Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
Ibbel schreef:Er zijn merries die niet tegen de verdunningsvloeistof kunnen. Insemineren met onverdund sperma is dan de oplossing. Rechtstreeks van hengst naar merrie dus. Merrie naar de hengst, schouwen en insemineren alsof het een natuurlijke dekkng is en dus ook gewoon om de andere dag insemineren, en niets forceren zoals “ ei er af spuiten” maar blijven insemineren tot merrie afslaat.
Ninix schreef:Bij de hengst laten lopen is helaas geen mogelijkheid.
Er wordt voor de eisprong gescand, maar niet er na (staat nu op mn lijstje : dag 1 is de dag van de inseminatie en dus dag 3 weer scannen, als ik je zo goed begrijp)
Vraagje over uitstrijkje: wanneer precies? Hoeveel tijd van te voren? Stel vuil: waarmee wordt t dan gespoeld??
De vorige keer heeft ze op het hengstenstation gestaan. Onverdund sperma zou ik op t hengstenstation moeten navragen.. Hoe weet ik of mijn merrie “slecht” reageert op ki vloeistof??
Wil nu echt niet afhankelijk zijn van de DA, maar zelf een vinger aan de pols houden, dan ben ik maar lastig...
Ninix schreef:DA heeft gelukkig wel ervaring: andere oudere merrie is altijd nog drachtig geworden, nooit gust gebleven en de merrie die er naast staat: 1x scannen, 1 keer insemineren en drachtig....maar met deze merrie is ‘t of de “duvel” er mee speelt..
Ninix schreef:Er zit iedere keer gewoon een goed ei en bij het opvoelen na 18 dagen: "voelt 't volgens de DA of ze drachtig is", maar helaas voor de zoveelste keer niet dus.
Ninix schreef:DA heeft gelukkig wel ervaring: andere oudere merrie is altijd nog drachtig geworden, nooit gust gebleven en de merrie die er naast staat: 1x scannen, 1 keer insemineren en drachtig....maar met deze merrie is ‘t of de “duvel” er mee speelt..
Ibbel schreef:Er zijn merries die niet tegen de verdunningsvloeistof kunnen. Insemineren met onverdund sperma is dan de oplossing. Rechtstreeks van hengst naar merrie dus. Merrie naar de hengst, schouwen en insemineren alsof het een natuurlijke dekkng is en dus ook gewoon om de andere dag insemineren, en niets forceren zoals “ ei er af spuiten” maar blijven insemineren tot merrie afslaat.