[HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Phileine83
Berichten: 246
Geregistreerd: 03-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 17:03

Nieky1993. Jij hebt het maar druk hè :)) Super leuk en spannend. Hopelijk morgen nog een veulentje. Ik ben jaloers op jou, al die veulens straks in het land <3 <3 Dan kun je jezelf wel installeren met stoel en camera.
Ja die mij is een maiden inderdaad :o Ze heeft in de ochtend wel aardig zucht in het uier, al langer. Maar zodra ze bewogen heeft is dat helemaal weg en blijft er geen uier over. Misschien dat er daarom al “rek” in het vel zit :D
Laatst bijgewerkt door Phileine83 op 31-03-24 17:15, in het totaal 2 keer bewerkt

Phileine83
Berichten: 246
Geregistreerd: 03-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 17:06

AnsoDM. Jeetje daar had ik helemaal overheen gelezen. Op hoeveel dagen zit ze nu? Duimen dat het goed afloopt dan :(:) Schrikken zoiets.

AnsoDM

Berichten: 244
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 17:24

Phileine83 schreef:
AnsoDM. Jeetje daar had ik helemaal overheen gelezen. Op hoeveel dagen zit ze nu? Duimen dat het goed afloopt dan :(:) Schrikken zoiets.

Geen probleem hoor. Het gaat hier soms zodanig snel. :)
Ze zit morgen aan 320 dagen dus ik maak me niet zo’n grote zorgen. Wel wat stress voor die bevalling maar ze is in goeie handen dus ik heb er wel vertrouwen in.

pradadaan

Berichten: 4681
Geregistreerd: 13-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 17:26

Jeetje AnsoDM, wat vervelend allemaal. Hopelijk blijft ze stabiel en loopt alles goed af.

Giv op dag 317. Ze moet natuurlijk ook nog wel even maar met haar uier heeft ze absoluut nog geen haast :+
Nou begon ze 2 jaar geleden ook pas laat aan haar uier dus we weten het maar nooit bij Giv :=
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

AnsoDM

Berichten: 244
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 17:29

Pradaan: ik hoop het ook maar komt wel goed. Scheelt ook wel dat ze morgen in de veilige zone zit. Zou anders meer panikeren.
Ze heeft idd nog geen haast die van jou. Ze heeft gelijk. Dat het maar eerst wat warmer word

Phileine83
Berichten: 246
Geregistreerd: 03-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 17:31

Gelukkig wel dat ze in ieder geval veilig is qua dagen. Anders heb je nog meer stress kan ik me voorstellen. Wel fijn dat ze nu al in goede handen is en dat je dit van te voren al weet. Heel veel succes alvast, op naar een gezond veulentje :o

YvonneV
Berichten: 8796
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 17:52

AnsoDM schreef:
Nieky: die verdikkingen zijn niet goed. Als ik het goed begreep zou er een bacterie ingekomen zijn waardoor het dus is gaan ontsteken. Dit kan gebeuren gewoon door dat ze mesten maar kan ook iets anders zijn. Al bij al momenteel niet iets om ons nu direct zorgen te maken aangezien het maar een paar plaatsen is en niet helemaal. Wel als het verslechtert of alles dikker word. Het mag maar op 12 staan(ofja gemeten zijn) en op sommige plaatsen is er 14 gemeten. Bij de bevalling kan dit sneller gaan scheuren en als dit het geval is moet het veulen er zo snel mogelijk uit ivm de zuurstof gebrek. Mocht ze nog niet bevallen zijn gaan ze dinsdag opnieuw scannen om te zien hoe het zit en dan al dan niet de antibiotica opstarten.


Placentitus?

goldenarrow

Berichten: 8663
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 17:58

De gastmerrie heeft harsjes *\o/* Met binnenhalen maar 1, maar toen ik 10 minuten later nog een keer ging kijken hingen aan beide tepels al kleine druppeltjes :D

Afbeelding

AnsoDM

Berichten: 244
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 18:11

YvonneV schreef:
Placentitus?


Het kan. Ze noemde het niet zo. Enkel over verdikking en ontsteking. Maar geen idee of dat dat dus is.

Goldenarrow: *\o/* dat duurt vast niet lang meer. Een 1 april veulen of toch nog net niet

Phileine83
Berichten: 246
Geregistreerd: 03-05-03

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 18:35

Spannend Goldenarrow *\o/*

jennyk
Berichten: 3619
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 19:09

Nieky:
Afbeelding

Afbeelding
Uier tegen 19u. Begint steeds voller te worden.

Lexie houdt je ook bezig zeg!

golden arrow: wie weet vannacht je gastmerrie! Succes!

goldenarrow

Berichten: 8663
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 20:17

Dit kan toch niet lang meer duren? :):)

Afbeelding
Afbeelding

Phileine83
Berichten: 246
Geregistreerd: 03-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 20:20

*\%/* *\%/*

xsurfdiary
Berichten: 18
Geregistreerd: 13-03-20

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 20:42

Goldenarrow spannend!!

Jenny dat begint ook al ergens op te lijken

Anso jeetje wat vervelend... sterkte en hopelijk snel weer een fit paard..

Sunnyhorse ook spannend!!

AZ te leuk die kleintjes, ik kan niet meer wachten.

Seven ooohh wat schattig <3

Cp die van ons zijn hetzelfde aantal dagen. Denk dat die van jou iets verder is maar ik heb een maiden dus ik weet niks zeker :+

Nieky ja het gaat na mijn operatie langzaam beter! Ik voel me sinds zaterdag echt wel weer fit. Niet meer constant scherpe pijn maar gewoon op de achtergrond. Maakt het al een stuk beter te doen.

Vandaag niet op stal geweest ivm de vermoeidheid en pijn etc na mijn operatie. Moet echt nog wel een beetje gas terug houden. Natuurlijk is er wel goed naar haar gekeken en ze lijkt hetzelde als gisteren. Ik kan haar lekker in de gaten houden via de camera. Ze belt me overigens ook 5/6x per nacht met het birth alarm :+ dat is wel vermoeiend 8)7

elsa91

Berichten: 445
Geregistreerd: 27-01-13

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 20:49

Anso toch spannend gelukkig bijna veilig en in goede handen

Jennyk en goldenarrow Spannend hierboven, duurt vast niet lang meer!


Surfdiary extra handig dan nu een camera! Hopelijk gaat je herstel snel en zakt de pijn en vermoeidheid straks weg!

Klopt hoor haar uier is in de ochtend sowieso voller. En als ik die foto’s hier zie is ze er nog lang niet.

Seven

Berichten: 21238
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 21:14

Dat zijn aardig volle uiers hier boven
Ben benieuwd wie de volgende word :)

AnsoDM

Berichten: 244
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 21:26

Zou me niet verbazen dat Mira het mij weer lapt om op 1 april te gaan _O- maar men gevoel zegt toch dat ze nog dagje of twee gaat wachten

SophievdV
Berichten: 14758
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 21:45

Wauw wat spannend met al die merries die op knappen staan!

Hier gebeurt er weinig. Uier verandert niet echt een vannacht heeft ze twee keer lang liggen tukken waardoor ik meerdere malen wakker gebeld werd :') Het alarm zit er weer om en de camera staat aan..

claucarlien

Berichten: 285
Geregistreerd: 28-10-09

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 21:49

Wat een gevulde uiers hier.
Ben benieuwd of er wat geboren wordt vannacht.
Succes met waken dames.
Hier is het nog lekker saai.

Nieky hij heeft een heel fijn hoofdje maar idd wel wat body en lange stelten eronder.
Hoop ook dat hij wat maat krijgt.

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 22:34

Gefeliciteerd met de nieuw geboren veulens <3

kiko

Berichten: 811
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 23:22

Wat een dikke uiers hierboven zeg.. kan toch niet anders dat er 1 april veulens gaan komen!
Heb wel weer zin in veulenspam!

AnsoDM balen zeg dat ze wat verdikkingen zagen. Hopelijk gaat de antibiotica helpen!

Xsurfdiary fijn dat het al wat beter gaat!!

Nieky ik ben bijna niet weg te slaan bij die kleine en de hond ook niet.. constant kusjes geven. Echt zo lief!
Volgens mij gaat bij jou ook weer eentje snel bevallen!

Hoe lang laten jullie de merries met veulen op het gras. Mijn oude merrie was heel koliek gevoelig dus ik ben altijd erg voorzichtig met opbouwen. Vandaag heeft ze een half uur erop gestaan.

Afbeelding

Afbeelding

Succes voor alle wakers!

Cioccolato

Berichten: 6683
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 23:54

Ik bouw eigenlijk amper op.. opfokken gaan er gelijk 24 7 op. Rijpaarden opbouwend omdat ze zich anders gelijk dik eten.
Merries met veulens bouwen nog wel eens op omdat we weg gaan en ze niet gelijk zonder toezicht willen..
Of als ze geboren worden met een hittegolf, slecht weer..

Waar het aan ligt weet ik niet maar nooit koliek of ook maar iets van buikpijn gehad. Terwijl er door de tijd heen wel gevoelige paarden zijn geweest.

Phileine83
Berichten: 246
Geregistreerd: 03-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 23:55

Xsurfdiary. Wat fijn dat je aan de beterende hand bent :(:) Klinkt niet niks wat je achter de rug hebt.
En heerlijk dan, zo’n camera voor je hè.

SophievdV. Ze houdt het we spannend hè :):)

Kiko. Heerlijk jouw foto’s weer <3

Al_Zawraa

Berichten: 2364
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 00:19

Leuke foto's Kiko <3

GA, dat moet toch niet lang meer duren.

AnsoD, wat balen dat het niet helemaal goed lijkt. Gelukkig zit ze morgen al veilig.

Iedereen succes met waken!

Hier heeft de kleine man vanmiddag een paar uurtjes buiten gestaan en we hadden zelfs nog even zon :D

Hij is wel echt heel knap <3 (al zeg ik het zelf := )
Mijn Photoshop heeft kuren, dus even snel met een ander programma wat gecropt, later nog maar een keer goed doen qua bewerking.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

jennyk
Berichten: 3619
Geregistreerd: 05-02-06

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 02:53

AZ: idd een knapperd!

goldenarrow: nog geen veulen?

Ja idd vol uier ook bij goldy en ook onrust al nachten lang, maar geen veulen nog....