[HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cioccolato

Berichten: 6692
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 18:03

Ik had speciekuipen in de paddock mrt hooi. Dat werd een nog grotere smeerbende dus losse bakken vind ik sws onhandig :+

AnsoDM

Berichten: 247
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 18:34

Seven: ik ben echt helemaal verliefd op je veulen. Zo een knapperd <3

Al_Zawraa: Die begint ook al goed te vullen zeg!!

Van het hooinetten hier ligt het gewoon op de grond :)


Mira zit vandaag aan dag 313. Nog 7 dagen tot veilig :)) haar uier voor het buiten gaan. Na was het weer wat minder maar na ong twee uurtjes was het weer zoals het op de foto was.

Afbeelding

SophievdV
Berichten: 14758
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 18:36

Onze Dee krijgt kuiltjes tussen het heupbeen en de laatste rib. Het kind daalt denk ik. Het uier loopt weer langzaam vol. Ze lijkt mogelijk een mini puntje hars te hebben, maar het kan evengoed ook vuil zijn, bij Dee kan alles :') ze is wel rustiger in de groep en neemt afstand van de andere twee dames. Heb het alarm in huis dus die gaat vanavond om.

Muronia

Berichten: 19681
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 18:58

Veroon heeft er nog best even zin in met haar dikke buik. Nog een weekje tot veilig *\o/*
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

suffie
Berichten: 5725
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 19:26

Aankomende week zal ik Happy op de foto zetten. Daar is nog niets spannend aan, wij zijn pas 5 juli aan de beurt :+

Qua hooi voeren deden wij het altijd uit netten fijne maas, alleen 7 paarden en dan 3x daags was geen doen meer. Wij vullen alles vooruit, omdat het 's morgens voor het werk gevoerd wordt.
Nu heb ik in 3 stallen de hooiruif van Patura hangen sinds een maand. Ideaal, snel gevuld en er past heel veel in.

Afbeelding

Marus
Berichten: 2332
Geregistreerd: 13-07-04
Woonplaats: Friesland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 19:33

Suffie: dat ziet er ook handig uit!
Geen last van tanden tegen het rooster?
En niet bang dat het veulen erin springt met voorbeentjes?

Cantodea11
Berichten: 223
Geregistreerd: 11-12-20

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 19:36

Nieky gefeliciteerd

Seven wat een plaatje wauw

Canto is nu twee dagen overtijd wordt met de dag chagrijniger tegen de andere paardjes en ik met de dag ongeduldiger haha

Marus
Berichten: 2332
Geregistreerd: 13-07-04
Woonplaats: Friesland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 19:40

Muronia: wat een heerlijke ronde buik!

Ja Seven weer prachtige foto’s van een heel mooi veulen

En leuk de uierfoto’s! Ik vond dat ook leuk om daar iedere dag foto’s van te maken.

Marus
Berichten: 2332
Geregistreerd: 13-07-04
Woonplaats: Friesland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 19:44

Mijn knappe ventje
Afbeelding
Afbeelding

kiko

Berichten: 816
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Bennekom

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 20:20

Wat een mooie hooi bakken zie ik voorbij komen.

En heerlijke veulenspam. Hier komt de vermoeidheid/stress er een beetje uit van de afgelopen weken dus ben best moe.

Vandaag is Undercover voor het eerst buiten geweest. Nou het naar buiten gaan was wel even een dingetje. Dat vond hij mega spannend en hebben hem echt vooruit moeten duwen maar het laatste stukje ging goed en de 2e keer naar buiten liep hij zo mee.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En van buiten spelen word je moe
Afbeelding

Hopelijk komt er binnenkort weer een babyboom!! Want er staan er nog steeds aardig wat op het lijstje.

Kendra

Berichten: 8765
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 21:12

EllyC schreef:
Hooinetten vind ik ook niets. Of je moet ze te hoog hangen (verkeerde houding, stof in ogen etc) of je hebt gevaar dat er in vast raken.
Het kost wat maar ik ben erg blij met deze (zie rechts op de foto). Makkelijk te vullen
[ [url=m/4AtSqD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zijn deze veilig voor veulens?
(Zelfde vraag voor die van suffie ...)

Knolselder

Berichten: 4334
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 21:22

Gefeliciteerd Nieky!

Ik zie veel mooie en knappe veulens voorbijkomen. Alleen even geen tijd om veel te zeggen, want weer examenweek :=

Strovreter
Berichten: 3
Geregistreerd: 13-03-24

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 21:39

elsa91 schreef:
AM horses, Vind ze er mooi uitzien maar erg prijzig, daarbij ook de twijfel of ze niet gaan plukken en verspreiden door de stal.
Nu dus maar hoekje afgezet met hout en dat werkt tot nu toe top voor Amy. Maar even kijken qua levensduur en praktisch is. Sowieso gaan ze straks weer 24/7 naar buiten dus vind ook zo zonde dag de helft van het jaar het dan niet gebruikt wordt.


Wat voor hout gebruik je? En eten ze er niet aan? Klinkt best simpel te doen

EllyC

Berichten: 8159
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 21:40

Kendra, ik denk het wel. https://geertenhenk.nl/paarden/hooiruiv ... -mtr-hoog/
Suffie, ik deze niet aandurven. Heb nu al met rollen 2x gehad dat ze hard plastic van zoutblok kapot getrapt hebben. Je wil niet weten wat voor scherpe stukken dit geeft, 1 paard bijna moeten laten afmaken. Volgens mij is dit ook van zelfde materiaal.

baudyh

Berichten: 4304
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 22:25

Afbeelding
Afbeelding

Eindelijk mooi weer en tijd om ff naar buiten te kunnen.

Sabbuh
Berichten: 2
Geregistreerd: 06-03-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 22:51

Wat heerlijk die leuke veulenspam!

Vandaag hebben we moeder en dochter definitief gescheiden. Jeetje wat gaat dat gehinnik van moeder door merg en been.
Ze had er meer moeite mee dan ze in eerste instantie liet merken.


De andere dame ontwikkeld inmiddels wat uier, en ik kan haar nu via de camera begluren, daar ben ik wel heel blij mee!

Afbeelding

SunnyHorse
Berichten: 1277
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 23:50

suffie schreef:
Aankomende week zal ik Happy op de foto zetten. Daar is nog niets spannend aan, wij zijn pas 5 juli aan de beurt :+

Qua hooi voeren deden wij het altijd uit netten fijne maas, alleen 7 paarden en dan 3x daags was geen doen meer. Wij vullen alles vooruit, omdat het 's morgens voor het werk gevoerd wordt.
Nu heb ik in 3 stallen de hooiruif van Patura hangen sinds een maand. Ideaal, snel gevuld en er past heel veel in.

[ [url=m/lS6SSp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze van Patura hebben wij ook. Veel sterker materiaal dan de likblokhouder. Geen last van tanden die ertegen komen en qua veulens die erin springen zie ik eigenlijk ook niet gebeuren. Bij ons hangt het op dezelfde hoogte als de voerbak. Wij zijn er super blij mee.

kiko

Berichten: 816
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 23:51

Sabbuh Goed dat je haar de tijd hebt gegeven. Merkte dat toen ook met mijn oude merrie. Naku heeft er de hele dag bij gestaan en de volgende ook. Ze ging er zelfs bij liggen. Ze is nog 2 weken lang iedere ochtend naar de plek gelopen waar ze had gelegen. Vond dat wel heel bijzonder.
Sterkte de komende tijd!

Baudyh jij hebt ze ook lekker buiten gehad zie ik. Was echt lekker hè?
Mijn merrie was het al snel zat en wilde weer naar binnen. Heb haar paar uur later nog een keer gedaan en toen precies hetzelfde dus de komende dagen ga ik het maar zo doen.

SunnyHorse
Berichten: 1277
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 00:03

Vandaag was het absoluut heerlijk weer voor de veulentjes om naar buiten te gaan. Hoeft natuurlijk niet lang, maar wel fijn als er een zonnetje is.
Aandoenlijk zo’n uitgeteld veulen ( Undercover) na zijn avontuur buiten.

Van welke hengst is jouw veulen ookalweer Marus?

Sabbuh, dat scheiden van moeder en kind is altijd even een nare tijd. Wisselende ervaring hoe lang en intens het aanhoudt, maar bij ons zeker een paar dagen. Hopelijk gauw de rust weer wedergekeerd bij jullie.

Onze merrie is helemaal chill op het moment.
Afgelopen periode was ze soms erg “hormonaal “ gillerig bij neuzen bij de anderen, boos de enters wegjagen. Maar op het moment loopt ze zenn rond. Dat is fijn. Alhoewel als onze hengst voorbij haar stal loopt (Notabene haar bloed eigen veulen van 3 jaar terug) dan moet ik wel even haar raampje dicht doen, want die wil ze hoe dan ook een lesje leren. (Nu op 315 dagen)
Laatst bijgewerkt door SunnyHorse op 26-03-24 00:15, in het totaal 1 keer bewerkt

baudyh

Berichten: 4304
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 00:13

kiko schreef:
Baudyh jij hebt ze ook lekker buiten gehad zie ik. Was echt lekker hè?
Mijn merrie was het al snel zat en wilde weer naar binnen. Heb haar paar uur later nog een keer gedaan en toen precies hetzelfde dus de komende dagen ga ik het maar zo doen.


Ja het was of nog te slecht weer. Of te druk. Winkel aan huis is altijd lastig. Hier ook 10 minuten buiten. Ff stal lekker uitgemest en flink op gestrooid en net voor ze wilde liggen weer naar binnen.

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9344
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 00:14

@Sunnyhorse dat zie ik hier ook. Zowel haar 1e kind (zoon) als haar 2e kind (dochter) mogen momenteel niet meer in de buurt komen.
Haar dochter heeft notabene tot afgelopen oktober bij haar gelopen. Daarna afgespeend en vandaag even bij elkaar gezet omdat ik morgen met dr naar de kliniek moet.
Ze kan spontaan niet meer eten dus echt even duimen.
Mams deed echt zo lelijk tegen haar... soms snap ik die dieren echt niet.

SunnyHorse
Berichten: 1277
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 00:19

Met welke moet je naar de kliniek? De dochter of de merrie? Wat is er aan de hand denk je? Wanneer is dat gestart wat betreft het niet eten? Sterkte in iedergeval.

nieky1993

Berichten: 2087
Geregistreerd: 27-10-06
Woonplaats: Ellikom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 00:39

Ik lees morgen even bij. Super hectische dag gehad en ben net pas thuis :+
Voor nu even droog fotos van onze jongste telg <3 . Ze heet Lilly. Ze staat nog week gekoot maar dat komt wel goed.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Lijst veilige merries. Stuur mij een pb als je op de lijst wil
Pony's vanaf 300 dagen, paarden vanaf 320 dagen
Nieky1993 - Amy - 351 dagen
Cheytjuh - Kaelynn - 339 dagen
Cindyrella - Evelien - 336 dagen
Cp112 - Flash - 333 dagen
Xsurfdairy - Fenna - 333 dagen
Elsa91 - Amy - 333 dagen
Nieky1993 - Luna - 331 dagen
Nieky1993 - Chrissy - 331 dagen
JennyK - Goldy - 328 dagen
Claucarlien - Pien - 328 dagen
SophievdV - O-Jidee - 327 dagen
Nieky1993 - Blue - 324 dagen
Nieky1993 - Lexie - 323 dagen
Thioro - Nita - 323 dagen.
Luna2006- Belle - 322 dagen
Cp112 - Elsa - 320 dagen
Al_zawraa - Aleeyah - 320 dagen
Luna2006 - Maylinn - 308 dagen
Calice - Poow - 303 dagen

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9344
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 03:48

@Sunnyhorse de dochter. Ontstaan in de afgelopen dagen. Ik zie haar niet dagelijks, maar wel minstens 1x prr week. Ik hoop zo dat het meevalt, maar ze heeft echt veel last. Overigens geen zwelling of wondjes op wat dan ook te vinden.

Mama was gisteren 316 dagen en heeft tegenwoordig voor en achter gevuld. Enkel de tepels nog niet en het loopt nog minimaal terug gedurende de dag.(Op de foto toch net wat minder te zien). Normaal betekent dit nog can 1 a 1.5 week. Het is echter best wisselvallig weer en snachts nog koud, dus misschien wil ze het toch langer rekken. Al hield ze hier met haar eerste veulen ook 0 rekening mee, die is geboren op dag 325.

Afbeelding


Afbeelding

SunnyHorse
Berichten: 1277
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 08:07

Nieky; gefeliciteerd met Lilly! Wat past haar naam mooi! Schatje.

Kyrkelover, wat zorgelijk, vervelend, sterkte.