Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
Izzy19 schreef:Mijn schoonfamilie begint ook redelijk snel na de bevalling terug met merrie in training te nemen. Uiteraard eerst terug conditie opbouwen. Veulen blijft op stal. Ik vind dat op zich ook niet slecht dat ze al gewoon worden van af en toe zonder elkaar te zijn. Bespaart je achteraf vaak toch een hoop miserie. In het begin even niet zo leuk maar de meesten passen hun eigenlijk wel snel aan. Nog nooit geweten dat het niet ging. Ik ken er evengoed die zelfs op wedstrijd gingen en veulen thuis lieten...
Izzy19 schreef:Mijn schoonfamilie begint ook redelijk snel na de bevalling terug met merrie in training te nemen. Uiteraard eerst terug conditie opbouwen. Veulen blijft op stal. Ik vind dat op zich ook niet slecht dat ze al gewoon worden van af en toe zonder elkaar te zijn. Bespaart je achteraf vaak toch een hoop miserie. In het begin even niet zo leuk maar de meesten passen hun eigenlijk wel snel aan. Nog nooit geweten dat het niet ging. Ik ken er evengoed die zelfs op wedstrijd gingen en veulen thuis lieten...
wemkelover schreef:Izzy19 schreef:Mijn schoonfamilie begint ook redelijk snel na de bevalling terug met merrie in training te nemen. Uiteraard eerst terug conditie opbouwen. Veulen blijft op stal. Ik vind dat op zich ook niet slecht dat ze al gewoon worden van af en toe zonder elkaar te zijn. Bespaart je achteraf vaak toch een hoop miserie. In het begin even niet zo leuk maar de meesten passen hun eigenlijk wel snel aan. Nog nooit geweten dat het niet ging. Ik ken er evengoed die zelfs op wedstrijd gingen en veulen thuis lieten...
Deden wij ook alijd indd.
Alleen het paard dat ik nu rijd had een 1,5 week terug een veulen gekregen. Ik wou alleen even staart wassen van de merrie en het veulen in de box doen. Maar dat ging voor het eerst zolang ik al bij deze meneer de paarden doe niet. Het veulen wou echt niet mee lopen en de merrie wou echt niet verder als 2 meter er vanaf staan (was wel het eerste veulen van de merrie). Helaas is het veulen overleden een paar dagen terug. Dus hoe het verder was gegaan weet ik nu niet.
wemkelover schreef:Is niet bekend, lag gewoon dood in de wei. Of hij heeft een trap gehad van het andere paard met veulen of er zatten binnenin iets toch niet helemaal goed. Er was aan de buitenkant niks te zien in ieder geval en lag ook niet in een sloot. Hij was in die dagen harstikke gezond en vrolijk, en dronk goed.
ClauH schreef:Staan ze met zijn 2-en in de wei of met meer?
Ik liet die van mij altijd met zijn tantes in de wei achter als ik ging rijden.
Ging eigenlijk gelijk goed.