Er zijn er nu al 3 !!!!!!!!!!!!!!!!

Moderators: petraaken, Nicole288

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

toran

Er zijn er nu al 3 !!!!!!!!!!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-04 20:52

Hallo, bij ons op stal zijn de eerste veulens al geboren en als ik dan al die berichtjes hier lees is het zo herkenbaar , we willen er graag bijzijn , en de merrie's verrassen ons steeds maar weer , zo gaat het volgens mij altijd .
Maar dit keer heb ik bij twee merrie's de actie's voor de bevalling op camera gevolgd en dus niet geslapen maar wel alles gezien ging super !!!
Maar toen nr 3 , merrie was nog niet uitgerekend , had geen vol uier kwam eraan maar nog niets bijzonders, 11 uur 's avonds nog ff gecheckt , niets geen hars , niet kegelen , dus lekker gaan slapen en 's morgens bij het eerste rondje om 7 uur lag daar een lief klein veulen nog helmaal nat en warm , de nageboorte hing er nog netjes aan het was er nog niet zo lang , maar het was er wel !!!!!!
Gelukkig was alles goed met zowel mama en kind. Zo zie je maar weer het gebeurt soms zonder alle voortekenen en hoelang van te voren moet je dan waken ? maar blij dat alles goed is en op naar de volgende ( 18 mrt ) foto's van onze veulens staan op onze website .
www.rivervalleyranch.nl onder veulens 2004 .

Groetjes Esther.

there is no breezer , like my breezer !

Noble-Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 21:22

Ja joh maak mij nog maar een stuk zenuwachtiger Haha!

toran

dat is niet de bedoeling !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-04 12:41

Maar echt hoor dit is nu het derde jaar dat we veulens krijgen en iedereen die hier op stal langskomt en zelf ook paarden hebben en wel eens een veulen fokken of gefokt hebben , ze hebben allemaal een theorie !
En er is altijd wel een merrie die zich daar totaal niet aan houdt , maar ik ben wel van mening dat als je jou paardje goed kent , je een redelijke kans maakt om in te schatten wanneer het echt gaat gebeuren , het heeft mij bij de eerste merrie 3 nachten gekost , maar ik ben er helemaal bij geweest en bij de tweede had ik meteen de eerste nacht beet !
dus observeren en ja nachtrust opgeven ! *LOL*

Groetjes Esther , www.rivervalleyranch.nl

there is no breezer , like my breezer !

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie