wie weet antwoord op mijn vragen?????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
vrijalover

Berichten: 2455
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: hoogeveen

wie weet antwoord op mijn vragen?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-04 16:59

hallo iedereen,
mijn verzorgponny(leika) is nu ook drachtig. Ze krijgt begin augustus pas haar veulen, maar is al heel erg dik... het is trouwens een fjord ik weet niet of dat verschil maakt?
maar ze heeft al egt zon hangbuikje, dat is wel raar. een poosje geleden had ze ook al iets heel vreemds...ze had namelijk 1 hele dikke tepel en de andere helemaal niet. het was egt super dik hoor niet overdreven, zowieso 2 tennisballen pasten erin..het was wel heel hard, geen melk ofzo..haar veulen van vorig jaar was al lang afgespeend dus we snappen er egt niets van. een andere fjord(korita) die er ook staat hoeft nog maar 2 maandjes en is ongeveer even dik en heeft een heel mooi rond buikje. die andere fjord (leika) heeft egt al een hangbuikje... is dit raar?????ze hebben allebei al veel veulens gehad.
en heeft er misschien iemand een verklaring voor die dikke uier????
kunnen wij het veulen eerder verwachten??we wonen ook niet dichtbij dus we kunnen niet kijken van te voren
alvast bedankt


Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 17:09

als ze na de geboorte van haar vorige veulen meteen opnieuw is gedekt heb je geloof ik wel kans op die dingen, maar echt verstand heb ik er niet van...

vrijalover

Berichten: 2455
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-04 17:15

ow..ok bedankt

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 17:58

Die dikke uier, heeft ze dat nog steeds of is het alweer weg? Vind het best vreemd dat er maar 1 kant opgezwollen/hard is en de andere kant niet!
Komt de bolle buik niet door het voer? Het kan wel een klein beetje bol zijn van de dracht hoor, als ze begin augustus moet dan hoeft ze in principe nog maar 5 maanden, dus is ze al over de helft eigenlijk. Die van mij was met 6 maanden dracht ook al wat dik hoor!
En als je zekerheid wil over die uier kan je het beste de DA bellen Lachen

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Qtje
Berichten: 75
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Mol - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 10:46

Kan op uierontsteking wijzen...

Neem een bezoekje aan mijn website: http://users.skynet.be/kimenbert

vrijalover

Berichten: 2455
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-04 10:47

ok bedankt,
maar die uier is toen langzaam verdenen.. het ronde buikje komt niet door het voer hoor want ze krijgen niet heel eel. alleen pasvoer en hooi 2 x per dag dus dat valt wel mee..

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 07:44

Wel een late reactie, maar ik wil even reageren op de dikke uier. Mijn merrie heeft vorig jaar maart ook 1 hele dikke uier gehad terwijl ze niet drachtig was of een veulen gehad heeft. Dit was een uierontsteking en het is heel erg pijnlijk voor een paard. Als je zoiets constateert moet je zeker meteen de dierenarts waarschuwen. Afgelopen vrijdag was het weer raak, weer een uierontsteking. Dit komt niet zo vaak voor bij niet-dragende merries. Ze had 1 normale uier en 1 hele dikke, wel 2 suikerpakken dik. De uier was ook heel erg hard. De dierenarts behandelt dit met een antibioticakuur. Koelen is ook van belang. Verder melk ik 1 keer per dag de pust eruit. Heeft je merrie er de volgende keer last van, dan zou ik zeker de dierenarts waarschuwen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 bezoekers