Hoop dat je het leuk vindt?
Je wist in ieder geval dat het van mij af kwam, ik had een briefje geschreven maar ben dat er dus vergeten bij te doen Schijnheilig
[/quote]

Zeker, vind ik het leuk

Buster

Berichten: 4656
Geregistreerd: 10-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 20:38

Gefeiliciteird met de namen in ieder geval!
En kunnen we je ook al feliciteren met het veulentje?
Het is al ruimschoots 25 april geweest, maar ik kon ik KS nog geen berichtje vinden...
Laat het wel ff weten als Eirian moeder is geworden hè!!

Groetjes, Nadia
Please don't talk about life to me I've seen more than most people my age have seen And there ain't no rules on how it's gotta be Think again
Collendoorn herinneringen ophalen - |Even iets anders: zou een digitale vlieg in je online oog kunnen vliegen... ;-)

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-04 23:13

Helaas nog steeds geen veulen
Eirian maakt wel steeds aanstalte en stopt er dan weer mee, ik heb het idee dat het zeker nog een week gaat duren maar zodra er iets is geboren zet ik direkt de foto's in de KS hoor
Ik hou jullie op de hoogte, je kan sowieso dit topic checken: [KS] Met spoed advies gevraagd!!!!! daar zet ik iedere dag wel wat in en daarin plaats ik dan ook de link naar het nieuwe topic als het veulen er (eindelijk) is

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AM_Horses, elsa91, Kvikur en 45 bezoekers