Zedonna

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimble

Berichten: 5604
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Utrecht

Zedonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-04 16:00

Zedonna is nu al bijna een jaar oud, maar ik ben sinds pas hier op bokt. Dus ik wil de foto's nog wel even met jullie delen.

Ze is geboren op 26 juni 2003. Het was die maand heerlijk weer dus de paarden stonden allemaal buiten, ook Noortje (Zedonna's moeder).
We hadden haar eigenlijk nog niet verwacht, daardoor stonden de paarden gewoon buiten. Na de geboorte is in de sloot beland. Gelukkig was die kurkdroog omdat het al zo warm was geweest. Er lag alleen heel veel drap in, dus het was een zwart veulen. Maar na een flinke was beurt kwam er een heel klein lief merrieveulentje onder vandaan: Zedonna.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Een aantal dagen later in de wei.
Afbeelding

Afbeelding


Toen ze precies een maand oud was is naar de veulenkeuring geweest. Ze was de jongste en de kleinste, dus niemand had verwacht dat ze een 1e premie zou krijgen!!

Janneke (eigenaar) en Irene (m'n zusje) met het voorbrengen.
Afbeelding

Zedonna met haar rozet. Ze werd uiteindelijk 5e in haar groep.
Afbeelding

Ooh wat waren we allemaal trots op onze kleine meid.
Ze was vanaf de 1e dag al heel erg brutaal en erg nieuwsgierig. Noortje vond al die aandacht ook wel best, maar soms had ze zoiets van nu is het genoeg! En dan ging ze tussen Zedonna en jou instaan.

Het is echt een schatje geworden. Ze is al heel groot geworden en het is een echt knuffelbeest. Als je maar even voor haar box staat dan ligt gelijk de neus in je nek en dan wil ze kroelen. Het liefst de hele dag door! Ze is ook gek op poetsen, vind ze heerlijk. Voetjes geven gaat af en toe nog wel met moeite, ze valt nog wel eens om.

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 16:33

Wat een leukerd heb je ook foto's van nu??? MOest igg een beetje lachen om je verhaal dat ze gelijk zwemles kreeg (niet als het slecht was afgelopen hoor Haha!)

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 16:41

Lovers wat een scheetje is het toch!!! Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de foto's van nu! Ik heb haar ook al een tijd niet gezien (lees: van de zomer Haha! )

Kimble

Berichten: 5604
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-04 17:01

Passoa schreef:
Wat een leukerd heb je ook foto's van nu??? MOest igg een beetje lachen om je verhaal dat ze gelijk zwemles kreeg (niet als het slecht was afgelopen hoor Haha!)


Ik moest ook wel lachen toen ik het hoorde, het is heel goed afgelopen. Ze heeft gelijk haar eerste wasbeurt gehad.
Janneke keek 's morgens in de wei en alle paarden stonden bij elkaar aan de rand van de sloot. Ze staan wel bij elkaar in de wei, maar ze staan nooit met z'n allen op een kluitje. Daarom is maar gaan kijken wat er aan de hand was. En daar lag ons modderveulen! Gelijk uit de sloot gehesen, het was met die lange stelten niet gelukt om er zelf uit te klimmen.

Kimble

Berichten: 5604
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-04 17:02

Amanda schreef:
:+: wat een scheetje is het toch!!! Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de foto's van nu! Ik heb haar ook al een tijd niet gezien (lees: van de zomer Haha! )


Ik wilde afgelopen zondag wat foto's van der maken. Maar het was zo bevolkt buiten dat ik het maar niet heb gedaan.
Als het binnenkort nou weer een keertje beter weer is en beetje zon dan maak in nieuwe foto's.

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 18:31

Wat een schatje!
Waar was de keuring, en wat is d'r afstamming? Haha!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 18:34

Wat een leukerd zeg! En wat een verhaal zeg, gelijk na de geboorte in een sloot vallen pfff. Lekker zo'n vies en stinkend veulen Vingers aflikken
Wat ik zo schattig vind zijn die maantjes op de keuring als zo netjes in de vorm van een hanekammetje geknipt Lovers

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 18:35

Leuke foto's!!! (Vooral de 6e, 8e, 9e en 11e...). Ik ben trouwens ook wel benieuwd naar fotootjes van hoe ze er nu uitziet Knipoog

Kimble

Berichten: 5604
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-04 19:03

Summertje schreef:
Wat een leukerd zeg! En wat een verhaal zeg, gelijk na de geboorte in een sloot vallen pfff. Lekker zo'n vies en stinkend veulen Vingers aflikken
Wat ik zo schattig vind zijn die maantjes op de keuring als zo netjes in de vorm van een hanekammetje geknipt Lovers


Ja de fjorden zien op wedstrijden altijd helemaal piekfijn uit. We mogen er ook zelf niet aan knippen. Dat doet Janneke altijd zelf en ook heel netjes!!

Kimble

Berichten: 5604
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-04 19:58

Yoline schreef:
Wat een schatje!
Waar was de keuring, en wat is d'r afstamming? Haha!


Keuring was in Dordrecht
Ze is Noortje × Kventin

Kventin
Afbeelding