Zijn er al kleine Special D'tjes...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 23:28

Heb ze ook op de show gezien van Cazemier.... maar ben er niet van onder de indruk. Lief dat wel Haha! Maar eentje staat dicht bij ons in de buurt, dus moet maar eens snel langs. Je kunt er nog zoooo weinig over zeggen!

En Special zelf vond ik ook niet zo je van het. Hij was erg gespannen en de amazone probeerde hem net zo als Tuschinsky te laten draven, wat uiteraard eindigede in een gallopade....

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 16:59

Mijn vriendin d'r merrie(ApolloniusxPretendent) laat ze allemaal in spanning wachten.
was ze eerder altijd 2 weken te vroeg nu loopt ze al over de datum,en de merrie vind het niet leuk meer

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 18:01

Dees schreef:
Ik heb er gisteravond maar liefst 3 gezien, bij de hengstshow van CAzemier.
SChattig uiteraard, nog maar 10 daagjes oud waren 2, de andere was 3,5 weken.

Mooie lange pootjes, wat grof in de gewrichtjes, maar ze mochten wel al wat een langere hals hebben. Wel alle drie weinig wit, en heel donker.


En geen eens foto`s gemaakt Huilen

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 18:02

LuvdaTossa schreef:
Heb ze ook op de show gezien van Cazemier.... maar ben er niet van onder de indruk. Lief dat wel Haha! Maar eentje staat dicht bij ons in de buurt, dus moet maar eens snel langs. Je kunt er nog zoooo weinig over zeggen!

En Special zelf vond ik ook niet zo je van het. Hij was erg gespannen en de amazone probeerde hem net zo als Tuschinsky te laten draven, wat uiteraard eindigede in een gallopade....


Ik ben helaas niet geweest, wel jammer, ik vond hem op de HK in denbosch onder het zadel ook wat tegenvallen...misschien zelfde amazone?

finley

Berichten: 448
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 17:07

ik vind hem ook wel wat tegenvallen onder Sarah van Fessem...
weten jullie in welke hengstenshow Special D nog meeloopt?
zou hem graag nog es in real live zien voor ermee te fokken!

grtz finley

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 21:57

Geboren op 22-03, laat op de avond een mooie zoon van Special-D genaamd Zaphyros-Utopia.

Toen ie nog nat was leek ie echt op een volbloed(stayer).

Het is een flink veulen,had alleen wat moeite om het uier te vinden Verward
Dus even op weg moeten helpen Haha!

Iedereen weer happy

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-04 00:18

Heeey Gerrie,

Dat is denk ik de eerste Special hier op bokt! Alvast Proficiat! Top.

Geniet maar van je veulen.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 13:51

Dees schreef:
Ik heb er gisteravond maar liefst 3 gezien, bij de hengstshow van CAzemier.
SChattig uiteraard, nog maar 10 daagjes oud waren 2, de andere was 3,5 weken.

Mooie lange pootjes, wat grof in de gewrichtjes, maar ze mochten wel al wat een langere hals hebben. Wel alle drie weinig wit, en heel donker.


Als ze 3,5 weken zijn kun je er echt al wel een zinnig oordeel over vellen hoor... ze staan er, of niet!
ALLE veulens zijn "grof in de gewrichten", zelfs Arabieren.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 14:03

finley schreef:
ik vind hem ook wel wat tegenvallen onder Sarah van Fessem...
weten jullie in welke hengstenshow Special D nog meeloopt?
zou hem graag nog es in real live zien voor ermee te fokken!

grtz finley

Ja hij loopt nog een keer, maar weet zo 1,2,3 niet uit m'n hoofd wanneer.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 16:21

Vrijdag 2 april te Ede om 19:30

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 23:03

Jan_VT schreef:
Heeey Gerrie,

Dat is denk ik de eerste Special hier op bokt! Alvast Proficiat! Top.

Geniet maar van je veulen.


Dank je voor de felicitaties.De eerste Special van Bokt!Een primeur Haha!

Helaas is het veulen niet van mij maar van mijn vriendin.

Ik zal de felicitaties doorgeven.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 23:04

foto's foto's! Haha!

finley

Berichten: 448
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 11:33

dank je maar Ede is toch wel wat ver voor mij, ik kom uit belgiƫ...
ik heb hem wel al aan het werk gezien op de hengstencompetitie in Weert!

Wat vinden jullie de goeie en de minder goeie punten van Special D en op welke merrie's zouden jullie hem gebruiken????

ik ben er wel es benieuwd naar...

grtz

Dees

Berichten: 18921
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 11:48

Missouri"]
[quote="[naam verwijderd] schreef:
Ik heb er gisteravond maar liefst 3 gezien, bij de hengstshow van CAzemier.
SChattig uiteraard, nog maar 10 daagjes oud waren 2, de andere was 3,5 weken.

Mooie lange pootjes, wat grof in de gewrichtjes, maar ze mochten wel al wat een langere hals hebben. Wel alle drie weinig wit, en heel donker.


Als ze 3,5 weken zijn kun je er echt al wel een zinnig oordeel over vellen hoor... ze staan er, of niet!
ALLE veulens zijn "grof in de gewrichten", zelfs Arabieren.
[/quote]

Absolute onzin: de Houston x Michelangelo x Amor x Marco Polo die ook 2 weken oud is nu, heeft meer lengte in de hals en veel luxere pootjes. Volle zuster staat nu al op 1.60m. en is 1 jaar oud. Nog steeds veel hals en mooi hard en luxe beenwerk. Ronduit schitterend paard.
Mijn [naam verwijderd] had ook meer lengte in de hals en luxer beenwerk als veulentje van een paar weken en is ook nu nog zo.

Tuurlijk zijn ten opzichte van de dunne pootjes alle gewrichten iets groter in verhouding; maar van de veulens onderling waren de gewrichtjes van alle 3 de Special D veulens minder luxe.
En helemaal tov arabieren!
Het contrast is dermate groot, dat je mag verwachten dat de special d's niet zo luxe op de benen zullen staan. De merries die ernaast liepen waren prima kwaliteit, moderne bouw.

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-04 11:12

Citaat:
Het contrast is dermate groot, dat je mag verwachten dat de special d's niet zo luxe op de benen zullen staan. De merries die ernaast liepen waren prima kwaliteit, moderne bouw.


Verward Verward Lijkt me nogal voorbarig zulk een conclusie te maken op basis van 3 veulens Verward Verward

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-04 11:19

finley schreef:
dank je maar Ede is toch wel wat ver voor mij, ik kom uit belgiƫ...
ik heb hem wel al aan het werk gezien op de hengstencompetitie in Weert!

Wat vinden jullie de goeie en de minder goeie punten van Special D en op welke merrie's zouden jullie hem gebruiken????

ik ben er wel es benieuwd naar...

grtz


Moet je van ver komen Finley, want die afstand valt best mee hoor. Vanuit Antwerpen anderhalf uurtje.

Goeie punten van Special D! De mooie bovenlijn, knap front, mooi gedraaide achterhand, en een zeer sterk achterbeengebruik. Ik vind ook dat de hengst een echt vaderdier is. Een punt dat ik toch zeer belangrijk vind in een hengst.

Negatief punt, vind ik dat hij misschien net iets meer schoudervrijheid in het voorbeen zou mogen hebben. Hoewel hij naar mijn mening toch een aansprekend voorbeengebruik heeft. Verder denk ik dat een paard dat zulk een achterbeengebruik heeft nog veel kan stijgen in het voorbeen. Ik ben er wel eens benieuwd naar. Wanneer Special binnen een paar jaartjes sterk genoeg is om te gaan zitten in de achterhand Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken

Welke merrie? Wij hebben Special D gebruikt op een merrie die nogal veel bloed voert. Ik denk dat hij dat wel kan gebruiken, als je niet te grof wil fokken. Maar ja, hierover kunnen we nog steeds niet veel zeggen, zullen we nog effe moeten wachten op zijn nakomelingen.

Dees

Berichten: 18921
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 12:55

Jan_VT schreef:
Citaat:
Het contrast is dermate groot, dat je mag verwachten dat de special d's niet zo luxe op de benen zullen staan. De merries die ernaast liepen waren prima kwaliteit, moderne bouw.


Verward Verward Lijkt me nogal voorbarig zulk een conclusie te maken op basis van 3 veulens Verward Verward


Als je goed leest, geef ik geen conclusie maar een gevoel weer. Op basis van idd 3 veulentjes. Begrijp me niet verkeerd; ik vind Special D goed.

Van Ferros en Nimmerdors (beide in pedigree Special D kan je een boel zeggen, maar niet dat ze fijn beenwerk vererven.
En dat is verder geen waarde-oordeel.

Ik denk dat het handig is idd een 'bloed'-merrie met hem te paren; ik zal dan ook uitkijken naar je veulentje

finley

Berichten: 448
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 14:09

hey jan_vt

ik kom van de kust... dat is nog een dik uur van Antwerpen dus dan zou ik er 2u30 over de rit doen!
ik vind ook dat Special een echt vaderdier is, als hij de ring binnekomt "staat" hij er wel.
ik denk dat de combi met mijn merrie wel past. het is een merrie die veel bloed voert maar toch massa heeft en dit ook vererft. de merrie beweegt zich zeer goed en soepel met een bijzonder vlijtig en sterk achterbeen!
de galop zou wat meer gedragen kunnen zijn en stap wat ruimer, ik zou ook graag wat groter fokken en wat meer front. ik denk dat ik dan bij een Ferro-zoon of kleinzoon wel goed zit. er wordt wel eens gezegd dat een goed paard geen kleur heeft maar een donkere fokken zit er sterk in met mijn merrie dus dat is wel mooi meegenomen!

zou het niet mogelijk zijn om special eens op tarining aan het werk te zien? ik heb toch nog wat tijd want dit jaar bevalt ze pas in juli!

grtz finley

Anders_Amigo
Berichten: 2322
Geregistreerd: 13-12-03
Woonplaats: Nvt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 14:59


finley

Berichten: 448
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 21:06

ja die zie ik wel een grote toekomst hebben in de dressuurring Knipoog

schattig beestje maar laten we on-topic blijven en Special D nog wat de hemel in prijzen OK dan!

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-04 22:57

Citaat:
Als je goed leest, geef ik geen conclusie maar een gevoel weer.


Ja, dat begrijp ik, het gevoel is zeer belangrijk. Daar houd ik ook sterk aan vast. Moet je ook doen... OK dan! OK dan! OK dan!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 23:13

Ik ga vrijdag bij 'm kijken. Ben echt benieuwd!

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 09:05

Ga je ook Foto's maken DeesDeBest?

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 14:26

Ik ga 't wel proberen, maar denk dat ze vrij donker worden omdat m'n flitser regelmatig staakt.

finley

Berichten: 448
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 15:16

oja foto's!! en verslagje over special D als het kan...
dat zou het leed dat ik niet kan gaan al wat verzachten Lachen