[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cynthia82

Berichten: 9344
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 14:20

Wat is hij leuk Kiki <3
Dat rozige goedje raakt hij straks kwijt, dat hebben veel (alle?) palomino’s in het begin.

AZ, ik heb kramp in mijn handen van het duimen voor een merrie uit de juiste merrie!

Kijk mij veel te blij zijn :D
Afbeelding

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 14:31

Gefeliciteerd allemaal wat een boom ineens van hengsten

Kiki maar de stal is proper dus een hoopje is maar meer dan normaal.

Dat rossige is idd heel normala bij palo's. Wat zegt dat over hun kleur later nou ik vrees niks _/-\o_
Mijn eerste palo had dat totaal niet en is nu niet van de lichtste. Deze heeft het wel dus benieuwd of ze dan veel veel donkerder gaat worden.
Wat ik wel altijd zeg is dat het kleur als ze nat zijn veel zegt over hun uiteindelijke kleur.

Nou jolandje die is idd bay dun maar zo een aalstreep zegt ook niet altijd alles. Mijne 2 jaar geleden had ook duidelijke aalstreep en was toch niet dun maar nd1 de kenmerken zonder vachtverdunning dus.

nieky1993

Berichten: 2087
Geregistreerd: 27-10-06
Woonplaats: Ellikom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 14:34

Us2001 Fijn dat het persen is opgehouden. Nu lekker genieten.

Kiki1976 kijk je dochter verliefd wezen :+: hij is ook echt super leuk. Heel mooi hoofd erop ook.



Am_horse alweer zo een knapperd voor WD. Hoeveel veulens heeft hij al dit jaar ?

Baudyh achja als je vroeg op bent krijg je ook veel gedaan haha.

YvonneV klinkt idd een beetje als een bezorgde mama als ze hem de hele tijd wilt recht zetten.

Al_zawraa ik hoop en duim dubbel en dik mee op een merrietje bij jou.

Cioccolato spannend *\o/*

Sophievdv hopelijk bij jou ook snel een veulentje.

Shadow33 Fijn dat alles inorde is. Ben benieuwd naar fotos in de weide. Wel balen idd dat het toch een hengst is. Maar goed dat je er nuchter onder blijft dat de DA mis zat.

Veronique56 Ze is het veulen gewoon extra mooi aan het afbakken :D

Jolandje Wat een super leuk kereltje <3 lijkt ook wel een stevige zo op de foto.

Cynthia82 En terecht dat je zo blij kijkt hoor. Eindelijk je droomveulen


Hier heeft saartje veel haast. Ineens druppels/hars en ph van
6 - 6.5 en super plakkerige melk. Spenen mogen nog eruit komen. Maar ze is een maiden dus benieuwd hoe ze het doet. Denk dat we al gaan waken.
Afbeelding


En Ashley ook een lichte ph daling. Ph nu 6.8 en de melk wordt al plakkeriger.
Afbeelding

YvonneV
Berichten: 8793
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 15:20

Allemaal gefeliciteerd en allemaal gefeliciteerd voor de felicitaties.

Het gaat een stuk beter. Ging ze daar straks eindelijk eens liggen wou meneer drinken dus zij weer overeind. Toen ze lag lag ze wel helemaal te shaken, Is dat normaal?

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 15:26

Pleun vanmorgen vroeg ook bevallen, een zwart hengst veulen. Het is niet helemaal goed gegaan, het veulen lag er niet goed voor (draaide niet door) en Pleun wilde zelf ook niet gaan liggen. Ze is met wat hulp staand bevallen.

Veulen heeft wat vruchtwater binnen gekregen, dus staat aan de antibiotica en heeft een spuit corticosteroïden gekregen.

Hij drinkt nog niet goed zelf bij mamma, dus we melken Pleun en hij krijgt elk uur 100 ml met de fles (nadat we eerst weer even aan de tepel proberen).

Hij knapt nu wel wat op, wordt al wat actiever, maar is nog benauwd en dit is waarschijnlijk ook de reden dat hij moeilijker de tepel vast kan houden.


Afbeelding

Nou hopen dat hij snel zelf gaat drinken en er door gaat komen.

suffie
Berichten: 5718
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 15:30

Gefeliciteerd Daphara *\o/* Hopelijk mag de kleine grote man snel opknappen :knuffel:

goldenarrow

Berichten: 8662
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 15:41

Gefeliciteerd Daphara. Wat vervelend voor hem dat het allemaal niet zo soepeltjes verliep, hopelijk voelt hij zich snel beter :)

jennyk
Berichten: 3618
Geregistreerd: 05-02-06

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 15:58

daphara: gefeliciteerd!

Kayley95

Berichten: 176
Geregistreerd: 25-02-22

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 16:15

Ik kom even onder mijn steen vandaan. Ik heb een vreselijk weekend achter de rug. Mijn jaarling heeft zich eigen voor een goede bezeerd van het weekend. Al bokkend ging hij door de paddock die van staal is,hij bokt wat scheef en zijn been komt tussen de spalen terecht en zet zich af aan de andere kant van de paddock met zijn linker achterbeen. Met volle paniek raasde hij door waardoor hij lelijk terecht is gekomen. Hij kreeg hem gelukkig uit eindelijk weer terug over de reling, maar zijn been is zo dik als een kanon en hij heeft verschillende schramplekken. Zijn been is verrekt nu en hij loopt er niet helemaal lekker op. Hij moet 10 dagen boxrust houden en pijnstilling, schrik van mijn leven weer.

Met baby gaat het overigens goed, hij heeft de naam Zip gekregen ( Don't stop Zippin ) Hij is erg nieuwsgierig en totaal niet bang. Hij komt gewoon naar je toe en begint aan je te knabbelen. Hij is nu al onder voorbehoud verkocht aan een vrouwtje bij ons op stal. Ik vind het ideaal, kan hij lekker nog voorlopig bij zijn mama blijven en wellicht bij zijn broer dadelijk op de wei.

En ik zie hem dan ook nog opgroeien. :D

@Kiki: Het roze randje wordt nog zwart rondom zijn ogen, alle palo's hebben dit. Bij Zip is dat ook nog, ook die rossige manen, die worden uiteindelijk wit. De ogen zullen ook wel nog veranderen, dat groenige/blauwige gaat er na een paar dagen ook uit. Knappe beeb heeft Bo wel gemaakt zeg, en wat een joekel!

kiki1976

Berichten: 16898
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 16:37

Daphara gefeliciteerd, hopelijk knapt hij snel op en kan hij snel weer bij moeders drinken.

Kayley wat een schrik, hopelijk knapt je jaarling snel weer op en houd hij er niets aan over.

Jammer haha van mij mag hij rossig blijven. Heeft wel wat <3

Vanmiddag ff schrikken. Stalhoudster appte met wat filmpjes dat King een raar geluid maakte en achter wat stond te wiebelen.
Leek in eerste instantie een beetje op koliek dus gelijk naar stal gereden.
Vertrouwde het niet dus de kliniek gebeld. Filmpjes doorgestuurd.
Ook hun dachten aan koliek alleen konden het geluidje niet plaatsen.

Maar toch geen koliek maar vermoedelijk iets in zijn luchtpijp/slokdarm. Als ze daaraan kwamen werd het erger.
Gelukkig nu geen uitvloeiing uit de neus en hij drinkt prima.
Voor nu even afwachten of het vanzelf oplost.
Word het erger dan moet hij naar de kliniek, ook als het morgen niet over is

Zit me niet lekker

Beetje rare titel, even geluid aan

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 16:53

Mmm kiki ik denk dat ik dat al eens gehoord heb bij een van mijn veulens vroeger. Das volgens mij nog iets van vruchtwater dat eruit moet. Veulens knorren zo vaak wat in het begin alsof hun longen kraken. Ik kan het moeilijk omschrijven.
Er komt geen overvloedige melk uit de neus toch?
Het klinkt alleszins wel wat raar maar anderzijds voor mij nu ook weer niet zo van wat is dit.

Ik zou dit eigenlijk helemaal niet aan koliek linken.

Daphra gefeliciteerd en gaat het inmiddels de goeie kant op met drinken? Lastige start alleszins

Jeetje kayley

Cynthia82

Berichten: 9344
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 16:57

Fotsy schreef:
Dat rossige is idd heel normala bij palo's. Wat zegt dat over hun kleur later nou ik vrees niks _/-\o_
Mijn eerste palo had dat totaal niet en is nu niet van de lichtste. Deze heeft het wel dus benieuwd of ze dan veel veel donkerder gaat worden.
Wat ik wel altijd zeg is dat het kleur als ze nat zijn veel zegt over hun uiteindelijke kleur.

Dat was bij TiSento dan weer niet. Die was echt diep goud toen hij net geboren (en nog nat) was en uiteindelijk was hij bijna wit :')

Daphara, gefeliciteerd! Wat een mooi wit hoofd! Hopelijk knapt hij snel op.

Kiki, ik snap dat je je zorgen maakt, dat doe je bij die kleintjes snel. Ik hoop dat het snel over is.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 17:14

Oh echt cynthia nou ja die theorie gaat dan ook weer niet op hahaha

jolandje

Berichten: 14288
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 17:23

fotsy, de vader is getest bay-dun, de moeder is bruin, dus kan alleen maar het dun gen hebben, maar ik kan hem evt laten testen hoewel het voor mij wel duidelijk is

nieky, hij is heel fijntjes , maar heeft zijn beentjes al flink gestrekt , lekker buiten gelopen vandaag , nog even apart van de rest

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 17:25

jolandje schreef:
fotsy, de vader is getest bay-dun, de moeder is bruin, dus kan alleen maar het dun gen hebben, maar ik kan hem evt laten testen hoewel het voor mij wel duidelijk is

nieky, hij is heel fijntjes , maar heeft zijn beentjes al flink gestrekt , lekker buiten gelopen vandaag , nog even apart van de rest


Hij is duidelijk bay dun hoor hahaha je ziet dat zijn vacht ook verdund is. Ik wil alleen maar zeggen dat je soms niet altijd kan voortgaan op wat je ziet. Quir heeft ook een mooi voorbeeld daarvan.

Knolselder

Berichten: 4332
Geregistreerd: 28-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 17:26

Zegt nog niets hoor Jolanda. Ik ben vorig jaar bij een zoon van Ziyadah gaan kijken en zag er ook uit als een dun. Maar bleek nd1 te zijn. Zag je ook niet aan de moeder.
Het hengstje dat ik nu heb gekocht is ook D/nd1 en zal dus altijd 1 van de 2 doorgeven. Dus ook Peach draagt nd1 zonder dat je het ziet.
Nu geloof ik wel denk ik dat de jouwe dun is, maar dat geldt dus niet voor elke aalstreep die je ziet.
Volgens mij is Ziyadah zelf niet getest op kleur, wel zijn moeder. Hij kan nog evengoed D/nd1 zijn En aan sommige veulens dan de nd1 geven aan het veulen zonder Dun. Zolang er niet getest is, weet je dat niet.
Laatst bijgewerkt door Knolselder op 15-05-23 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

jolandje

Berichten: 14288
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 17:27

fotsy dat klopt een kennis had ook een veulen met aalstreep en na testen bleek die geen dun te hebben , maar was wel erg knap :j

SophievdV
Berichten: 14758
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 17:28

Haal haar nu zo uit het land:

Afbeelding

BusyMissy

Berichten: 978
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Midden Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 17:29

Gefeliciteerd Daphara, gelukkig kun je de kleine meteen behandelen. Rochelt hij nu ook nog, of wordt dat al minder? Mooi dat vele wit op zijn hoofd!

Balen Kayley van je jaarling
Never a dull moment met de paarden zeg ik altijd tegen mijn man.
Wat kunnen ze soms toch lomp doen. Hoop dat hij snel herstelt.
Tof dat je de kleine kunt zien opgroeien straks. Is wel heel fijn om te zien hoe je fokproduct uiteindelijk wordt.
Wat een geweldige naam heeft hij gekregen!

Wat een zorgen geeft dit dan weer Kiki, hopelijk gaat het snel over en heeft hij geen slokdarmproblemen straks. Begrijp helemaal dat dit je niet lekker zit. Gelukkig groeien ze over heel veel dingen ook "gewoon" heen. Moeilijk om dat af te wachten.

Dat wordt spannend Sophie!

kiki1976

Berichten: 16898
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 18:11

Fotsy, longen klonken goed gelukkig.
Maar als het vruchtwater zou zijn dam zou je verwachten dat dit zaterdag toch al verwachten?

Spannend sophie

jennyk
Berichten: 3618
Geregistreerd: 05-02-06

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 18:11

Kiki: he wat vervelend, hopelijk is het morgen weer helemaal over.

sophie: dat kan nog spannend worden vanavond of vannacht.

kayley: balen van je jaarling, hopelijk gaat het snel weer beter
Fijn dat de kleine onder voorbehoud verkocht is!

Cappuccino was ook gelijk verkocht, aan de buurvrouw, die baalde al dat het veulen van Goldy van vorig jaar toen gelijk verkocht was dus zei ze toen al dat ik moest appen als Goldy weer een veulen had. Dit gedaan en verkocht :)

nieky1993

Berichten: 2087
Geregistreerd: 27-10-06
Woonplaats: Ellikom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 18:28

YvonneV is ze mss zo moe dat ze zo trilt? En mest ze goed? Temperatuur normaal? Als alles goed is en ze trilt zo dan denk ik aan vermoeidheid en mss nog naweeën van de baarmoeder die nog krimpt na de bevalling.

Daphara klinkt als een moeilijke bevalling idd :(:) hij heeft wel echt een super leuk hoofd <3. Hoe doet pleun het als mama? Hopelijk drinkt de kleine snel vlot bij pleun zelf.

Kayley95 jeetje wat een pech. Ze kunnen soms echt beetje lomp uit de hoek komen en zich verwonden :(:) hopelijk geneest hij vlot. En gefeliciteerd met de verkoop ook.

Kiki1976 ach jeetje hopelijk is het niks ernstigs en knapt hij snel op :(:) ik heb hier ook wel eens veulens gehad die wat reutelde maar dat kwam dan door te gulzig te drinken. Maar klonk toch nog net wat anders als bij King vond ik.

Sophievdv spannend zeg :D

Hier is Eros ook verkocht. Aan dezelfde vrouw die ook half broer rambo heeft gekocht ( zelfde mama, andere papa). Heel leuk. Kunnen de halfbroers samen opgroeien. Hier Eros en zijn half broer rambo langs elkaar op ong dezelfde leeftijd.
Afbeelding

En saartje heeft echt haast :+ uier al veel voller als vanmiddag. Ph nog 6-6.5.
Afbeelding

Happy_Hippie

Berichten: 881
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 19:29

Kiki als je twijfelt zou ik gewoon de DA laten komen of ze nu willen of niet :j
Altijd het zekere voor het onzekere nemen (vind ik dan)..

YvonneV
Berichten: 8793
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 20:08

Nieky1993 Ja ze is heel erg moe, ze heeft natuurlijk ook al tijden niet gelegen Haar temp is 38 en ze heeft net gemest.

Kendra

Berichten: 8758
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 20:09

Gefeliciteerd allemaal!!
Bijzonder Yvonne, rare merrie. Kan gebeuren. Soms zijn er nog baarmoederkrampen. Wij hadden vroeger ook een merrie die daar enorm vals van werd.... Weet je zeker dat de nageboorte er goed is afgekomen?